چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار سیاهکل در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان گفت: در بعد سیاسی و ادبی و حقوقی هم باید پدافند غیرعامل را رعایت کنیم

همای گیلان، فرماندار سیاهکل در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان گفت: با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابلاغ و تکلیف اجرای پدافند غیر عامل، این موضوع باید به صورت یک فرهنگ در جامعه شکل بگیرد و لازم است همه پروژه های عمرانی شهرستان پیوست پدافند غیر عامل و زیست محیطی داشته باشند.
مهندس رضا اسلامی به خدمات صورت گرفته توسط دانشمندان جوان و با تجربه کشورمان که با دانش پیشرفته خود مصونیت بخشی در برابر بیگانگان را بوجود آوردند اشاره و افزود: در بسیاری از تولیدات و موضوعات صنعتی پیشرو بوده ایم و با پدافند غیرعامل نیز بیشترین اثربخشی را خواهیم داشت که در این مسیر با ایجاد مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و توسعه شرکت های دانش بنیان ، دانشمندان ما توانستند بخش زیادی از تحریم ها را خنثی کنند و در بسیاری از موارد مثل احداث پالایشگاه بندرعباس بعنوان یک الگو معرفی شدند که در بحث پدافند غیرعامل تامین سوخت بنزین کمک شایانی به کشور نموده است.
وی افزود : در بعد سیاسی و ادبی و حقوقی هم باید پدافند غیرعامل را رعایت کنیم و شکست آمریکا در دیوان بین المللی لاهه ، قدرت موشکی و نظامی خود یک پدافند غیرعامل است .
فرماندار سیاهکل با تاکید بر حفظ و صیانت از جنگل های هیرکانی اظهار داشت : جنگل های هیرکانی سرمایه ای برای آیندگان است و باید با ساماندهی همه مواردی که باعث افزایش بهره مندی خانوارهای شهرستان می شود اقدام تا ایران را به کشوری مقتدر تبدیل کنند و تمامی ادارات شهرستان مکلفند پدافند غیرعامل را سرلوحه امور خود قرار دهند و دست رو دست نگذاریم مثل سابق کیشستان های ما و سایرگونه ها بدلیل کم کاری و تحقیقات از بین برود.
فرماندار سیاهکل به موضوع افزایش تعداد سگ های ولگرد در سطح شهرستان اشاره و متذکر شد : امروز افراد زیادی از افزایش سگ های ولگرد در سطح شهرستان نگران شده اند و شهرداری سیاهکل و دیلمان طبق وظیفه ذاتی خود مکلفند با زنده گیری ، واکسیناسیون و عقیم سازی و پلاک گذاری سگ های ولگرد نسبت به پیشگیری از بروز حوادث اقدام کنند.
مهندس اسلامی افزود : وجود سگ های ولگرد در سطح شهرسیاهکل نیز فراوان شده است و در صورتی که شهرداری و شورای اسلامی شهر به وظیفه ذاتی خود عمل نکنند و به خودشان نیایند یا به توقعات حداقلی مردم گوش نکنند ، در صورت بروز حادثه ای بنده از اولین کسانی خواهم بود در حمایت از آن خانواده متضرر وارد عمل خواهم شد و به عنوان شاکی در این موضوع ورود خواهم کرد تا آن دستگاه اجرایی به وظیفه خود عمل نماید.
وی در پایان همکاری و تعامل ادارات با سمن های شهرستان یادآور شد و از مدیران خواست نسبت به استفاده از نظرات و پیشنهادات این سمن ها جدیت داشته باشند.
قابل ذکر است در هفته پدافند غیرعامل تعداد ۸ نشست با موضوع پدافند غیرعامل ، ۳ همایش ، ۱۲ مانور و ۷ کارگاه آموزشی در سطح شهرستان سیاهکل به اجرا در آمد.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …