چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار سیاهکل در جمع ngo استانی در سیاهکل گفت:بایستى فرهنگ حفاظت از محیط زیست و جنگل در جامعه نهادینه شود/ نداشتن رفاه و معیشت مناسب سلامت انسان را به خطر خواهد انداخت

همای گیلان، فرماندار سیاهکل در جمع ngo استانی در سیاهکل ضمن تبریک اعیاد شعبانیه ؛ و هفته سلامت اشاره کرد و گفت: بیمار نبودن دلیلى بر سلامت شخص نیست بلکه در سلامت حتماً فرد داراى موءلفه هاى همچون سلامت جسم، سلامت روان و بهرمندى از معنویت و معیشت کافى در زندگى داشته باشد.

?وی با بیان اینکه سلامت فیزیکی ،روحی و معنوی و برخوردار از معیشت سه مقوله مهم در سلامت شمرده می شود و ایجاد شور نشاط در جامعه بر اساس داشتن شاخصه های سلامت به وجود مى آید.

?اسلامی به انجام کار خیر و کمک به محرومین جامعه اشاره و اذعان کرد: طبق آمار دریافتی بیل گیتس که یک مسیحی است در مسیر خیر خواهانه و نیکوکارى ۳۷میلیارد دلار جهت آموزش و تامین هزینه بهداشتى به مردم آفریقا هدیه کرده است.

?فرماندار سیاهکل به اهمیت معیشت در زندگی اشاره و خاطر نشان کرد: نداشتن رفاه و معیشت مناسب سلامت انسان را به خطر خواهد انداخت معیشت یکی ازمولفه های سلامت شمرده می شود وی ادامه داد: افزایش امید به زندگی درداشتن معیشت مناسب مهیا می شود.

? اسلامی با اشاره به اینکه معیشت مردم جامعه ما و بلاخص شهرستان سیاهکل پایین است تصریح کرد: راهکار درست جهت در آمد بالا به مردم آموزش است و مردم راه پول در آوردن را آنگونه که هست بیاموزند.

?وی به گردشگر پذیر بودن گیلان اشاره و اضافه کرد:به نوعی به گردشگرانی که گیلان را مقصد سفر قرار می دهند بیاموزید که زباله در محیط طبیعی و بکر گیلان نریزیند و با آمدنشان سیمای گیلان را با انباشت پسماند کثیف نکنند.

?فرماندار سیاهکل گفت:گیلان شاخصه هاى محیط زیستى قابل ملاحظه زیادى دارد،بدین سبب همگان باید در حفاظت از محیط طبیعی و زیبای گیلان کوشا باشیم و این فرهنگ ریختن زباله در محیط زیست از سوى بعضى از گردشگران حق گیلانیان نیست.

?فرماندار سیاهکل به اقتصاد صنعت گردشگری در گیلان پرداخت اذعان کرد: اجرای طرح بوم گردی در استان مفید و کم هزینه بوده و زمینه اشتغال در استان فراهم خواهد شد.

?وی با اشاره به اینکه شهرستان سیاهکل دارای مناطق گردشگری مناسبی است افزود: با بهره گیری از تسهیلات بوم گردی با ۶درصد سود بانکی می توان رونق اقتصادی این منطقه را فراهم کرد.

?فرماندار سیاهکل به سوختن جنگل های هیرکانی این شهرستان اشاره و تصریح کرد:۱۱هکتار از جنگل های این شهرستان در آتش به پا کرده از سوى سود جویان و تعدادى از گردشگران بى مسؤلیت سوخت .

اسلامی اظهار کرد راههای که به سمت جنگل ها توسط شرکت هاى بهره بردار چوب در سالهاى گذشته ایجاد شده بود جهت جلوگیری از این معضل خاک ریز شده و از ورد افراد متفرقه جلوگیری می شود.

?وی با تاکید بر اینکه جنگل میراث طبیعی ماندگار گیلان شمرده می شود بایستى فرهنگ حفاظت از محیط زیست و جنگل در جامعه نهادینه شود.

?لازم به ذکر است به مناسبت روز جهانی زمین ، در روز جمعه ۳۱ فروردین در منطقه گردشگری بالارود سیاهکل برای اولین باردر استان گیلان با حضور ۹تشکل استانی و با مشارکت اداره محیط زیست شهرستان سیاهکل برنامه پاکسازی مشارکتی تشکل های محیط زیستی استان گیلان در برخی از نقاط محور دیلمان به سیاهکل با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان سیاهکل برگزار گردید.

?در این برنامه؛
?موسسه دوستداران سیاهکل،
?موسسه سرزمین ایده آل ما از رشت،
?موسسه بوم پژوهش گیلان پاک از رشت،
?جمعیت دوستداران محیط زیست لنگرود،
?انجمن رفتگران طبیعت استان گیلان،
?انجمن نبض طبیعت خزر چابکسر،
?موسسه آسمانرود رحیم آباد،
?انجمن حامیان حیوانات دیانا رودسر
? وانجمن بوم بانان گیلان
با اعضای خود شرکت داشتند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال   🔹رئیس کل دادگستری استان …