چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رضوانشهر: ترویج تفکر بسیجی راهگشا و تضمین‌کننده امنیت پایدار کشور

فرماندار رضوانشهر: ترویج تفکر بسیجی راهگشا و تضمین‌کننده امنیت پایدار کشور

 

فرماندار رضوانشهر گفت: امروز ترویج تفکر بسیجی راهگشا و تضمین‌کننده امنیت پایدار کشور در مسائل فرهنگی و اجتماعی و … است

 

به گزارش همای خبر به نقل از روابط عمومی فرمانداری رضوانشهر، امروز سه شنبه بیست و سوم آبان مهندس سید نادر صفوی میرمحله در جلسه ستاد گرامیداشت هفته بسیج و راهیان نور دانش آموزی این شهرستان که در سالن شهید سلیمانی فرمانداری برگزار شد، ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار و همچنین هفته گرامیداشت بسیج گفت: بسیج تبلور اندیشه هوشمندانه و یکی از ابتکارات بسیار بزرگ امام راحل(ره) بود که امروز نیز در همه عرصه ها حضور دارند.

 

وی با تاکید بر تقویت تفکر بسیجی در جامعه، افزود: تقویت تفکر بسیجی نقش سازنده ای در همه عرصه های جامعه دارد و بسیج همواره و در هر شرایط در خدمت نظام و انقلاب بوده و کارنامه خوبی را از خود برجای گذاشته است.

 

فرماندار رضوانشهر بیان داشت: امروز ترویج تفکر بسیجی راهگشا و تضمین‌کننده امنیت پایدار کشور در مسائل فرهنگی و اجتماعی است و تحقق این مهم ، جامعه را در برابر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایمن می سازد.

 

صفوی گفت: پایه و اساس تشکیل نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بسیج و پایگاههای بسیج بود و منشاء تشکیل نیروی بسیج نیز تفکر و دیدگاه اعتقادی و انقلابی جوانان در پی فرمان امام راحل(ره) بود؛ لذا اگر هدف متعالی حفظ اعتقادات و آرمانهای انقلاب اسلامی است ، باید بسیج و فرهنگ بسیجی بیش از پیش تقویت گردد .

 

رئیس ستاد گرامیداشت هفته بسیج رضوانشهر با اشاره به اینکه حضور و جانفشانی بسیجیان در جبهه های مختلف فرهنگی ، اقتصادی و دفاعی بسیار حائز اهمیت بوده و نمونه بارز آن نیز شهدای گرانقدری هستند که حتی از میان جوانان نسل سوم تقدیم نظام و انقلاب شده است، گفت: امروز وظیفه ما مسئولین است که این تفکر بسیجی را به نسل جدید انتقال بدهیم.

 

وی تاکید کرد: کلیه ادارات و نهاد‌های شهرستان در جهت برگزاری هر چه باشکوه تر برنامه های ستاد گرامیداشت هفته بسیج ، حمایت همه جانبه را داشته باشند.

 

فرماندار رضوانشهر در ادامه به راهیان نور دانش آموزی اشاره نمود و گفت: راهیان نور یک تفکر ناب انقلابی برای همه نسل هاست، لذا برگزاری اردوهای راهیان نور به عنوان یک عملیات بزرگ فرهنگی تاثیر زیادی در ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان و نسل های آینده دارد.

 

صفوی با بیان اینکه امنیت و اقتدار کنونی کشورمان در سایه خون پاک شهدای والامقام کشورمان به دست آمده است، افزود: اعزام کاروان‌های راهیان نور و آشنایی نسل جدید با آرمانهای شهدا، کم‌ترین کاری است که در مقابل آنان می‌توان انجام داد.

 

وی تاکید کرد: امروز ما بعنوان وارثان شهدا وظیفه سنگینی بر عهده داریم و همه باید دست به دست هم دهیم تا این فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های آینده منتقل شود.

 

امام جمعه بخش پره سر نیز در این جلسه با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار تاکید کرد: مدیران ادارات شهرستانی طرح کتاب و کتابخوانی را با همکاری کتابخانه های عمومی رضوانشهر در محیط اداره اجرایی نمایند.

 

حجت الاسلام و المسلمین یگانه با گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به سخنان شهید حسن باقری در خصوص نقش بسیج گفت: بسیجیان بدون هیچ گونه چشم داشتی در همه عرصه ها حضور دارند، اگر روحیه بسیجی در همه ما حفظ بشود موجب اعتلای بیشتر این انقلاب خواهد شد.

 

وی همچنین در خصوص اردوی راهیان نور، افزود: طرح مردمی سازی اردوی فرهنگی راهیان نور موجب ترویج بهتر آن خواهد شد.

 

فرمانده سپاه ناحیه رضوانشهر نیز در این جلسه به ویژگی های بسیجی اشاره نمود و گفت: از ویژگی های ممتاز تشکل بسیج، پویایی و شادابی ، فراگیر بودن ، بی‌بدیل و منحصر به فرد بودن و جهادی بودن آن است.

 

سرهنگ جهانبخش عزیزی افزود: با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد بسیج باید گفت که امروز نیز نظام مقدس جمهوری جمهوری اسلامی برای عبور از میدان‌های سخت تا تحقق همه آرمان‌های انقلاب اسلامی بیش از گذشته نیازمند چنین مجموعه‌ای گرانبهاست.

 

وی با بیان اینکه هفته بسیج فرصت خوبی است تا در راستای جهاد تبیین که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گام برداریم. گفت: برنامه ها و رویکرد هفته بسیج در شهرستان، جهاد تبیین و روشنگری در برابر هجمه همه جانبه دشمن است

فرمانده سپاه ناحیه رضوانشهر در ادامه گفت: شعار محوری هفته بسیج «بسیج، امید ملت ایران» است، و از جمله برنامه های هفته بسیج در این شهرستان می توان به گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده شهداء، برگزاری یادواره های شهداء، رزمایش گروه های جهادی، محفل انس با قرآن، افتتاح طرح های اشتغالزایی، ویزیت رایگان در مناطق محروم، تجلیل از ایثارگران و برنامه شاخص شکوه اقتدار ۵ آذر و … می توان اشاره نمود، که نیاز است همه مسئولین و شرکت ها حمایت و پشتیبانی لازم را در اجرای این برنامه ها با ستاد گرامیداشت هفته بسیج داشته باشند.

 

سرهنگ عزیزی همچنین به راهیان نور دانش آموزای اشاره نمود و گفت: سهمیه شهرستان برای اردوی راهیان نور دانش آموزی ۲ دستگاه اتوبوس به تعداد ۶۴ نفر از خواهران و برادران دانش آموز به مناطق عملیاتی جنوب کشور می باشد، نیاز است پشتیبانی لازم از سوی مدیران و شرکت های مستقر در شهرستان صورت گیرد.

 

فرمانده انتظامی رضوانشهر نیز در این جلسه با تبریک هفته بسیج گفت: هفته بسیج یادآور پیام تاریخی حضرت امام راحل (ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین در سال ۱۳۵۸ است که به زیبایی در تقویم تاریخ انقلاب اسلامی ایران می‌درخشد

 

سرهنگ سیدخلیل صفوی، با بیان اینکه بسیج مدرسه عشق است، گفت: ایثار و فداکاری بسیجیان ما در همه عرصه ها قابل تقدیر است.

 

وی بیان داشت: ما امنیتی که در شهرستان داریم مدیون بسیجیان هستیم که در قالب گشت های رضویون با نیروی انتظامی همکاری همه جانبه دارند/انتهای خبر

About مدیر خبر1

Check Also

تیم والیبال دانش‌آموزی ایران قهرمان جهان شد

تیم والیبال دانش‌آموزی ایران قهرمان جهان شد تیم والیبال دانش آموزی ایران با شکست آلمان …