چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار سیاهکل خبر داد : افتتاح ۴۰ پروژه با اعتبار ۲۳۰ ملیارد ریال در دهه فجر

اختصاصی همای گیلان:نشست خبری فرماندار سیاهکل به مناسبت دهه فجر در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار سیاهکل در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن دهه مبارک فجر گفت: خبرنگارانی که همواره در اطلاع رسانی به مردم تلاش میکنند و زحمات و خدمات دولت را به مردم انعکاس می دهند موجبات دلگرمی خادمین مردم را فراهم می کنند.
اسلامی افزود: در دهه فجر سال ۹۵ در سیاهکل بیش از ۴۰ پروژه به بهره برداری خواهد رسید که همه ابعاد فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی و عمرانی است که در راستای ایجاد رفاه مردم و توسعه از سوی دولت اجرا میشود.
وی بیان داشت: کاهش تورم خوشبختانه دلگرمی خوبی ایجاد نمود و بازار نیز به ثبات نسبی رسیده که در همین راستا پیمان کاران نیز با رغبت بیشتری در حال کار هستند.
رضا اسلامی ادامه داد: اموراتی که موجب عقب ماندگی شهرستان شده بود با پیگیری و حس دلسوزانه استاندار محترم و نگاه خاص ایشان به ارائه خدمات ویژه به مردم شهرستان ، موضوعات به خوبی پیگیری شد و همکاری تمامی دستگاه ها موجب شده در سال ۹۶ سیاهکل جزو شهرهای نخست استان باشد.
فرماندار سیاهکل گفت: شهرستان سیاهکل در سرشماری اینترنتی آمار و نفوس رتبه نخست را در استان دارا می باشد و اولین شهر کشور است که ممنوعیت ارائه قلیان در اماکن مختلف را دارد که این افتخاری است که نصیب شهرستان سیاهکل شده و تحسین استان را همراه داشته، همچنین فرمانداری سیاهکل توانست از میان ۱۶ شهرستان در بحث استفادا از کاغذ کم ، رتبه نخست را کسب نماید و از همه دستگاه های اداری شهرستان خواسته ایم تا در این زمینه همراه فرمانداری شده تا جزو شهرستان های برتر باشیم.
اسلامی خاطر نشان کرد: مردم در این ایام با افتتاحیه هایی که صورت خواهد گرفت خدمات دولت را بهتر و بیشتر لمس خواهند کرد.
وی در ادامه ضمن همدردی با خانواده های در گذشتگان حادثه پلاسکو بیان داشت: این حادثه ، یک اتفاق دردناک برای مردم و کشور بود و برای دشمنان نیز خوشحال کننده تا بتوانند از این فرصت برای ایجاد تفرقه میان مردم استفاده نمایند که بحمدالله این خوشحالی با یاس و نا امیدی مبدل شده و وفاق و همدلی که در بین مردم را دیدند، به این نتیجه رسیدند که ایران با وجود اقلیت های مختلف کشور پشتیبان یکدیگر و انقلاب هستند.
فرماندار سیاهکل اظهار داشت: انتخابات سال آینده را پیش رو داریم و فعالیت های اجرای انتخابات توسط ما به عنوان خادمین مردم باید به درستی انجام گیرد و فارق از هر گونه جناح سیاسی باید صورت گیرد و از اصحاب رسانه تقاضا داریم ، آنچه که واقعیت است را به مردم اطلاع دهید تا مردم نیز با آگاهی کامل در انتخابات شرکت کنند.
رضا اسلامی اضافه کرد: در دهه فجر سال جاری ۲۳ میلیارد تومان در قالب ۴۰ پروژه از ۲۰ دستگاه اجرایی افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.
فرماندار سیاهکل افزود: در بحث کمک به مددجویان کمیته امداد در سال جاری ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وام خود اشتغالی پرداخت، حدود ۶۱ میلیون تومان به منظور آموزش مددجویان ، احداث ۶۲ واحد مسکونی روستایی و ۱۰ واحد مسکونی شهری در سال جاری که ۳۰ واحد از آن در دهه فجر ۹۵ افتتاح و در اختیار نیازمندان قرار خواهد گرفت که از این تعداد ۲۲ واحد توسط کمیته امداد و ۱۲ واحد توسط سپاه پاسداران احداث شده است.
وی با اشاره به اینکه مبلغ ۱۳ میلیاردو ۵۵۶ میلیون تومان ابلاغ بودجه به دستگاه های اجرایی شهرستان شده اضافه کرد: از این مبلغ ۵ میلیارد تومان مربوط به تملک دارایی های استانی، ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مربوط به ۲ درصد نفت، ۸۹۴ میلیون تومان مربوط به ماده ۱۸۰ و ۶ میلیارد و ۴۷۶ میلیون تومان مربوط به ماده ۱۸۰ جز ۴۸ می باشد.
اسلامی عنوان داشت: شهر سیاهکل فاقد مخزن ذخیره آب و مخزن تنظیم فشار بوده که با پیگیری های بنده و نماینده محترم خوشبختانه هفته گذشته آب منطقه ایی برای اجرای این پروژه فراخوان پیمانکار داده که این مخزنها ۳۰۰۰ لیتری و ۶۰۰ لیتری خواهد بود.
نماینده عالی دولت در سیاهکل بیان نمود: در بحث احداث را جاده سیاهکل به بازکیاگوراب با مجوز اعتبار ازسازمان برنامه و بودجه و با دستور وزیر راه بر عهده مدیر کل راه و شهرسازی قرار گرفت که به زودی این پروژه نیز وارد مرحله فراخوان جذب پیمانکار خواهد شد.


وی گفت: گاز رسانی به ۲۵ روستا از ۳ دهستان خرارود ، توتکی و پیرکوه ، افتتاح پمپ بنزین در راه اصلی سنگر به سیاهکل ، واگذاری ۳۰ واحد مسکونی به مدد جویان بخشی از پروژه هایی است که در ایام دهه فجر در سیاهکل افتتاح خواهد شد.
رضا اسلامی خاطر نشان کرد: جاده ازبرم به لاهیجان نیز از راه فرعی به راه اصلی ارتقا پیدا کرد و پیمانکار این پروژه در حال فعالیت و رفع نقاط حادثه خیز و پر حادثه می باشد.
فرماندار سیاهکل افزود:سددیلمان یکی از مهمترین پروژه های شهرستان می باشد که با پیگیری فرمانداری و نماینده محترم به درستی در حال انجام است تا بتوانی مجوز ۲۱۵ که یک سند برای تامین بودجه از سوی مجلس است را دریافت نماییم که امیدوارم در ۳ ماهه اول سال ۹۶ بتوانیم این مجوز را اخذ نماییم.
اسلامی اظهار داشت: پروژه کمر بندی سیاهکل را تصمیم گرفتیم از پروژه های اولویت دار فرض کنیم و توافق اولیه با مالکین حاصل شده ضمن اینکه مجوز لازم جهت دریافت شن را نیز اخذ کرده ایم که آسفالت آن نیز بر عهده اداره کل راه و شهرسازی می باشد.
وی ادامه داد: در خصوص پیاده روی این جاده نیز با کارخانه سیمان سبز در صورتی که نام آن به نام این کارخانه باشد به توافق رسیده ایم تا پیاده رو توسط این کارخانه روکش شود.
فرماندار سیاهکل یادآور شد: سدکولک، محور سیاهکل به ازبرم و احداث تصفیه خانه فاضلاب سیاهکل قرار است به فاینانس چینی سپرده شود

نماینده دولت در شهرستان اظهار داشت: از خبرنگاران تقاضا دارم که وقایع مهم و روز جامعه را به درستی انعکاس دهند ، موفقیت دولت در موضوع برجام بر کسی پوشیده نیست .
وی همچنین خاطر نشان کرد: برجام بسیاری از مشکلات در خصوص خرید هواپیما ، ورود کشتی های تجاری به کشور و همچنین رفع تحریم های بانکی را مرتفع نموده، اگر برجام نبود صادرات نفت کشور حدود ۴ میلیون بشکه در روز نمی شد.

با کانال تلگرام همای گیلان همراه باشید

About سردبیر

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …