- پایگاه خبری و تحلیلی همای خبر - https://homaykhabar.ir -

فرماندار سیاهکل خبر داد برگزاری همایش مبارزه با مواد مخدر در شهرستان سیاهکل

خبرگزاری تسنیم: فرماندار سیاهکل از برگزاری همایش مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان با هدف پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود.

به گزارش همای گیلان به نقل ازخبرگزاری تسنیم [1] از سیاهکل، حسنعلی حاجتی ظهر امروز در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با اشاره بر اینکه پدیده شوم اعتیاد گریبانگیر کشورمان است، اظهار کرد: بسیاری از افراد شناخت کافی از عوارض اعتیاد به مواد مخدر ندارند و فقط برای یک لحظه خوش بودن و بیرون آمدن از مشکلات خانوادگی، فقر و بیکاری وارد باتلاق اعتیاد می‌شوند.

وی با بیان اینکه کشور ما، با یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مواد مخدر در جهان مرز مشترک دارد، افزود: جمهوری اسلامی ایران اقدامات زیادی برای جلوگیری از ورود مواد مخدر از افغانستان انجام می‌دهد و شهدای زیادی نیز در این راه تقدیم کرده است.

فرماندار سیاهکل تأکید کرد: آینده برای جوانان است و دشمن می خواهد به وسیله مواد مخدر و اعتیاد به جوانان ما لطمه بزند، زیرا جوانی که وارد اعتیاد می شود نمی تواند به درستی تصمیم بگیرد و آینده کشور خود را بسازد.

حاجتی با اشاره به نقش تأثیر گذار گروه‌های غیر دولتی در ترک دادن معتادان به مواد مخدر گفت: باید به چنین افرادی که به صورت خودجوش و بدون دریافت هیچ هزینه‌ای کار انجام می‌دهند کمک کرد.

وی نقش دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و امامان جماعت را در از بین بردن این معضل اجتماعی تأثیر گذار دانست و خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم تا آنجا که می‌توانیم به نابودی اعتیاد کمک کنیم و حتی اگر هر کدام از ما بتوانیم فقط یک نفر را از اعتیاد بیرون بیاوریم به جامعه کمک کرده‌ایم.

فرماندر سیاهکل گفت: همایش مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان با هدف پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود.