چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رضوانشهر: شوراها به عنوان یک نهاد تاثیرگذار در امور محلی نقش آفرینی می کنند

فرماندار رضوانشهر در همایش بزرگداشت شوراهای اسلامی این شهرستان با بیان اینکه امروز شوراها محل رجوع مردم و مدیران هستند، گفت: شوراها به عنوان یک نهاد تاثیرگذار در امور محلی نقش آفرینی می کنند و بعنوان نمایندگان مردم وظیفه دفاع از حقوق مردم را بر عهده دارند.

همای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رضوانشهر، مهندس سید نادر صفوی میرمحله روز چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت در همایش بزرگداشت شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان در جمع مسئولین و شوراهای اسلامی ضمن تبریک روز ملی شوراها با بیان اینکه یکی از جلوه های روشن مردم‌سالاری دینی و تحقق اراده مردم، شکل گرفتن شوراها در شهر و روستا است، گفت: از افتخارات جمهوری اسلامی این است که مبتنی بر اراده مردم و رأی عمومی است و مجموعه دولت و ملت و شوراها دارای یک مقصد و مقصود هستند.

وی افزود: هدف از تشکیل شوراهای اسلامی که از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است، مشارکت دادن مردم در اداره امور بوده و اکنون شوراها به عنوان یک نهاد تاثیرگذار در امور محلی نقش آفرینی می نمایند و بعنوان نمایندگان مردم وظیفه دفاع از حقوق مردم را عهده دارند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رضوانشهر اظهار داشت: امروز شوراها محل رجوع مردم و مدیران هستند و مردم از طریق اعضای شورا مشکلات و نیازهای خود را به مدیران منتقل می کنند و مسئولان نیز امور مربوط به توسعه هر منطقه را با همراهی اعضای شورا در سطح شهر ها و روستاها پیگری و اجرا می کنند.

فرماندار رضوانشهر با بیان اینکه نقش شوراها در تصمیم‌گیری‌های مهم است، تصریح کرد: مدیریت شهری و روستایی ابعاد مختلف دارد که یک بخش آن خدمات عمومی است و شوراها باید در سایر حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و رفع آسیب‌های اجتماعی که مردم را رنج می‌دهد هم نقش‌آفرین باشند.

سید نادر صفوی میرمحله به ظرفیت شهرستان در حوزه های مختلف اشاره نمود و تاکید کرد: با توجه به طرح های حمایتی دولت مردمی جناب آقای دکتر رئیسی در حوزه های مختلف ، شوراهای اسلامی با برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی تولید و توجه به اقتصاد گردشگری، توسعه فعالیت‌ها در حوزه آبزیان، کشاورزی، دامپروری و… در جهت اشتغال جوانان منطقه تلاش کنند.

وی تاکید کرد: شوراهای اسلامی باید با شناسائی مشکلات روستاها و شهرها و ارائه پیشنهادات و طرح ها در جهت ایجاد محیطی مناسب برای مردم تلاش کنند و در این راستا مدیران دستگاههای اجرائی باید از نظرات شوراها استفاده نمایند.

در پایان شوراهای اسلامی شهر رضوانشهر و پره سر و همچنین شوراهای اسلامی برتر روستاهای بخش مرکزی و پره سر تجلیل شدند.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

 

About مدیر خبر1

Check Also

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو   ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادرتی ایران (ایران …