چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رودسر در نشست با هنرمندان مطرح کرد : هنرمندان یکی از مهم ترین سرمایه های اجتماعی جامعه ما هستند/ آزادی در هنر خلاقیت و شکوفایی بیشتری را فراهم می سازد

همای گیلان، به گزارش روابط عمومی فرمانداری رودسر ، فرماندار در نشست با اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه رودسر گفت: هنرمندان رودسر سرمایه های اجتماعی کشور هستند و البته از زبان هنر باید واقعیت ها را بازگو کنند تا تاثیرگذار باشد .

➖وی افزود: یکی از نقش های فرماندار ارتباط با گروههای متفاوت از جمله هنرمندان است که باور دارم باید سلسله وار و دوسویه باشد .

➖وارسته با اشاره به جایگاه والای هنرمندان در جامعه، اظهار کرد: یکی از ویژگی های فرهنگ قابل انتقال بودن آن است و زمانی می تواند به نسل های آینده انتقال یابد که درجایگاه خود مورد توجه قرار بگیرد.

➖وی بیان داشت: زبان هنر زبان ماندگار است و اگر بخواهیم موضوعی ماندگار شود باید با زبان هنر گفته شود زیرا بیشتر می تواند در مردم اثرگذاری داشته باشد.

➖فرماندار رودسر با اشاره به اینکه هر مقدار هنر را آزاد بگذاریم خلاقیت و شکوفایی اش بیشتر خواهد شد افزود : هنری که با امنیت آمیخته شود نتیجه بخش نیست و معتقدم نگاه هنر باید از جایگاه هنر گرفته شود و هنرمند با ارامش خاطر به ایده پردازی و تراوش ذهنی می پردازد
➖وی با بیان این مطلب که نگاهم به برنامه ها؛ کنسرت ها و جشنواره های فرهنگی و هنری امنیتی نیست افزود : مجوز این برنامه ها اصولی دارد که الحمدلله با حضور دولت تدبیر و امید روند آن تسهبل شده و برای دریافت آن و برگزاری برنامه های شاد و مفرح نیاز به گذراندن پروسه های چندین ماهه نیست و براحتی با آگاهی از قوانین دریافت مجوز می توان به آن دست یافت .
➖فرماندار رودسر با اشاره به اینکه ارشاد اسلامی موظف است نسبت به گذراندن روند دریافت مجوز مسئول باشد و بعنوان مرجع اصلی ابن روند را در بازده زمانی محدود به نتیجه برساند افزود : نگاه ریاست محترم جمهور براین است باید تسهیل کننده و فراهم کننده امکانات برای هنرمندان باشیم و بمعنای واقعی به هنرمندان اعتماد کنیم .

➖وی یادآور شد: باید به هنر و هنرمند اعتماد واقعی داشته باشیم چون می توانیم ازطریق هنر شعر و سینما به نوعی به هویت یابی دست یابیم.

➖ فرماندار رودسر بیان داشت: یکی از سیاستهای دولت تدبیر وامید ایجاد نشاط اجتماعی است ومهمترین جلوه نشاط اجتماعی اجرای جشنواره های بومی محلی است که باید آن را تقویت کرد.

➖به گفته وی، مهمترین رکن گردشگری برگزاری جشنواره ها است که از این طریق فرهنگ بومی محلی خود را با این مفاهیم به مردم منتقل کنیم.

➖وارسته اظهارداشت : معتقدم می توانیم از زبان هنر واقعیت های اجتماعی را بازگو کنیم و بر همان اساس تاثیرگذار باشیم.
➖فرماندار رودسر در پایان ضمن قدردانی از اصحاب رسانه ،آنان را چشمان بیدار جامعه خواند و گفت : انتقال درست و با سرعت مسائل و موارد به مسئولین از ویژگی های خوب و تاثیرگذار رسانه هاست.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

۳۴ هزار کشاورز در گیلان محصولات خود را بیمه کردند

۳۴ هزار کشاورز در گیلان محصولات خود را بیمه کردند رییس سازمان جهاد کشاورزی استان …