چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رضوانشهر در همایش تجلیل از معلمان شهرستان رضوانشهر : سعادت آینده کشور ثمره تلاش های امروز معلمان است

فرماندار رضوانشهر با بیان اینکه سعادت آینده کشور ثمره تلاش های امروز معلمان است گفت: معلمین امانت‌دار نسلی هستید که در آینده مقدرات این کشور به آنها سپرده خواهد شد.

همای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رضوانشهر، ظهر روز دوشنبه نوزدهم اردیبهشت مهندس سید نادر صفوی میرمحله در همایش تجلیل از مدیران، معاونین و معلمان نمونه شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی بخصوص معلمان شهید راه پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و نیز استاد شهید مرتضی مطهری، هفته معلم را خدمت همه فرهنگیان و اساتید محترم این شهرستان تبریک گفت و اظهار داشت: استاد شهید مرتضی مطهری یکی از بارزترین، موفق‌ترین و پیشروترین متفکران اسلامی بوده که در گستردگی فکر، درک زمان، شناخت مسائل فکری، توجه به واقعیات و آشنایی با مبانی دینی را داشته است، در واقع شهید مطهری معلم علم و اخلاق تاثیر گسترده ای در پیداش انقلاب اسلامی داشت.

وی افزود: شغل معلمی برگرفته از رسالت انبیاست و مقام معلم از دیدگاه قرآن کریم بسیار رفیع، ارزشمند و قابل احترام است.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به فرمایشات امام (ره) که فرمودند معلمی شغل انبیاست و در ادامه این فرمایش حضرت امام(ره) رهبر فرزانه انقلاب نیز در دیدار با معلمان فرمودند دیدار با معلمان و اهل دانش شیرین ترین دیدارهاست، وقتی حضرت امام (ره) می فرماید معلمی شغل انبیاست این فقط یک شعار دل خوش کن نیست بلکه یک حقیقت قرآنی است .

مهندس صفوی گفت: وظیفه همه ما چه بنده حقیر و چه مسئولین دولتی در مدیریت های دیگر این است که منزلت معلم را در جامعه معرفی کنیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان گفت: از آنجائیکه معلمین با تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین در واقع در حال ساختن فردای روشن ایران اسلامی هستند و با وجود معلمین ارزشمند ،متعهد و تلاشگر مطمئناً آینده پر افتخاری در برابر ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

فرماندار رضوانشهر افزود: معلمان در تمام عرصه‌ها به ویژه در پیروزی انقلاب اسلامی و رسیدن ایران به عزت و اقتدار نقش کلیدی داشته‌اند. نقش معلمین در دوران هشت سال دفاع مقدس و در عرصه علم آموزی و تعلیم و تربیت بر کسی پوشیده نیست.تلاش معلمان در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان بخصوص در شرایطی که کشور با ویروس کرونا مواجه بود نمونه بارز ایثار و مجاهدت است.

مهندس صفوی با بیان اینکه سعادت آینده کشور ثمره تلاش های امروز معلمان است گفت: شما معلمین امانت‌دار نسلی هستید که در آینده مقدرات این کشور به آنها سپرده خواهد شد، فلذا رسالت خطیر شما معلمان که وارثان تعلیم و تربیت هستید پرورش نسلی آگاه و فهیم است. ان شاء ا… بتوانیم در کمیت و کیفیت جایگاه آموزش شهرستان گام های موثری را برداریم.

حجت اسلام و المسلمین مهدی نژاد فومنی امام جمعه شهرستان نیز به نقش و جایگاه معلمین در تربیت و علم آموزی اشاره نمود و گفت: همه معلمان نمونه هستند.

سرهنگ پوراسماعیلی فومنی فرمانده سپاه ناحیه شهرستان نیز در این همایش گفت: نظام تربیتی ما به معلمین بستگی دارد و معلمان افسران عرصه تعلیم و تربیت و آموزش هستند.

وی همچنین بر جهاد تبیین تاکید کرد و گفت: در این عرصه نباید کوتاهی شود و این رسالت خطیر به عهده شما معلمین است.

در پایان این مراسم ۲۵ نفر از مدیران، معاونین و معلمان نمونه شهرستان رضوانشهر تجلیل بعمل آمد.

 

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

معاون وزیر صمت و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خبر داد ؛ زنجیره های تامین و تولید گیلان از مهم ترین زنجیره های تولیدی کشور

معاون وزیر صمت و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی …