چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رضوانشهر: هفته وحدت به عنوان نماد وحدت جهان اسلام است

فرماندار رضوانشهر گفت: هفته وحدت به عنوان نماد وحدت جهان اسلام است

همای خبر/ پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رضوانشهر، صبح روز چهارشنبه بیست و یکم مهر مهندس محمود قاسمی در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی هفته وحدت این شهرستان با تبریک هفته نیروی انتظامی و پیشاپیش فرارسیدن هفته وحدت میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و حضرت امام جعفرصادق(ع) گفت: هفته وحدت به عنوان نماد وحدت جهان اسلام است که باری دیگر بتوانیم با ایجاد وحدت و انسجام و برنامه های مشترک وحدت آفرین نقشه های شوم دشمنان را که همیشه تاریخ، بویژه امروز در تمام سطوح مختلف چه بین المللی و چه داخلی میخواهند به صفوف مسلمین خدشه وارد نمایند و تفرقه ایجاد کنند، بایستیم.

وی با اشاه به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند؛این ندای وحدت در دنیا گران جا افتاده است این را آسان نشکنید هر که این را بشکند خیانت کرده است، افزود: وجود نازنین پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) ، قرآن و اسلام نقاط مشترک ما هستند و امروز ولایت مطلقه فقیه به عنوان حلقه و نماد وحدت جهان اسلام بویژه نظام جمهوری اسلامی ایران می باشد.

فرماندار رضوانشهر تصریح کرد: در برگزاری گرامیداشت برنامه های هفته وحدت همه باید پای کار بیایند و در راستای تحکیم بیشتر وحدت تلاش کنند.

وی همچنین با توجه به شرایط کرونایی کشور و شهرستان بر رعایت پروتکل های بهداشتی در اجرای برنام های هفته وحدت تاکید کرد.

امام جمعه رضوانشهر در جلسه هماهنگی برنامه های هفته وحدت این شهرستان نیز با اشاره به اینکه قرآن کریم نسبت به تعظیم شعائر دینی تاکید دارند. گفت: برگزاری محافل دینی خصوصا در این ایام که سالروز میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و امام صادق علیه السلام است باید با عزت و عظمت دنبال شود.

حضرت حجت الاسلام و المسلیمن مهدی نژاد افزود: با توجه به اینکه کرونا شدت و حِدَّت سال قبل را ندارد می توانیم با حفظ پروتکل های بهداشتی و فاصله فیزیکی در هفته وحدت قدم های خوبی برداریم.

وی یان داشت: تشیع و تسنن در هفته وحدت باید نسبت به مراسمات جشن و سرور حساسیت بیشتری داشته باشند و علماء دو مذهب در این امر باید نسبت به دیگران پیشقدم باشند.

امام جمعه اهل سنت تالش نیز در این جلسه گفت: شهرستان رضوانشهر یک الگو برای کشور و همه جهان اسلام است و باید بدانیم که یک وظیفه خطیری بر دوش ماست.

حجت الاسلام والمسلمین خانی پور همچنین در مورد شخصیت هر فرد گفت:کاری که جلوی مردم انجام می شود در خلوت هم همان باشد، این گویای شخصیت فردی است که تاثیر گذار در اجتماع می شود.

وی با بیان اینکه دشمن هر زمان نقشه جدی برای تخریب جهان اسلام دارد افزود: وظیفه خطیر علما و مسئولین این است که نقشه دشمنان را کشف و برای مردم بیان نمایند.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت تالش نیز در این جلسه گفت: هفته وحدت نماد ارزشی کشور ما در بحث دینی و اعتقادی و همچنین برای دیگران یک الگو است.

حجت الاسلام عزت شیخ گفت: هفته وحدت یک ظرفیتی برای همه است که باید دستاوردهای خودمان را تقویت کنیم و موانع ای که در حوزه های فرهنگی و اجتماعی وجود دارد را برطرف نمائیم.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

 

About مدیر خبر1

Check Also

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود  مهندس ابراهیمی شهردار چاف وچمخاله به همراه ریاست کلانتری ۱۳چاف وچمخاله از رودخانه چمخاله جهت پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود مهندس ابراهیمی شهردار …