چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار سیاهکل در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری تاکید کرد ؛ بانک های عامل در زمان پرداخت تسهیلات با متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی و کشاورزی همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند  

همای گیلان:فرماندار سیاهکل در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری تاکید کرد ؛
بانک های عامل در زمان پرداخت تسهیلات با متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی و کشاورزی همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند

فرماندار سیاهکل در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان از بانک های عامل خواست در زمان پرداخت تسهیلات با متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی و کشاورزی همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند .

فرماندار سیاهکل در این جلسه با اشاره به اینکه در سال ۹۸ اقدامات موثر و مفیدی توسط ادارات جهاد کشاورزی ، چای ،شیلات ، کمیته امداد در اعطای تسهیلات اشتغالزایی انجام شده است از بانک های عامل خواست در زمان پرداخت تسهیلات با متقاضیات تسهیلات اشتغالزایی و کشاورزی همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند تا باعث اشتغال آفرینی بیشتری در شهرستان شود.

ایشان در ادامه با تاکید بر اینکه همه بانکها رونق بخش کشاورزی را در اولویت قرار دهند ، اظهار داشت : بخش کشاورزی در حوزه صادرات غیر نفتی حرف برای گفتن دارد و همه بانک های عامل شهرستان با همکاری ادارات حوزه کشاورزی در سال جهش تولید برای رونق این بخش تلاش نمایند که این امر می تواند باعث اشتغالزایی شود .

فرماندار سیاهکل افزود : در سال جهش تولید باید از همه ظرفیت های اشتغالزایی استفاده شود و انتظار داریم که اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با شناسائی تمامی پتانسیل های ایجاد اشتغال، نسبت به تهیه شناسنامه آماری اقدام نماید.

قابل ذکر است در این جلسه رئیس اداره چای شهرستان در گزارشی اعلام کرد که در سال ۱۳۹۸مبلغ یک میلیارد و چهارصدو پنجاه میلیون تومان به ۷۸۰ نفر تسهیلات جاری و بهزراعی باغات چای پرداخت شد .

همچنین مبلغ چهارصدوشصت میلیون تومان به تعداد ۷۹ نفر بابت خرید ماشین آلات و ادوات کشاورزی ، احداث استخر و جاده سازی، تسهیلات پرداخت شده است و این روند تاکنون ادامه دارد.
در سال گذشته به ۵ طرح در بخش شیلات مبلغ ۳۲۹ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است که برای ۷ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است و تولید آبزیان از ۶۳۲ تن به ۷۰۰ تن افزایش یافته است.

همچنین کمیته امداد از سال ۱۳۹۸ و سه ماهه اول سال ۹۹ مبلغ پنج میلیارد و هفتصد و هشتاد میلیون تومان به جامعه هدف خود تسهیلات پرداخت نموده است که برای ۱۱۵ نفر بصورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
در بخش گردشگری ، میراث فرهنگی و صنایع دستی در سال ۱۳۹۸ مبلغ شش میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

لازم به ذکر است مبلغ پنج میلیارد و یکصد وپنجاه میلیون تومان در قالب توسعه مکانیزاسیون ، توسعه کشت گیاهان داروئی ، زعفران ، مشاغل خانگی توسط جهاد کشاورزی تسهیلات پرداخت شده است.

شایان ذکر است جهاد کشاورزی شهرستان سیاهکل در بخش امهال تسهیلات خسارت دیدگان و آسیب دیده در بخش کشاورزی با جذب هشت میلیارد تومان در سال ۱۳۹۸ ، در بخشودگی جرائم تسهیلات خسارت دیدگان در بخش کشاورزی رتبه نخست استانی را احراز نمود.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل …