چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار سیاهکل : اقتدار اصناف به وسیله مردم و اصناف تحقق پیدا خواهد کرد

همای گیلان:رئیس، اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف و روسای اتحادیه های صنفی شهرستان با فرماندار سیاهکل دیدار و در خصوص رونق کسب و کار و نقش اصناف در توسعه همه جانبه شهرستان گفت و گو کردند.


فرماندار سیاهکل در این دیدار اظهار داشت : اقتدار اصناف به وسیله خود اصناف و بازاریان و حمایت مردم تحقق پیدا خواهد کرد و پیشنهاد می کنم کارگروهی تحت عنوان ساماندهی صنوف و با حضور همه ادارات مرتبط با اصناف ، اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی در شهرستان شکل گیرد تا در این کارگروه بخشی از مواردی که توسط اصناف و بازاریان مطرح می شود بررسی و حل وفصل گردد که این امر می تواند به رونق کسب وکار و ایجاد اشتغال در سال رونق تولید بیانجامد.
محمود صوفی افزود: اگر اصناف خودشان تمایل به پیشرفت داشته باشند به همان اندازه کسب و کار در شهرستان رونق خواهد گرفت و این کار به افزایش سطح معیشت خانوارها در شهرستان منجر خواهد شد و ما هم از این پویایی و شتاب در توسعه توسط اصناف حمایت خواهیم کرد اما اصناف نیز باید سنجیده، با برنامه مدون و هماهنگ با هم و با مشارکت اتاق اصناف تلاش کنند و اگر این حرکت آنها منسجم باشد قطعا مورد حمایت مردم خواهد بود و هر جایی که مردم حمایت کنند آن برنامه و هدف با موفقیت انجام می شود در این صورت خواهند گفت که بازار ما شکوفا شده است.
وی با بیان اینکه کاسب حبیب ا… می باشد تاکید کرد: اگر به این مطلب و امر اعتقاد دارید و برای مردم اعتماد سازی شود که نیازها و مایحتاج زندگی خود را از فروشگاهی معتبر و با اجناس خوب در همین شهرستان می توانند تامین کنند مطمئن باشید که مردم با شما در راستای رونق کسب و کار همراهی خواهند کرد و برای خرید به شهرهای دیگر مراجعه نمی کنند که این امر به تنهایی بسیاری از مشکلات که بر اثر کاهش درآمد بازاریان بوجود آمده است را برطرف می کند.
فرماندار سیاهکل در ادامه متذکر شد: در راستای رونق کسب و کار می طلبد که اتاق اصناف و روسای اتحادیه های صنفی طبق اساسنامه خود و با درایت و برنامه ریزی مدون ، روح و جان تازه ای به بازار شهرستان ببخشند.
ایشان با اشاره به قانون نظام صنفی ، این قانون را جزو قوانینی دانست که باعث ایجاد نظم و انضباط شهری و صنفی خواهد شد عنوان و بیان داشت : تا مردم و اصناف تمایل نداشته باشند ، هیچ اقدامی به تنهایی باعث شکوفایی صنفی شهرستان نمی شود و از اتاق اصناف انتظار داریم که نسبت به مواردی که باعث رشد و شکوفایی اصناف و بازاریان و افزایش سطح درآمدی و معیشت آنان خواهد شد با برنامه ریزی و انسجام اهتمام جدی تری داشته باشند تا اصناف و بازاریان شریف این شهرستان که دارای فرهنگی غنی و سابقه تاریخی درخشان می باشند به جایگاه واقعی خود برسند.
در این دیدار هر یک از روسای اتحادیه های صنفی به بیان دغدغه ها و مشکلات حوزه صنفی خود پرداختند./باکانال همای خبر همراه شوید

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …