چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رضوانشهر: ضرورت اطلاع رسانی از سوی دهیاران و شوراهای اسلامی به کشاورزان در خصوص بیمه محصولات کشاورزی /تبیین و اطلاع رسانی درست از سوی دهیاران و شورهای اسلامی به مردم در خصوص اجرای این طرح بزرگ اقصادی دولت/ حذف ارز ترجیحی؛ لازمه شرایط کنونی کشور و باعث شفافیت در ارائه خدمات و یکنواخت شدن نرخ کالاها خواهد شد

همای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رضوانشهر، امروز چهارشنبه بیست و هشتم اردیبهشت مهندس سید نادر صفوی میر محله، در همایش ترویجی بیمه کشاورزی که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، بخشداران، مدیر بیمه محصولات کشاورزی گیلان، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی و پره سر شهرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت بیمه محصولات کشاورزی گفت: دهیاران و شوراهای اسلامی در خصوص بیمه محصولات کشاورزی ضرورت اطلاع رسانی لازم به کشاورزان به منظور جلوگیری از خسارت های احتمالی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به روند تزریق واکسیناسیون عمومی، تاکید کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی روستا نسبت به روند تکمیل واکسن خصوصا تزریق دز سوم کرونا اقدام و در راستای اطلاع رسانی، تشویق و ترغیب مردم برای دریافت دُز سوم واکسن کرونا اهتمام ورزند.

وی همچنین افزود: دهیاران و شوراهای اسلامی با بهورزان خانه های روستایی در امر تزریق واکسن به صورت خانه به خانه همکاری نمایند.

فرماندار رضوانشهر با تاکید بر اینکه بخشداران نظارت لازم بر عملکرد دهیاران و شورهای اسلامی در سطح روستاها داشته باشند، گفت: دهیاران و شورهای اسلامی و کارشناسان فنی دهیاری ها بر ساخت و سازها و تغییر کاربری ها در روستا به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز داشته باشند.

مهندس صفوی بیان داشت: با توجه به فصل زراعی ۱۴۰۱، دهیاران و شورهای اسلامی با آب سواران و میراب شاگردها در تامین آب مطمئن فصل زراعی همکاری لازم بعمل آورند.

نماینده عالی دولت در رضوانشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح بزرگ اقتصادی دولت مردمی بر ضرورت تبیین و اطلاع رسانی درست از سوی دهیاران و شورهای اسلامی به مردم در خصوص اجرای این طرح تاکید کرد و افزود: معیشت مردم یکی از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری و سیاست های دولت مردمی است.

مهندس صفوی با بیان اینکه پرداخت ارز ترجیحی نقش مثبتی در سفره مردم نداشته و ادامه این روند به مصلحت اقتصاد کشور و مردم نیست. تصریح کرد: حذف ارز ترجیحی؛ لازمه شرایط کنونی کشور و باعث شفافیت در ارائه خدمات و یکنواخت شدن نرخ کالاها خواهد شد.

وی افزود: یکی از مسائل مهم اقتصادی در دولت سیزدهم، مواجهه این دولت با مساله ارز است، دولت می خواهد اختصاص ارز ترجیحی یا ارز ۴۲۰۰ تومانی را محدود کند و برای این اصلاحات آبروی خود را با بهبود اقتصاد در بلند مدت معامله نموده است.

فرماندار رضوانشهر خاطر نشان کرد: سیاست حذف ارز ترجیحی می تواند گامی رو به جلو محسوب شود، اما اجرای سیاست در افکار عمومی با تبعاتی منفی همراه خواهد بود؛ این تبعات می تواند بحران آفرین باشد پس همه باید مردم را به این موضوع آگاه تر کنیم.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …