چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رودسر در واکنش به خبر” فرماندار رودسر جلوی موسیقی سنتی رادر دولت تدبیر و امید گرفت” گفت: علاوه بر عدم تایید این گروه توسط مراجع ذی صلاح ،،شایسته نبود در این ایام مبادرت به برگزاری موسیقی نمایند

اختصاصی همای گیلان:فرماندار رودسر:واقعیت این است ؛ باتوجه به نزدیکی به ماه محرم گفتیم بعد از ماه محرم
…..چند رو زپیش در چند رسانه خبری رابا عنوان “وقتی جانبازی فرماندار رودسر جلوی موسیقی سنتی را در دولت تدبیر و امید گرفت” مشاهده کردیم که یکسو به انتقاد عملکرد فرماندار رودسر در این خصوص پرداخته بود و رسالت بی طرفی رسانه را رعایت نکرد و از طرفی دیگر ، برخی از رسانه ها متاسفانه این مسیر را برای انتقاد یکسویه هموار تر نمودند.
خبرنگار همای گیلان به سراغ فرماندار رودسر رفت و ماجرای لغو کنسرت گروه موسیقی «سپهر» را پیگیر شد:

imamjomechaboksar
امیر جانبازی رودسری در این خصوص گفت: اداره ارشاد رودسر طی مکاتبه ای نظر فرمانداری را مبنی بر برگزاری این کنسرت خواستار شده بود که هرچند نیاز به نظرخواهی نبوذ و میتوانستند با استعلامات خود نسبت به برگزاری یا عدم آن نظر دهند.
فرماندار رودسر افزود: فرمانداری طبق قوانین استعلامات از مراجع ذیربط نسبت به مسئول برگزاری کنسرت اقدام نمود و متاسفانه فرد مسئول نتوانست نظر مثبت استعلامات را کسب نماید.
۱۱ ماه حضورم در تصدی فرمانداری رودسر بیش از ۱۰ کنسرت موسیقی پاپ و سنتی در شهرستان برگزار گردیده است
وی خاطرنشان کرد: بنده این گروه هنری را همانند سایر گروههای هنری مثبت ارزیابی میکنم و مانند دیگر گروهها بر اساس ضوابط و مقررات پیگیری نمودیم که متاسفانه نظرات مراجع پاسخگو درباره شخص مسئول برگزاری مثبت نبود.
جانبازی تصریح کرد :در طول بیش از ۱۱ ماه حضورم در تصدی فرمانداری رودسر بیش از ۱۰ کنسرت موسیقی پاپ و سنتی در شهرستان برگزار گردیده و اگر قرار برعدم موافقت بر این قضیه بود هیچ کدام نمی توانستند اقدام به برگزاری آن نمایند ولی برگزارشده اند.
جانبازی رودسری اعلام کرد: درماه گذشته پس از مکاتبات ارشاد با فرمانداری نسبت به برگزاری کنسرت موسیقی دیگری، استعلامات نیز صورت گرفت و نتایج مثبت بود که با برگزاری آن موافقت نمودیم ، اما اداره ارشادشهرستان با برگزاری آن هنگام ورود گروه به سالن موافقت نکرد.
فرماندار رودسر در ادامه گفت :اعتقادم براین است نزدیک ماه محرم آنهم ماه سوگواری سالارشهیدان هیچ شهرستانی و هیچ مقام مسئولی، موسیقی برگزار نمیکند که ما آن را انجام دهیم و این بار منطق شیعی سازگاری ندارد.
امیرجانبازی رودسری با اعلام اینکه موافق نشاط جامعه در فضای سالم هستیم، افزود به مسئول برگزاری گروه موسیقی سپهر علاوه بر عدم تایید ایشان از مراجع استعلام شده گفتیم صلاح نیست این کنسرت باتوجه به نزدیکی ماه محرم برگزار گردد در صورت امکان آن را به دو ماه بعد انتقال دهند که با مخالفت روبرو شدیم.
جانبازی رودسری در پایان گفت: اداره ارشاد شهرستان موظف است نسبت به پیگیری این مسائل بیشتر توجه نماید و نسبت به برگزاری برنامه های فرهنگی هنری در زمان مناسب تمام تلاش خود را به کار بندد زیرا شهرستان ما از لحاظ شرایط جغرافیایی با حضور گردشگران و مسافران زیادی روبرو است و این بر تلاش بیش از پیش مدیران فرهنگی می افزاید.

خبرنگار ما پرسید :در رسانه ای آمده بود “دامنه مخالفت‌ها به جایی رسید که “منتقدان با «داس»بنرهای تبلیغاتی گروه موسیقی ایرانی «سپهر» را پایین کشیدند.” که فرماندار رودسر در پاسخ گفت: به هیچ وجه این کار مورد تائیدما نیست و هیچگونه هماهنگی جهت نصب بنر عذرخواهی با بنده صورت نگرفته بود و من بهیچ وجه این مورد را تایید نمیکنم
به گزارش خبرنگار ما، رسانه مکان ارزشمندی است و باید خبرهایی که در آن نشر می یابد با واقعیت نزدیک باشد اما متاسفانه کل خبر این رسانه ها با پیگیری های ما کذب بوده است.
خبرنگار ما گفت شنیده ها حاکی است مسئول برگزاری کنسرت در پایان دیدار با فرماندار، از ایشان خواست تا در صورت پاسخ مثبت به استعلامات همه رسانه ها از شما حمایت خواهند کرد که فرماندار با پاسخ انشاله استعلامات مثبت باشند و بتوانید در جهت ترویج فرهنگ هنری، برنامه ی خوبی در زمانی مناسب اجرا نمایید ؛ وی را بدرقه کرد

About

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …