چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رودسر : توسعه و ارتقای شهرستان در شاخص های مختلف عمرانی ، سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی متاثر از فعالیت های عملگرایانه رسانه ها است 

اختصاصی همای گیلان: نشست خبرنگاران با فرماندار شهرستان رودسر به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد.
به گزارش همای گیلان ؛ امیر جانبازی رودسری فرماندار شهرستان رودسر ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت وروزخبرنگار گفت : همه ما مسئولیم تا از فرصت های موجود به نحو احسن در جهت عمران و آبادانی شهرستان استفاده نمائیم .
نماینده عالی دولت در شهرستان در ادامه با بیان اینکه ما باید سعی کنیم تا در عرصه های جهانی پیشرو و الگو باشیم گفت : بدون تردید برای پیشرو و الگو بودن در سطح جهان باید میزان آگاهی ، دانش ، آستانه تحمل و صبر خود را بالا ببریم .
جانبازی رودسری در ادامه سخنان خود به داشتن روحیه نقادی و انتقاد پذیری اشاره نمود و افزود : داشتن روحیه نقادی و انتقاد پذیری به توسعه امور کمک زیادی می کند و باید در راستای انتقاد های سازنده در مسیر رشد و توسعه گام برداریم .

download
فرماندار شهرستان رودسر در ادامه سخنان خود به نقش رسانه در توسعه و عمران شهرستان اشاره نمود و گفت :در توسعه و عمران شهرستان و درحوزه های مختلف بدون تردید نقش رسانه ها پر رنگ بوده و این باید استمرار یابد تا شهرستان به جایگاه واقعی خود ارتقاء یابد .
وی شان و جایگاه خبرنگاران و رسانه ها را در نظام اسلامی بسیار مهم و ارزشمند خواند و خاطر نشان کرد :شما می توانید با انتقادهای سازنده شرایط را به گونه ای رقم بزنید که آسایش خاطر جامعه را در پی داشته باشد و طبعا این فرایند روند رو به جلو را طی خواهد نمود.
امیرجانبازی رودسری فرماندار شهرستان رودسر در ادامه سخنان خود مهمترین وظایف و رسالت خبرنگاران در کار خبرنگاری را بالا بردن آستانه صبر و تحمل ،درک متقابل ،حساس نگه داشتن جامعه ، پرهیز از هر گونه فضا سازی که منجر به تشویش افکار عمومی شود ، نگاه واقع گرایانه و عمل گرایانه به جامعه ، نهادینه کردن روحیه حقیقت خواهی و حقیقت جویی ، نشاط بخشی و امید آفرینی در جامعه و دوری از هر گونه سلایق شخصی در کار رسانه عنوان نمود و گفت : همه این ها می تواند به ایجاد فضای نشاط و همدلی در جامعه کمک شایانی نماید .
وی با تاکید بر این مطلب که رسالت خبرنگاران پرسشگری است و مسئولین هم باید در این جهت تلاش کنند اظهار نمود : معتقدم این روحیه پرسشگری است که می تواند جامعه را فعال و پویا نموده و از حالت ایستایی خارج نماید و خوشبختانه سیاست دولت تدبیر و امید هم دوری از افراط و تفریط و نهادینه کردن روحیه اعتدال در جامعه است که توانسته در این عرصه موفق عمل نماید.
وی با اشاره به اینکه شغل خبرنگاری مقدس است افزود : خبرنگاران باید باور داشته باشند که کار آنان مقدس است و خبرنگاران نماینده افکار عمومی هستند .
نماینده عالی دولت در شهرستان در ادامه سخنان خود شهرستان رودسر را در سه حوزه کشاورزی ،گردشگری و فرهنگی و آموزشی بسیار برجسته خواند و گفت : این ظرفیت ها و پتانسیل های موجود باعث شده شهرستان رودسر در استان و کشور به خوبی بدرخشد ضمن این که در حوزه گردشگری با اقداماتی که در حوزه زیر ساختها صورت گرفته میزان ماندگاری مسافران و گردشگران به نحو قابل قبولی افزایش یافته است که طبعا به روند توسعه اقتصادی شهرستان کمک بزرگی نموده است.
وی در ادامه به پرداخت مطالبات چایکاران در سال جاری اشاره نمود و افزود : در مجموع ۵/۱۷ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران تا پایان وقت اداری روز هجدهم مرداد ماه پرداخت شده است .
جانبازی رودسری در بخش دیگری از سخنان خود تحقق پروژه سایت نفتی سردار جنگل را در گرو رفع مشکلات زیست محیطی میسر دانست و گفت : این مشکل به سرعت در حال رفع شدن است و همه مدیران کشوری و استانی و شهرستانی بر اجرا و تحقق این پروژه عظیم متفق هستند .
وی همچنین خاطر نشان کرد : بیش از ۲۸ هکتار زمین در اختیار شرکت ملی نفت ایران قرار گرفته و می توانند کار خود را شروع کنند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد ضمن اینکه مانعی هم در سر راه این پروژه متصور نیست .
فرماندار شهرستان رودسر در بخش دیگری از سخنان خود به آثاروفعالیت های مثبت دولت تدبیر و امید در این شهرستان اشاره نمود و گفت :در حوزه زیر ساختها تلاش ما بر این بوده که خود را به شاخص متوسط استان برسانیم که خوشبختانه به این مهم دست یافته ایم و در برخی از حوزه ها حتی از شاخص متوسط استانی نیز جلوتریم.
وی در ادامه سخنان خود به اجرای طرح تحول نظام سلامت در شهرستان اشاره نمود و افزود : در طی مدت اجرای طرح تحول نظام سلامت در شهرستان کار های زیادی انجام گرفته و بیش از ۴۰ میلیارد ریال در بخش های مختلف سلامت هزینه شده است .
جانبازی رودسری همچنین در ادامه سخنان خود از افتتاح و بهره برداری بخش آی سی یو بیمارستان شهید انصاری رودسر و مرکز بهداشتی ،درمانی کلاچای خبر داد.

فرماندار شهرستان رودسر در پایان سخنان خود به جذب سرمایه گذار در بخش های مختلف در شهرستان اشاره نمود و گفت : باید بستر را به گونه ای آماده نمائیم تا حضور سرمایه گذاران در شهرستان را پررنگ تر نماییم .
گفتنی است : در پایان جلسه فرماندار شهرستان رودسر با اهداء لوح و هدیه از خبرنگاران تجلیل نمود .

 

 

14380610577

About سردبیر

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …