چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رودسر: در سال گذشته ۸۴۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این شهرستان کشف شده است

همای گیلان:به امیر جانبازی رودسری درسخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: در هفته ای که گذشت ۲۴خرداد را سپری کردیم، ۲۴ خرداد سالروز حماسه سیاسی با حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۲، که منجر به پیروزی دولت تدبیر وامید شد. در حقیقت سالروز پیوند دولت و ملت و پیروزی گفتمان اعتدال است .

mail.google.com
وی افزود :هدف دولت، آشتی در سطح جامعه، همه دولت مردان و ملت است وتاکید رئیس جمهور نیز نزدیکی بین دولت و ملت است همانطوریکه مقام معظم رهبری تاکید داشتند و دارند.
فرماندار رودسر ادامه داد : دولت در شرایط سختی کشور را تحویل گرفت تحریم های ناجوانمردانه، سنگین و کمرشکن، شرایط نامطلوب اقتصادی، تورم بالای ۴۰% و پایین آمدن ارزش پول کشور، رشد اقتصادی منفی ۸/۵% و ۵/۱۲% نرخ بیکاری در کشور که در استان و شهرستان نرخ بیکاری ۱/۱۵% بود همچنین فضای نامناسب کسب و کار در جهان که الان بیش از ۳۰ پله حدود ۴۰ پله در بهبود فضای کسب و کار صعود کردیم.
وی تصریح کرد : در سه سال گذشته شاهد تلاش دولت مردان با همکاری مردم عزیز و بزرگوار برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی بودیم که خوشبختانه با موفقیت هایی همراه بوده است.
جانبازی رودسری در ادامه سخنان خود افزود : افزایش رشد اقتصادی، کاهش تورم در حد ۱/۱۱% که با برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده خیلی نزدیک تک رقمی خواهد شد و  همچنین نرخ بیکاری در استان و شهرستان نیز که به ۱۱%رسیده است .
وی یادآور گردید : تلاش دولت هم در سیاست خارجی و هم سیاست داخلی در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی صورت گرفت و دولت ، وقت زیادی را به این مباحث اختصاص داد.
فرماندار شهرستان رودسر خاطر نشان کرد : در بخش سیاسی، حضور موفق وزارت امور خارجه در قالب تیم مذاکره کننده هسته ای را داشتیم که با تدابیرارزشمند ریاست  جمهوری به موفقیت های چشم گیری دست یافتند و البته درراستای منویات مقام معظم رهبری که همواره رهنمودها ایشان  چراغ راه وپشتیبان عزیزان مذاکره کننده بوده است .
وی یادآور گردید : با بهره گیری از تمام توان نظام موفق شدیم خیلی ازخطراتی را که ممکن بود پیش رو داشته باشیم، پشت سر بگذاریم و همین فضا
باعث شد تا به فکر رونق اقتصادی باشیم و سعی کنیم با دنیا تعامل سازنده داشته باشیم.
جانبازی رودسری در ادامه افزود :با پیگیری ها و هماهنگی های تیم اقتصادی دولت در سال گذشته صادرات ما برای اولین بار یک میلیارد دلار بیشتر ازواردات بود و در همین ایام با ارائه تسهیلات لازم برای کارخانجات نیمه تعطیل سعی در شکوفا شدن اقتصاد شد و همچنین فعالیت هایی که در زمینه سلامت جامعه، بیمه همگانی و بیمه سلامت داشتیم را هم می توانیم از اموری نام ببریم که در داخل کشور پیگیری شد .
وی به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل اشاره نمود وگفت : دولت مأمور پیگیری امور در قالب سیاست های در نظر گرفته ودستورالعمل ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری شده است .
فرماندار رودسر تصریح کرد : ایجاد اقتصاد بر پایه اقتصاد مقاومتی عزم جدی و جهادی با مدیریتی جهادی را می طلبد که دولت در حال اجرای این مأموریت با تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است.
وی در ادامه به تعریف اقتصاد مقاومتی اشاره نمود و افزود : اقتصادمقاومتی اقتصادیست مبتنی بر استفاده از امکانات و داشته های درونی برای مقابله با فضاها و تحریم هایی که ممکن است کشور ما را تهدید کند .
جانبازی رودسری یادآور گردید : یکی از داشته ها و امکانات ما برای تحقق اقتصاد مقاومتی، نیروی انسانی و سرمایه انسانی است که داریم و مادامی که بتوانیم از نیروی انسانی به نحوی درست و شایسته استفاده کنیم، امید به
موفقیت خواهیم داشت.
وی در ادامه به فرا رسیدن سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره نمود وافزود : نهاد خانواده به عنوان کوچکترین واحد جامعه بعد از فرد نقش بسیارمهم و اساسی را در جهت پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی و اعتیاد دارد وداشتن نیروی انسانی سالم و پویا مستلزم تحکیم نظام خانواده در جامعه می باشد .
وی تصریح کرد : تمام همت و تلاش همه مسئولین در شهرستان بر این است که این پدیده شوم کنترل شود و این بهترین راه پیشگیری از آسیب هایی است که می تواند جامعه را تحت تاثیر قرار بدهد .
فرماندار رودسر ادامه داد : ما راهبردی متوازن در امر مبارزه همه جانبه با موادمخدر، روانگردان ها و پیش سازها را با رویکردی اجتماعی مشتمل برکاهش عرضه و کاهش تقاضای موادمخدر و روان گردان ها، و با اهمیت دانستن سلامت و امنیت مردم به عنوان هدف غایی و نهایی مدنظر داریم.
نماینده عالی دولت در شهرستان در ادامه سخنان خود افزود : شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در شهرستان فعال است و با تشکیل جلسات ماهانه سعی می کند با این پدیده شوم به مبارزه پرداخته و از تاثیر منفی این پدیده در
خانواده ها بکاهد.
وی خاطر نشان کرد : در راه مبارزه با پدیده شوم موادمخدر در سطح کشور ۱۴شهید والامقام از شهرستان رودسر تقدیم انقلاب اسلامی شده است .
جانبازی رودسری با اشاره به اینکه در سال گذشته با هماهنگی دستگاههای مرتبط ۸۴۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر از نوع تریاک، حشیش، مواد مخدرروانگردان مانند شیشه و دیگر انواع مواد مخدر در این شهرستان کشف و ضبط شد افزود: در این راستا هزار و ۲۳۵ معتاد و ۲۰ قاچاقچی مواد مخدر درشهرستان دستگیر شدند.
وی ادامه داد : در شهرستان ۱۸ مرکز درمانی خصوصی سرپایی و یک مرکز درمانی دولتی جهت مداوای سرپایی معتادان فعالیت داشته که حدود ۲۸۰۰ نفر را تحت پوشش دارند و همچنین ۴ کمپ ترک اعتیاد نیز در شهرستان فعال هستند.
فرماندار رودسر در ادامه سخنان خود به برگزاری همایش ها و کارگاه‌های آموزشی متعدد در جهت آگاهی و آشنایی خانواده‌ها با معضل اعتیاد اشاره نمود و افزود : با برگزاری همایش ها و گردهمایی ها که توسط سازمانهای مردم نهاد داشتیم خانواده‌ها و به ‌ویژه جوانان را با مضرات و خطرات ناشی از استعمال مواد مخدر آشنا نموده و در تلاش هستیم تا بتوانیم این گونه همایش ها را در شهرستان بیش از گذشته داشته باشیم.
وی خاطر نشان کرد :  باید تمام تلاش مان را بکار بگیریم تا با این خطرجدی یعنی اعتیاد به موادمخدر مبارزه و از رواج آن در جامعه جلوگیری کنیم
و این امر باعزم جدی و تلاشی جهادی امکان پذیر است و همانطوریکه مقام معظم رهبری در فرمایشات خود اشاره داشتند که امروز اگر مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران با موادمخدر به سختی مبارزه میکنند این یک جهاد بزرگ    و حرکت بسیار عمیق در راه پیشرفت ملت ایران است.

14380610577

About سردبیر ارشد

Check Also

افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید

افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید گیلان یک قطب صنایع غذایی در …