چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رودسر :یکی از میادین شهر به نام کتاب نامگذاری شود تا اهمیت کتاب در این منطقه نهادینه شود

اختصاصی همای گیلان : به گزارش همای گیلان ؛ جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رودسر با حضور مدیر کل و مدیران شهرستانی ظهر امروز تشکیل شد و فرماندار رودسر از مدیران شهری خواست تا با نامگذاری یکی از میادین شهری به نام کتاب در تقویت و اهمیت امر کتاب و کتابخوانی اثرگذار باشیم .

جانبازی-فرماندار-رودسر
به گزارش خبرنگار ما، در این نشست فرماندار رودسر ضمن عرض تبریک و گرامیداشت ایام پر خیرو برکت ماه رجب و همچنین روز شورا، تبریک روز جهانی کار و کارگر و معلم گفت : علمای دین به ما توصیه کرده اند که از خود آثار خوب و ماندگاری را به یادگار بگذاریم و چه چیزی بهتر از اینکه آثار خود را در قالب کتاب در اختیار فرزندان خود قرار دهیم .
وی ادامه داد : تمام سعی و تلاش ما بالا بردن میزان سطح مطالعه در شهرستان می باشد .
امیر جانبازی فرماندار شهرستان رودسر تصریح کرد : اگر قرار باشد همه مردم در رشد و توسعه کشور سهیم باشند باید عدالت در قبال همه اجرا شود و همه دانش آموزان را در توسعه و آبادانی شهرستان مشارکت دهیم .
وی در ادامه سخنان خود به ترغیب افراد برای مطالعه کتابهای خوب و مفید اشاره نمود و افزود : باید با راهنمایی صحیح و درست افراد را به مطالعه کتاب های خوب و مفید ترغیب نمائیم و فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در جامعه نهادینه نموده تا هر روز که می گذرد شاهد روند رو به رشد سطح مطالعه در شهرستان باشیم .
وی همچنین با اشاره به نام گذاری یکی از میادین شهر و خیابان به نام کتاب خاطر نشان کرد : نام گذاری یکی از میادین و خیابانهای شهر به نام کتاب باعث توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در آن منطقه خواهد شد.
امام جمعه رودسر: اداره کل کتابخانه‌های گیلان وعده‌های خود در قبال شهرستان رودسر را عملی نکرد

در ادامه امام جمعه شهرستان رودسر با گلایه از عدم توجه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان به وعده‌هایش گفت: متأسفانه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان به وعده‌های خود در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و رونق آن در شهرستان‌ها عمل نکرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی دستجردی ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان رودسر اظهار داشت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و رونق آن در شهرستان‌ها به میدان بیاید.

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه متأسفانه تاکنون این امر در شهرستان رودسر توسط اداره کل کتابخانه‌ها صورت نگرفته که ناشی از عدم توجه مسئولین این اداره کل است، تصریح کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان باید در این زمینه تلاش کند و این اشکال بزرگ را هر چه سریع‌تر برطرف نماید.

مدیرکتابخانه‌های عمومی شهرستان رودسر هم در این نشست با بیان اینکه ۳۶۵۱ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هستند گفت: از این تعداد ۱۰۷۲ نفر کودکان ۳ تا ۶ سال هستند.

زهرا اخوان با بیان اینکه این شهرستان ۲۶۹۵ متر مربع فضای کتابخانه‌ای دارد گفت: با ساخت دو کتابخانه جدید در بخش‌های کلاچای و چابکسر ۱۲۰۰ متر مربع نیز به این فضاها افزوده می‌شود.

وی همچنین از نامگذاری یکی از میادین بخش کلاچای به نام کتاب خبر داد و اظهار کرد: این کار فرهنگی که برای نخستین بار در استان گیلان انجام شده است می‌تواند در ترویج فرهنگ کتابخوانی نقش به‌سزایی داشته باشد.

اخوان از اهدای ۶۳۴ عنوان کتاب در ۷۰۰ نسخه توسط مردم به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان طی سال ۹۴ خبر داد و بیان کرد: امسال نیز یک خیر رودسری تعداد ۶۰۰ جلد کتاب را به این نهاد در شهرستان رودسر اهدا کرد.

خبرنگار:مرضیه عسگری

About سردبیر

Check Also

شهردار سیاهکل گفت: تمام تلاش ما این است تا پایان فصل گرما بیش از ۱۰۰هزارمترمربع از معابر خاکی شهر سیاهکل با ارزش ریالی بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان آسفالت شود

شهردار سیاهکل گفت: تمام تلاش ما این است تا پایان فصل گرما بیش از ۱۰۰هزارمترمربع …