چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رودسر خبر داد شناسایی ۳۵ نقطه حادثه‌خیز در رودسر

همای گیلان:امیرجانبازی عصر امروز در نشست ساماندهی سواحل این شهرستان اظهار کرد: سه طرح سالم‌سازی دریا در رودسر، کلاچای و چابکسر در حال اجرا است.

download (1)

وی افزود: طرح سلامت دریا در پنج نقطه خارج از شهرها نیز توسط دهیاران و بخشداران در نقاط «داروگر»، «حسن‌سرا»، «شیرمحله»، «توسکامحله» و «قاسم‌آباد سفلی» عملیاتی می‌شود.

فرماندار رودسر از اختصاص ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار توسط شهرداری‌های رودسر، کلاچای و چابکسر برای اجرای طرح سالم‌سازی دریا خبر داد.

وی گفت: این میزان اعتبار برای بخش‌های زیرساختی و بازسازی طرح‌های سالم‌سازی دریا شامل احداث سرویس‌های بهداشتی و دوش حمام ثابت و سیار، نمازخانه، ایجاد پارکینگ و جلوگیری از تردد خودروها در خطوط ساحلی و به‌کارگیری ناجیان غریق داخل طرح‌ها است.

جانبازی با اشاره به تعطیلات سه روزه اخیر، گفت: ۱۸ ناجی غریق و ۲۲ همیار پلیس در این ایام در  ساحل به صورت افتخاری به‌کار گرفته شدند.

وی ادامه داد: در این مدت در سواحل شهرستان غریق نداشتیم و یک نفر نجات یافته از غرق شدن داشتیم.

این مسئول آمادگی جسمانی ناجیان غریق را در موفقیت طرح سالم‌سازی دریا مهم دانست و تصریح کرد: در اردیبهشت ماه از سوی اداره ورزش و جوانان رودسر یک دوره کلاس‌های آمادگی جسمانی برگزار شد که ۷۰ نفر از این کلاس‌های استفاده کردند.

جانبازی با اشاره به اینکه یک دوره کلاس‌های تربیت ناجیان غریق نیز در این شهرستان برگزار شد، گفت: به منظور سرعت‌بخشی در روند نجات غریق سه دستگاه قایق موتوری و سه دستگاه موتورسیکلت برای سواحل رودسر، کلاچای و چابکسر تهیه و تامین می‌شود.

این مسئول از اجرای «یک طرح الگویی ویژه چند منظوره» در ساحل رودسر خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح در یک پروسه سه ساله و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از منابع استانداری اجرا می‌شود.

فرماندار رودسر هدف از اجرای این طرح را زمینه‌سازی مناسب برای استقبال از مسافران و گردشگران عنوان کرد.

وی متذکر شد: نگهبانی، پارکینگ، کمپینگ، نمازخانه، ساحل شنای بانوان و آقایان، برج و پرچم اطلاع‌رسانی، سرویس‌های بهداشتی از جمله امکانات طرح مذکور ذکر کرد که امسال اجرایی می‌شود./فارس

 

About

Check Also

به منظور بررسی وضعیت اماکن ورزشی شهرستان صورت گرفت : بازدید فرماندار لاهیجان از ورزشگاههای تختی و مهر

به منظور بررسی وضعیت اماکن ورزشی شهرستان صورت گرفت : بازدید فرماندار لاهیجان از ورزشگاههای …