چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رضوانشهر در دومین جلسه شورای اداری شهرستان؛ ضرورت تبیین بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی برای نسل جدید/ فعالان دستگاه قضایی تلاشگران واقعی عرصه عدالت هستند

 معرفی جاذبه های گردشگری و ارائه خدمات به مسافران و گردشگران در تعطیلات تابستان/ تشویق و اقناع سازی در خصوص تزریق دز سوم واکسن کرونا/ امروز تنظیم بازار و معیشت مردم جزء اولویت های دولت سیزدهم است/ اجرای پروژه فیبر نوری در رضوانشهر از مصوبات سفرریاست محترم جمهوری به گیلان/ یکی از سیاست های دولت مردمی برداشتن پل ارتباطی بین مردم و مسئولین/ رعایت عفاف و حجاب در ادارت از سوی پرسنل اداری/ استفاده از ظرفیت مجمع عالی بسیج برای توسعه شهرستان

همای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رضوانشهر، روز دوشنبه سی ام خرداد مهندس سید نادر صفوی میرمحله در دومین جلسه شورای اداری شهرستان با اشاره به مناسبت های مهم ملی و مذهبی در ایام پیش رو از جمله شهادت دکتر مصطفی چمران- روز بسیج استادان، روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی( تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی – روز اصناف و همچنین شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام خمینی(ره)- هفته قوه قضائیه و هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی همانطوری که رهبر معظم انقلاب ششم لغایت دوازدهم تیر را هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی اعلام نمودند؛ تاکید کرد: به منظور ضرورت تبیین این مناسبت ها همه باید در جهت بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی برای نسل جدید اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی همچینین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بهشتی، فرارسیدن هفته قوه قضاییه را به مسئولان حوزه قضایی در شهرستان تبریک گفت و افزود: فعالان دستگاه قضایی تلاشگران واقعی عرصه عدالت هستند که با مجموعه خدماتی که انجام می دهند، آرامش و امنیت را به جامعه هدیه می کنند.

فرماندار رضوانشهر اضافه کرد: همانطوی که امام راحل در خصوص شهید بهشتی فرمودند؛ شهید بهشتی برای مردم ایران یک امت بود و هریک از شهدای فاجعه هفتم تیر از بزرگان نظام بودند و نقش و سهم مهمی در پیشبرد نظام و انقلاب داشتند، لذا می طلبد شهرداران در فضاسازی شهری و تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان در هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌های هفته گرامیداشت قوه قضائیه همکاری و پشتیبانی لازم را داشته باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به شروع فصل تابستان و ورود مسافران و گردشگران به شهرستان گفت: همه باید در جهت معرفی جاذبه های گردشگری و ارائه خدمات به مسافران و هدایت گردشگران به این مناطق تلاش کنیم.

مهندس صفوی تاکید کرد: کمیته های ده گانه ستاد اجرایی خدمات سفر فعال و نسبت به وظایف خود در این راستا اقدام نمایند.

وی بیان داشت: میراث فرهنگی و ارشاد اسلامی شهرستان با هماهنگی بخشداران و شهرداران و دیگر دستگاه های اجرایی نسبت به برنامه ریزی و برگزاری جشنواره های بومی و محلی و نمایشگاه های صنایع دستی و… جهت معرفی فرهنگ و آداب و رسوم منطقه اهتمام لازم را بعمل آورند.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به موضوع پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در شهرها و روستاها گفت: همه باید در راستای معرفی و ترویج میراث فرهنگی ناملموس و حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم.

رئیس شورای اداری شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از اقدامات و تلاش های کادر درمان به عنوان مدافعان سلامت که در خط مقدم مقابله با بیماری و تامین سلامت جامعه تلاش می کنند گفت: رضوانشهر در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد و همچنان تشویق و اقناع سازی در خصوص تزریق دز سوم مورد انتظار است

نماینده عالی دولت در شهرستان به موضوع مردمی کردن اقتصاد، توزیع عادلانه یارانه ها و بهبود وضعیت معیشت مردم از سوی دولت سیزدهم که از منویات رهبر معظم انقلاب است گفت: امروز تنظیم بازار و معیشت مردم جزء اولویت های دولت سیزدهم است.

مهندس صفوی گفت: تمام رسالت و هدف اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها از سوی دولت مردمی، برقراری عدالت اقتصادی در کشور بوده است.

وی با اشاره به پیگیری پروژه های عمرانی در شهرستان گفت: یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران دستگاه‌ها جذب حداکثری اعتبارات عمرانی خواهد بود و کوتاهی در این بخش قابل بخشش نیست.

فرماندار رضوانشهر به اجرای پروژه فیبر نوری طرح uso دولت به طول ۷۶ کیلومتر که یکی از مصوبات سفرریاست محترم جمهوری به استان گیلان در رضوانشهر بوده اشاره کرد و افزود: این پروژه دردو مسیر پونل به اورماملال و انگولش- و پونل به ارستون شهرستان می باشدکه با پیگیری های صورت گرفته در حال اجراء می باشد و همچنین روکش آسفالت محور پونل به خلخال آسفالت راه های روستایی چروده و اندل و … را داریم که در حال انجام می باشد.

مهندس صفوی با توجه به دستورالعمل دولت مبنی بر مدیریت مصرف برق در دستگاه‌ها، گفت: ادارات شهرستان الگوی مصرف برق را رعایت کنند و امور توزیع برق شهرستان موظف است گزارش عملکرد دستگاه‌ها را در رعایت الگوی مصرف به فرمانداری ارائه نمایند.

وی با اشاره به موضوع مهم حقوق شهروندی با تاکید بر اعتمادسازی در بین مردم تکریم ارباب رجوع- پاسخگویی دقیق و درست به مراجعین در اسرع وقت از سوی مدیران شهرستانی گفت: یکی از سیاست های دولت مردمی این است که پل ارتباطی بین مردم و مسئولین برداشته شود.

فرماندار رضوانشهر با تاکید بر رعایت عفاف و حجاب در ادارت از سوی پرسنل اداری گفت: وظایف دستگاه‌های اجرایی در قانون حجاب و عفاف که به تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی رسیده، مشخص شده است اما متأسفانه بسیاری از این وظایف در شهرستان مغفول واقع شده است، می طلبد که مدیران به این موضوع حساسیت ویژه داشته باشند.

مهندس صفوی با اشاره به برنامه های سپاه و بسیج در کمک و همکاری با دولت سیزدهم از جمله قرارگاه حضرت جواد الائمه (ع) به منظور رفع محرومیت ها و همچنین طرح مجمع عالی بسیج شهرستان در خصوص احصاء مشکلات تاکید کرد: مدیران شهرستان از این ظرفیت در راستای توسعه و عمران و آبادانی منطقه نهایت استفاده بهینه لازم را ببرند.

امام جمعه شهرستان رضوانشهر نیز در این جلسه با تبریک هفته قوه قضائیه گفت: شهید بهشتی شخصیت جامعی داشت و معمار تشکیلات قضایی، سیاستمدار ، دانشمند ، اهل منطق و خونسرد بود. بی شک وجودش برای جمهوری اسلامی خیر و برکت بود.

حضرت حجت الاسلام و المسلمین مهدی نژاد فومنی افزود: شهید بهشتی تشکیلاتی عمل می کرد و از هیاهوی دشمن نمی ترسید؛ دشمنان فکر می کردند با ترور امثال او به اهداف خود می رسند اما این گونه ترورها مردم را در میدان های رزم با صلابت نگهداشت.

همچنین امام جمعه بخش پره سر ضمن تبریک هفته قوه قضاییه گفت: پاسخ به دو شبهه در راستای جهاد تبیین: اولاً علت شلوغی دادگاهها با استناد به فرمایش رهبری، اعتماد به قوه قضائیه و امید به احقاق حق مردم که در هیچ جای جهان اینگونه نیست و دوم علت درصد بالایی از نارضایتی از حکم قضاییه، چون یک طرف هر شکایت که میشود ۵۰ درصد پرونده ها صاحب حق نیستند و محکوم هستند.

حجت الاسلام و المسلمین یگانه افزود: در مورد خدمات سفر همانگونه که دستگاه های ذیربط با بنر نوشته در اماکن عمومی و کاغذ نوشته در مغازه ها،برای حفظ سلامتی جسمی در دوران کرونایی از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری می کردن، همین کار هم (بنر نوشته و کاغذ نوشته) برای حفظ سلامتی معنوی، روحی و روانی مردم که کمتر از سلامتی جسمی نیست، از ورود بدون شئونات (مردان با شلوارک و خارج از عرف و زنان بی حجاب و بد حجاب) جلو گیری به عمل آید.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان رضوانشهر نیز در این جلسه به هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی از ششم تا دوازدهم تیر اشاره نمود و افزود: حوادث و رخدادهای این هفته باید برای نسل جدید تبیین شود.

جناب سرهنگ محمد پوراسماعیلی فومنی با اشاره به تشکلیل مجمع عالی بسیج با کارگروه های مختلف در شهرستان اشاره کرد و گفت: هدف اصلی این مجمع کمک به تشکیل دولت اسلامی است، این یک فرصت مغتنی برای شهرستان ، لذا مدیران از این ظرفیت استفاده کنند.

وی افزود: مجمع عالی بسیج شهرستان نسبت به بررسی و احصاء مسائل و مشکلات شهرستان و مطالبه گری مردمی اقدام می کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رضوانشهر نیز در این جلسه با تبریک هفته قوه قضائیه گفت: همه سعی و تلاش دستگاه قضا این است که در رسیدگی به پرونده ها قانون و عدالت را رعایت و کرامت انسانی حفظ شود.

سید مرتضی هاشمی ساداتی مدیران شهرستانی را به اجرای درست قانون دعوت کرد و گفت: یک مدیر در زمان مسئولیت هم باید آن مطالبه گری را داشته باشد.

وی خطاب به مدیران شهرستانی با تاکید بر رعایت حق و حقوق مردم گفت: برای مردم کار کنید نه برای اشخاص، و در راستای حقوق مردم، مکاتباتی که از سوی دادستانی با مدیران شهرستان صورد می گیرد در سریعترین زمان ممکن پاسخ را به دادستانی اعلام نمایند.

در پایان این جلسه حکم مسئولیت آقای مظفر سعدی نژاد رئیس مجمع عالی بسیج شهرستان با امضای سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان از سوی مسئولین شهرستان به وی اهداء شد.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …