چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار سیاهکل : حفظ محیط زیست و منابع طبیعی سرمایه گذاری برای نسل های آینده است

همای گیلان، جلسه توانمند سازی جوامع محلی طرح مدیریت پایدار جنگل های هیرکانی با حضور مدیران استانی و شهرستانی و به ریاست محمود صوفی فرماندار شهرستان سیاهکل برگزار گردید.
فرماندار سیاهکل در این جلسه با بیان این مطلب که حفظ محیط زیست و منابع طبیعی سرمایه گذاری برای نسل های آینده است بیان داشت : محیط زیست و منابع طبیعی سنگ زیرین توسعه است و برای این که به توسعه ای متوازن و پایدار برسیم باید برای حفظ و ارتقای آن با استفاده از قوانین و ساز و کارهای مشخص تلاش شود .
وی در ادامه با تاکید بر نقش مردم در حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست اظهار داشت : مردم بهترین حفاظت کنندگان از
عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست هستند و باید با اجرای قوانین و ساز و کارهایی که در دستورالعمل مشخص شده است خدمت به مردم و رفع مشکلات آن ها را در اولویت قرار داده شود و سعی و تلاش گردید در مدت اخیر در جلسات شورای حفظ بیت المال و پیشگیری از وقوع جرم این اولویت در شهرستان تقویت شود.
فرماندار سیاهکل با تقدیر از نقش و فرهنگ بالای مردم در رعایت حریم راه های شهرستان تصریح کرد : با توجه به گستردگی شهرستان و دارا بودن دو اقلیم متفاوت با همکاری مردم شریف این شهرستان ، کمترین درصد تجاوز به حریم راه در سطح شهرستان را داریم که این نشان از فرهنگ بالای مردم این شهرستان دارد و انتظار است که مدیران ادارات شهرستان در راستای رفع مشکلات و دغدغه های مردم نهایت همکاری و مساعدت را داشته باشند .
فرماندار سیاهکل اظهار داشت : توسعه فضای سبز و حفظ جنگل های هیرکانی می تواند به توسعه پایدار کمک کند و لازم است طرح مدیریت پایدار جنگل های هیرکانی به درستی و با دقت تبیین شود تا با حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست ، این منابع به درستی به نسل های آینده انتقال یابد.
در شهرستان سیاهکل ۴۲۰۰۰ هکتار جنگل ، ۳۴۰۰۰ هکتار مرتع و ۲۹۰۰۰ هکتار اراضی ملی وجود دارد.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …