چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رضوانشهر: کتابخانه ها یکی از با ارزش ترین گنجینه های بشر هستند

فرماندار رضوانشهر گفت: کتابخانه ها یکی از با ارزش ترین گنجینه های بشر هستند، لذا همه باید در این راستا اهتمام ورزیم.

همای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رضوانشهر، امروز دوشنبه بیست و ششم اردیبهشت مهندس سید نادر صفوی میرمحله در اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی رضوانشهر گفت: کتابخانه ها یکی از با ارزش ترین گنجینه های بشر هستند و ترویج کتابخوانی زمینه ساز اقتدار فرهنگی جامعه می شود لذا همه باید در این راستا اهتمام ورزیم

وی تاکید کرد: جلسات انجمن کتابخانه های عمومی به مراتب از بسیاری جلسات دیگر در حوزه های مختلف با اهمیت تر است و لازم است همه به این امر توجه داشته باشند.

فرماندار رضوانشهر با بیان اینکه بر اساس آمار، رضوانشهر یکی شهرستان های برتر در حوزه کتاب و کتابخوانی در سطح استان می باشد، گفت: برای داشتن اقتدار فرهنگی باید بیش از پیش با کتاب انس گرفته و تلاش کنیم تا فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در جامعه بسط و گسترش دهیم.

مهندس صفوی گفت: دشمن در قالب جنگ نرم و هجمه‌های مختلف فرهنگی به دنبال ایجاد نفوذ در اندیشه‌ها و افکار جوانان نظام است و از این طریق می‌خواهد پایه‌های نظام را سست کند لذا راهکار غلبه بر هجمه‌های فرهنگی دشمنان را بصیرت‌افزایی و توسعه علمی و فرهنگی جوانان است همه باید تلاش کنند تا با مطالعه بیشتر آگاهی و بصیرت خود را در مقابل توطئه‌های فرهنگی دشمنان افزایش دهند.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رضوانشهر تاکید کرد: با توجه به اینکه گسترش فعالیتهای کتابخانه ای وابستگی به میزان اعتبار کتابخانه ها دارد از شهرداران و اعضای شورای شهر انتظار می رود همکاری های لازم با کتابخانه را با پرداخت به موقع سهم نیم درصد آنها از درآمد شهرداری و انجام برخی فعالیتهای عمرانی مورد نیاز کتابخانه ها بعمل آورد.

فرماندار رضوانشهر گفت: ادارات شهرستان از جمله دستگاه های فرهنگی در بحث ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اهتمام لازم را داشته باشند.

مهندس صفوی در ادامه خواستار سازکار جدیدی از سوی کتابخانه های عمومی رضوانشهر در بحث ترویج این فرهنگ در ادارات شهرستان شد.

حجت الاسلام والمسلمین یگانه امام جمعه بخش پره سر نیز در این جلسه گفت: متولیان امر در دسترسی و معرفی کتاب های خوب به مخاطبین تلاش مضاعف نمایند

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان با قدردانی از زحمات فرماندار و اعضای انجمن شهرستان رضوانشهر گفت: رضوانشهر در میزان گردش کتاب در حوزه مراجعه و عضویت دارای مقام برتر استانی می باشد که این نشان می دهد بستر لازم برای کتاب فراهم است.

سرکار خانم کرمی در ادامه افزود: شهرداران بحث المان با موضوع کتاب و کتابخوانی را در راستای ترویج این فرهنگ در دستور کار داشته باشند.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل …