چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رودسر خبر داد اختصاص ۲۸ هکتار زمین به سایت نفتی سردار جنگل رودسر

همای گیلان:فرماندار رودسر از اختصاص ۲۸ هکتار زمین برای پروژه سایت نفتی سردار جنگل در فاز نخست خبر داد.
خبرگزاری فارس: اختصاص 28 هکتار زمین به سایت نفتی سردار جنگل رودسر

امیر جانبازی  درباره آخرین وضعیت پروژه‌های زیرساختی این شهرستان اظهار کرد: برای اجرای پروژه سایت نفتی سردار جنگل در فاز نخست ۲۸ هکتار زمین در اختیار وزارت نفت قرار داده شده تا با اعتبار اولیه ۲۰ میلیارد تومان آغاز به‌کار کند.

وی با اشاره به پروژه سد پلرود و پیشرفت فیزیکی ۳۲ درصدی آن، افزود: این پروژه با اعتبار اولیه ۹۰ میلیارد تومان در دست اجرا است و پیش‌بینی می‌شود تا زمان آبگیری به ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داشته باشد.

این مسئول از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به تکمیل عملیات اجرایی سد پلرود خبر داد و گفت: این اعتبار علاوه بر اعتبار اولیه ۱۵ میلیارد تومانی بوده که امسال از قانون بودجه برای سد پلرود اختصاص یافته است.

فرماندار رودسر درباره وضعیت پروژه تصفیه‌خانه طول‌لات رحیم‌آباد تصریح کرد: برای تکمیل و تسریع در بهره‌برداری این پروژه ۱۷ میلیارد تومان اعتبار نیازمند است.

وی با اشاره به محور ترانزیتی کلاچای‌ ـ رحیم‌آباد به قزوین گفت: براساس گزارش‌های راه و شهرسازی این پروژه با دارا بودن یک‌میلیارد تومان اعتبار اولیه نیازمند بودجه بیشتری است که امیدواریم برای تسریع در اجرای پروژه اعتبار لازم تامین شود.

جانبازی به محور جاده ساحلی چمخاله به حسن‌سرای رودسر اشاره کرد و گفت: عملیات آزادسازی و تملک اراضی در این محور در حال انجام است که امیدواریم با پیگیری‌های شهرستانی این پروژه شتاب بیشتری بگیرد.

اختصاص ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تجهیز ساختمان دیالیز رودسر

وی از اختصاص ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تجهیز ساختمان جدیدالاحداث دیالیز رودسر خبر داد و متذکر شد: پیش‌بینی می‌شود که این پروژه در آذرماه امسال به بهره‌برداری برسد.

فرماندار رودسر با اشاره به لایروبی انهار این شهرستان به طول بیش از ۳۰ کیلومتر، افزود: «جیرجوب»، «چهارمحل»، «هر دو رود»، «دوستکوه»، «گسکر محله» و «سیاه جوب» از جمله این انهار هستند که بیش از ۸۵ میلیارد تومان برای لایروبی آنها هزینه شده است.

اختصاص ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای توسعه فضای ورزشی رودسر

جانبازی از اختصاص ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل تملک و دارایی‌ها، دو درصد نفت و گاز و ماده ۱۸۰ برای توسعه فضای ورزشی این شهرستان در سال جاری خبر داد.

وی گفت: این میزان اعتبار برای احداث چمن مصنوعی و آماده‌سازی زمین فوتبال شهید قاسمی رودسر، احداث سالن وزنه‌برداری رودسر، تکمیل، تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی در نظر گرفته شده است.

فرماندار رودسر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رودسر مهد مدال‌آوران در رشته‌های مختلفی مانند فوتبال و والیبال ساحلی، کشتی و وزنه‌برداری است و تلاش می‌کنیم که ۱۰ درصد از اعتبارات به ورزش شهرستان اختصاص یابد.

سرشماری کشاورزی از ۴۲۳ روستای رودسر

وی با قدردانی از همکاری صمیمانه و بی‌دریغ کشاورزان و آمارگیران شهرستان رودسر در طرح سرشماری عمومی کشاورزی، یادآور شد: این طرح هر ۱۰ سال یک بار برای دریافت اطلاعات صحیح کشاورزی برای کمک به بهبود روند تولید محصولات کشاورزی و برنامه‌ریزی درست برای سیاست‌گذاری کلان کشور انجام می‌گیرد.

جانبازی، انجام سرشماری کشاورزی را در ۴۲۳ روستای این شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: در این طرح ۳۶ نفر آمارگیر و کارشناس همکاری داشتند.

رتبه نخست رودسر در تولید فندق و گل گاوزبان در سطح کشور

وی رودسر را قطب کشاورزی استان دانست و خاطرنشان کرد: رودسر در بحث تولید فندق و گل گاوزبان رتبه نخست کشوری و در مرکبات، پرورش گل و گیاه، گیاهان دارویی و کیوی به عنوان شهرستان برتر حرفی برای گفتن دارد.

فرماندار رودسر ادامه داد: باید تلاش کنیم سطح تولید و صنایع تبدیلی این محصولات افزایش یابد تا همگان شاهد پیشرفت این منطقه باشند.

وی با اشاره به دریامحور بودن رودسر، تصریح کرد: باید از فضای دریایی برای پرورش آبزیان بیشتر استفاده کنیم.

جانبازی شهرستان رودسر را دارای ظرفیت‌های زیادی در بخش گردشگری و کشاورزی دانست و متذکر شد: مسئولان با تلاش و کوشش برای رساندن رودسر به جایگاه اصلی خود شتاب بیشتری داشته باشند.

/فارس

About

Check Also

حسن پورقربان، شهردار اسبق انزلی: عدم ثبات مدیریتی از دغدغه های اساسی شهرداران است

حسن پورقربان، شهردار اسبق انزلی: عدم ثبات مدیریتی از دغدغه های اساسی شهرداران است   …