چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رضوانشهر: بهترین راه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر فرهنگ سازی ، آموزش و آگاه بخشی در بین خانواده ها است

فرماندار رضوانشهر با سخنرانی در بین الصلاتین نماز جمعه این هفته شهرستان گفت: بهترین راه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر فرهنگ سازی ، آموزش و آگاه بخشی در بین خانواده ها است و خانواده ها وظایف مهمی در جلوگیری از روی آوردن جوانان و نوجوانان به مصرف مواد مخدر دارند.

همای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رضوانشهر، مهندس سید نادر صفوی میر محله با سخنرانی در بین الصلاتین نماز جمعه این هفته شهرستان با گرامیداشت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و همچنین هفته قوه قضائیه شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام خمینی(ره) این هفته را به قضات و دست اندرکاران حوزه قضایی تبریک گفت.

وی همچنین با گرامیداشت یادو خاطره امام شهداء و شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مدافعین حرم و شهدای مبارزه با مواد مخدر هفته مبارزه با مواد مخدر با شعار معنویت- پیشگری از اعتیاد – مسئولیت خانواده) که از یکم تیر لغایت هشتم تیر می باشد در جمع نمازگزاران و مردم شریف شهرستان گفت: همانطوری که مستحضرید سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر فرصت مناسبی است تا با بهره گیری از تمام ظرفیت ها و انجام برنامه های ضروری با هدف آگاهی بخشیدن و ایجاد حساسیت در طبقات مختلف جامعه در راستای تقویت زمینه مشارکت های مردمی در عرصه پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و روانگردان ها اهتمام ویژه داشته باشیم.

فرماندار رضوانشهر گفت: در داخل کشور اعتیاد به مواد مخدر و روان گردن ها، مهمترین آسیب اجتماعی محسوب می شود که زمینه ساز بسیاری از معظلات و حتی جرایم و جنایات بوده و به شدت بهداشت، سلامت افراد و اخلاق حسنه را در جامعه تحت تاثیر قرار می دهند، لذا نجات انسان ها از این بلیه شوم و خانمان سوز ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر رضوانشهر تصریح کرد: هرچند عزم جهانی برای مقابله با مواد مخدر جزم است و کشور ماهم سالانه هزینه های زیادی در راه مقابله با آن پرداخت می‌کند اما این کافی نیست باید خانواده ها نظارت و کنترل را از خانه و خانواده شروع کنند.

مهندس صفوی گفت: ارتباط موثر و عاطفی فرزندان با والدین و نقش دستگاههای فرهنگی و آموزشی در این خصوص مهم است. دولت و نیروی انتظامی بدون همکاری مردم توان مقابله با این بلیه شوم و خانمان سوز را ندارد.

فرماندار رضوانشهر بیان داشت: بهترین راه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر فرهنگ سازی ، آموزش و آگاه بخشی در بین خانواده ها است و خانواده ها وظایف مهمی در جلوگیری از روی آوردن جوانان و نوجوانان به مصرف مواد مخدر دارند.

رئیس شورای تامین شهرستان رضوانشهر با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در بیش از چهار دهه مبارزه با مواد مخدر دغدغه هایی فرا سرزمینی داشته تا جایی که در این راه بیش از ۳۸۵۰ نفر از بهترین جوانان این مرز و بوم به شهادت رسیده اند و حدود ۱۲۵۰۰ نفر نیز مجروح و جانباز شده اند و میزان کشف مواد مخدر در سه سال اخیر به طور چشم گیری افزایش ودر سطح تاریخ و جهان بی سابه بوده است، گفت: در رضوانشهر با تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی، سپاه و دستگاه های امنیتی و قضایی شهرستان مجموعه کشفیات و همچنین در زمینه دستگیری ها در ۳ ماه اول سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشتیم، این نشان می دهد که قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ در تهیه و توزیع مواد مخدر فعال می باشند.

فرماندار رضوانشهر با بیان اینکه امروز قاچاقچیان، مواد مخدر را از راه های گوناگون و با شگردهای مختلف وارد جامعه و بدست افراد می رسانند، گفت: خانواده ها باید آگاهی و هوشیاری زیادی داشته باشند تا جوانان این مرز و بوم آلوده به این بلیه شوم و خانمان سوز نشوند.

مهندس صفوی ادامه داد: اعتیاد زمینه ساز بسیاری از مشکلات و مسائل اجتماعی است، همه باید دست در دست هم دهیم تا نگذاریم قاچاقچیان مواد مخدر به راحتی به اهداف شوم خود برسند و امروز مشارکت مردم و نهادهای فرهنگی و آموزشی باید در کنار پلیس جهت همکاری و همیاری باشد تا بتوانیم جامعه ای پاک داشته باشیم.

وی افزود: ان شاء الله بتوانیم با هم افزایی در جلب مشارکت خیرین برای یاری رساندن به افرادی که قربانی جرایم قاچاقچیان در این حوزه شده اند و تشویق در انجام خدمات یاریگری برای ترک معتادان نظیر ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان و سرپناه برای خانواده های بی بضاعت گامی موثر برداریم.

همچنین پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته جناب آقای شالیکار رئیس دادگستری شهرستان پیرامون هفته قوه قضائیه به سخنرانی پرداختند و در ادامه نماز جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمین مهدی نژاد فومنی امام جمعه شهرستان اقامه شد.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فرماندار لنگرود در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان: فرهنگ کتابخوانی باید در خانواده ها ترویج داده شود

فرماندار لنگرود در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان: فرهنگ کتابخوانی باید در خانواده ها …