چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رودسر از تشکیل کمیته نظارت بر فرآیند عملکرد شهرداران و دهیاران در حوزه مدیریت پسماند خبر داد

کارگروه فرعی و تخصصی پسماند با حضور نمایندگان سازمانهای مردم نهاد برگزار شد

همای گیلان، به گزارش روابط عمومی فرمانداری رودسر ؛ علی وارسته بهدانی با تاکید بر وضعیت نامناسب زباله در استانهای شمالی کشور و تاکیدات استاندار محترم در ساماندهی وضعیت زباله در گیلان افزود : پسماند زباله یکی از معضلات اصلی گیلان و سایر استانهای شمالی است که درکوتاه مدت نیاز به تمهیدات لازم و اجرایی دارد و نیاز است سازمانهای مردم نهاد نسبت به ارائه راهکار در این زمینه یاریگر مجموعه مدیریتی شهرستان باشند .
➖فرماندار رودسر از تشکیل کمیته نظارت بر فرآیند عملکرد شهرداران و دهیاران در حوزه مدیریت پسماند خبر داد و گفت : عملکرد دهیاران با یک برنامه جدید و مدون در یک کمیته بررسی و نظارت مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و گزارش از انباشت زباله در روستاها قطعا دهیاران را با اخطار کمیته نظارت مواجه خواهد کرد .
➖وی با اشاره به اینکه همه ما در تولید زباله نقش داریم افزود : با اجرای برنامه های مردمی و حضور مسئولین در زمینه پاکسازی حاشیه های سواحل ، رودخانه ها و راه ها در مدیریت و ساماندهی زباله نقش آفرین باشیم
فرماندار رودسر با تاکید بر اینکه باجه های تفکیک از مبدا در شهرها از حالت نمادین خارج شوند افزود : صرف اینکه مکانی تعبیه شود اما فعالیتی نداشته باشند و پویایی در آنها مشهود نباشد در این امر موفق نخواهیم بود و نیاز است شهرداران در این زمینه توجه ویژه ای داشته باشند .
➖وارسته با تاکید بر اینکه آموزش در امر تفکیک از مبدا و کم کردن حجم زباله ها تاثیرگذار است ؛ اظهار کرد :با گذشت دو سال از عملکرد سازمانهای مردم نهاد در این زمینه انتطار می رود به سمت آموزش عملی وارد شویم و بازخوردهای آموزش را در اجرا ارزیابی کنیم .
➖وی در پایان تاکید کرد: با نزدیکی سال جدید دستگاههای خدماتی نسبت به پاکسازی سواحل و حاشیه راهها و رودخانه ها اقدام عاجل داشته باشند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان: اقتدار و آرامش کشور،مدیون فداکاری‌ها نیروهای نظامی،انتظامی است باید از تمامی ظرفیت‌های موجود در پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بهره برد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان: اقتدار و آرامش کشور،مدیون فداکاری‌ها نیروهای …