چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار سیاهکل در جلسه با استاندار گیلان: وضعیت کنونی شهرستان سیاهکل مطلوب نیست/۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه فاضلاب شهر سیاهکل لازم است

فرماندار سیاهکل با اشاره به قدمت شهرستان سیاهکل، گفت: وضعیت کنونی شهرستان سیاهکل مطلوب نیست و می‌خواهیم به تراز مثبت و یا نسبی به شهرستان‌های هم‌جوار برسیم.

همای گیلان، رضا اسلامی در جلسه رفع موانع تولید شهرستان سیاهکل که با حضور استاندار گیلان و دهیاران بخش مرکزی سیاهکل در سالن شهید آوینی فرمانداری سیاهکل اظهار کرد: حضور دو روزه استاندار گیلان در شهرستان سیاهکل نشان می دهد که وی توجه ویژه ای به این شهرستان دارد.

وی تصریح کرد: شهرستان سیاهکل طولی است و کُرد، تالش، تات و گیلک در کنار یکدیگر زندگی مصالمت آمیزی دارند که نیازمند توجه ویژه ای جهت رفع مشکلات آن‌ها است.

فرماندار سیاهکل با اشاره به وجود مشکلات شهرستان سیاهکل گفت: صدور سند روستایی، ترویج کشاورزی، مشکلات روستانشینان، آسفالت معابر شهری، گازرسانی به روستاها، فاضلاب شهر سیاهکل، عدم توفیق در بنگاه های اقتصادی شهرستان و دریافت سند روستایی از جمله مشکلات پیش روی شهرستان سیاهکل است.

اسلامی با اشاره به قدمت شهرستان سیاهکل، افزود: وضعیت کنونی شهرستان سیاهکل مطلوب نیست و می‌خواهیم به تراز مثبت و یا نسبی به شهرستان‌های هم‌جوار برسیم.

وی با بیان اینکه می‌بایست از برداشت‌های بی‌رویه در سیاهکل جلوگیری شود، تأکید کرد: رودخانه‌های ما دیگر جا برداشت ندارند و اختلاف ارتفاع با حاشیه رودخانه که بین ۱۰، ۱۵ و ۲۰ متر است، قابل‌مشاهده است و در فصل کشاورزی؛ کشاورزان حاشیه برخی از رودخانه‌ها با مشکل مواجه هستند.

نماینده عالی دولت در سیاهکل افزود: از اداره کل صنعت، معدن و تجارت می‌خواهیم در هنگام صدور مجوز برداشت ضمانت‌نامه دریافت کند که اگر جاده‌ای تخریب شد آن را درست کند، اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز می‌بایست در صدور بارنامه این کار را انجام دهد تا یک ماشین بیش‌ازحد مجاز بار نزند و جاده خراب نشود و پلیس‌راه نیز طبق آیین‌نامه خود هر ۱۵ کیلومتر گشت بگذارد تا خلافی صورت نگیرد.

اسلامی بیان کرد: راه اصلی سراوان به سنگر موجب شده تا مازندرانی‌ها و بسیاری از مردم گیلان از این محور استفاده کنند و نیاز است تا راه سیاهکل به بازکیاگوراب به چهاربانده تبدیل شود و محور سیاهکل به لاهیجان از سمت ازبرم نیز تعریض شود.

وی ابراز کرد: با توجه به سه اقلیم جلگه، جنگل و کوهستان در شهرستان سیاهکل، نباید با این مواهب طبیعی تنها نظاره گره آن‌ها باشیم، بلکه باید کاری کنیم تا شهرستان از آن بهره‌مند شود.

فرماندار سیاهکل بابیان اینکه توجه به وجود محصولات کشاورزی ازجمله غلات و برنج در سیاهکل، گفت: تولیدات کشاورزی سیاهکل برجسته است و استفاده زیادی از سموم کشاورزی در شهرستان سیاهکل نمی‌شود و جهاد کشاورزی می‌تواند در این زمینه بهتر ورود کند.

اسلامی بابیان اینکه ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه فاضلاب شهر سیاهکل لازم است، تصریح کرد: نبود فاضلاب موجب به وجود آمدن مشکلاتی برای مردم شده است.

وی با اشاره به بهره‌مندی سیاهکل از جنگل‌های هیرکانی، گفت: با کمک اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری می‌توان تورهای گردشگری را در این شهرستان رواج داد.

فرماندار سیاهکل بابیان اینکه نباید به‌وسیله مصوبه‌های قبلی سرمایه‌گذار را به این شهرستان بیاوریم و آن را خسته کنیم، خاطرنشان کرد: احداث هتل یکی از راه‌های آوردن گردشگر به شهرستان و رواج اقتصاد در آن است.

اسلامی گفت: ۵۵ درصد جمعیت شهرستان سیاهکل روستانشین هستند که جای شکر دارد، البته باید جلوی مهاجرت روستانشینان را گرفت./خبرگزاری فارس

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

۵۰ گونه جانوری ایران در خطر انقراض

۵۰ گونه جانوری ایران در خطر انقراض کارشناس دفتر مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط …