چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار سیاهکل: عدم حضور استانداردر بحران برف صحت ندارد/مدیران استانی همگی به اتفاق از عملکرد مدیریتی سیاهکل راضی بودند/ صدا وسیما در انعکاس اخبار خوب عمل نکرد

اختصاصی همای گیلان:بدون تردید برف یک نعمت خدادادی به حساب می آید که هم می تواند موجب کثرت نعمت وخوشحالی کشاورزی باشد وهم اینکه موجب از بین رفتن امراض و بلا های جسمی می گردد اما در جامعه  ما بیداری افکار واندیشه ها را به همراه دارد وآغازی است برای سازندگی وپی بردن به معضلات اساسی .گذشته های همچون زلزله وبرف ۸۳ مبین این نکات می باشد ساختن مسکن مقاوم واستاندارد از جمله این برجستگی هاست  هرچند دربین شهرستان های برف خیز ممکن است مدیری به جهت تفاوت فردی، مدیریت وبسیج نیروی داخلی وفراهم کردن امکانات وهمچنین ارتباطات صحیح ، نسبت به مدیران دیگر قوی تر عمل کرده باشد که در این بین وسعت شهرستان ، امکانات موجود وهمراهی مدیران با مدیر ارشد از مهترین مولفه های این موفقیت محسوب می شود.

اماباید به وضوح بیان کرد که بسیاری از زیر ساختهای ما دچار مشکل هستند که اگر پی گیری وجاره اندیشی نباشد مصاحبه هاو نطق علیه استاندار در مجلس هم کار ساز نیست که این برف نشان دادمهترین زیر ساخت ما که  فرسوده شد است برق است  و باید واکاوی شود با این مختصر مطلب، خبرنگار ما گفتگویی با فرماندار شهرستان سیاهکل در خصوص بحران برف  انجام داده است که با هم آن را می خوانیم:

فرماندار سیاهکل در گفتگو با خبرنگارهمای گیلان در خصوص مدیریت در بحران برف اخیر گفت: ۲ روز قبل از آغاز بارش برف و در روز سه شنبه ستاد بحران استان به ریاست استاندار محترم در استانداری تشکیل شد و در این جلسه تمامی موارد از قبیل زمان شروع و پایان برف، شدت و میزان آن نیز به فرمانداران اعلام گردید.

مهندس رضا اسلامی افزود: روز چهارشنبه ستاد بحران شهرستان سیاهکل را با حضور مدیران شهرستان در فرمانداری برگزار کردیم و حجم بارش و شدت آن را به اطلاع مدیران رساندیم و همچنین بخشداران موظف شدند تا عصر چهارشنبه با دهیاران نشستی برگزار و این موضوع را به آنها نیز منتقل نمایند .

وی اضافه کرد: خوشبختانه بخشداران این جلسه را برگزار کردند و از تمام پتانسیل های دهیاران و بخش خصوصی در حوزه کاریشان نهایت استفاده را بردند ، همچنین باید از دهیاران که با حداقل امکانات و با کمک مردم توانستند در درون روستاها معابر را بازگشایی کنند،قدردانی نمود.

روز پنج شنبه راه های اصلی و فرعی وروز جمعه  راه سیاهکل به دیلمان  بازگشایی شد

اسلامی با اشاره به اینکه  روز پنج شنبه بازگشایی راه های اصلی و فرعی به جز راه سیاهکل به دیلمان انجام شد بیان نمود: بازگشایی مسیرهای اصلی و پس از آن جاده دهستان ها به شهر در اولویت کاری ما قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در صبح جمعه هم جاده سیاهکل به دیلمان بازگشایی شدودر اقدام بی سابقه بعد از یک روز این محور بازگشایی گردید ،هرچند بر اساس اسناد موجود میزان این برف بیشتر از برف سال ۸۳ بود،  در روز شنبه تمامی راه های شهرستان به جز راه ۵ روستا باز بودند که با تلاش اکیپ های راهداری تا روز یکشنبه تمامی روستاهای شهرستان بازگشایی شدند.

رضا اسلامی با اشاره به اینکه در سال ۸۳ طی مدت ۴ روز ۸۰ سانت برف بر زمین نشست خاطر نشان کرد: هفته گذشته در مدت حدود ۱۸ ساعت ، ۸۰ سانت برف بارید و ما در گردنه ها نیز برف ۱.۵ تا ۲ متر را شاهد بودیم و در بخش مرکزی در روستاها هم ۱۲۰ تا ۱۶۰ سانتی متر بارش برف گزارش شد.

عملکرد اداره راه شهرستان در این بحران قابل دفاع بود

رضا اسلامی با بیان اینکه عملکرد اداره راه شهرستان در این بحران قابل دفاع بود اظهار داشت: با وجود کوهستانی بودن منطقه ، مسیر های اصلی ما باز بودند و وسایل نقلیه با زنجیر چرخ می توانستند تردد نمایند.

نماینده عالی دولت در شهرستان خاطرنشان کرد: در ۳ مسیر ورودی شهرستان که شامل راه سیاهکل ، ازبرم به لاهیجان، سیاهکل به بازکیا کوراب و سیاهکل به سنگر می شود ، ما نه تنها حوزه سیاهکل را در روز اول بازگشایی کردیم بلکه ماشین آلات ما تا بخشی از شهرهای همجوار را برف روبی کردند.

دلخوری هایی ازبعضی پیمانکاران وجود دارد

وی عنوان کرد: در شهرستان از تمام ظرفیت ها ازجمله بخش خصوصی  که در حوزه شهرستان فعال بودند استفاده شد و با اینکه دلخوری هایی از بعضی پیمانکاران وجود دارد ، اما در مجموع  عملکرد دیگر شرکت ها و پیمانکاران در کمک رسانی به ما رضایتمند بود.

اسلامی خاطر نشان کرد:تعداد ۲۲ دستگاه  ماشین آلات سبک و سنگین از امکانات اداره راه بود و ۱۳ دستگاه بولدزر ،لودروبیل بکهو هم از بخش خصوصی در برف روبی  در نقاط مختلف بودند.

عدم حضور استاندار صحت ندارد

فرماندار سیاهکل در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اظهار نظرات مختلفی در خصوص عدم حضور استاندار در جلسه ستاد بحران استان می شود گفت: جلسه ستاد بحران با حضور شخص دکتر نجفی تشکیل شد وشایعه عدم حضور ایشان در استان در هنگام بارش برف صحت ندارد و حتی ساعت سه روز  پنج شنبه نیز برای آگاهی از وضعیت راه های شهرستان با بنده تماس داشتند وآخرین توصیه ها را به اینجانب متذکر شدندهمچنین دقایق بعد از تماس ایشان ، مهندس شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، طی تماسی از آخرین وضعیت شهرستان با خبرشدند ضمن آنکه تا پایان برف روبی تماسی های مکرری توسط استاندار گیلان انجام  می پذیرفت.

وی در پاسخ  به سوالی مبنی بر نقش مدیرارشد یک شهرستان در حوادث و بحران افزود: مدیر در شرایط بحران باید مدیریت درستی داشته باشد  و بنده تلاش کردم در برف اخیر مدیریت متمرکز داشته باشم و علاوه بر حضور بر اجرای وظایف  و نحوه رفع مشکلات نظارت داشته باشم.

رضا اسلامی در ادامه در پاسخ به اهمیت جغرافیای منطقه و نقش آن در مدیریت بیان داشت: مدیریت در مکان های جلگه ای، کوهپایه ای و کوهستانی شرایط خاص خود را دارند ، سیاهکل  از لحاظ وسعت چهارمین شهرستان  استان  با وسعت ۱۰۵۰ کیلومتراست  و با بیش از ۹۰ درصد کوهستانی بودن ظرافت های خاص خود را در بخش مدیریت می طلبد و لازم است در تمامی مسائل با اندیشه کافی تصمیمات درستی گرفته شود.

نماینده دولت در شهرستان اضافه کرد: در برف اخیر با شناسایی نقاط مختلف ، برای هردستگاه وظایفی تعیین شد و در مناطقی که ضعفی وجود داشت بلافاصله با تزریق امکانات برای رفع مشکلات اقدام شد و این رمز موفقیت ما در شهرستان بودهر چند بیشترین برودت هوا در شهرستان بسیار بالا بود اما خدا را شکر شاهد تلفات حتی یک مر غ در شهرستان نبودیم.

در ادامه خبرنگار ما سوالی در خصوص اینکه اگر بار دیگر چنین برفی در شهرستان رخ دهد چه اقدامات اضافه تری انجام خواهید داد و کدام بخش را تقویت خواهید کردپرسید که فرماندار سیاهکل گفت: مهم ترین بخش ، مدیریت است  که با حداقل امکانات  می  تواند بهترین  خروجی هارا به دنبال داشته باشد، البته اگر دستگاه و امکانات  جدید و کافی وجود داشته باشد به طور حتم مشکل اجرایی کمتری وجود خواهد داشت، اما اگر باز در این شرایط قرار گیرم، باز همین اقدامات را انجام خواهم داد و پلان کاری را در اختیار مدیران و دستگاه های مختلف  قرار خواهم داد با این تفاوت که این بار تلاش خواهم کرد تا از بخش خصوصی استفاده بیشتری کنیم

روز پنج شنبه در بخش دیلمان قطعی آب ، برق وگاز موردی اما بخش مرکزی ۴۰ درصد از برق و ۶۰ درصد از آب مشترکین نیز قطع بود

وی در پاسخ به میزان قطعی برق و مدت زمان این قطعی ها اظهار داشت: در بخش دیلمان و پیرکوه به دلیل آشنایی بااین وضعیت مشکل قطعی در حوزه آب ، برق و گاز نداشته وا گر وجود داشته  به صورت موردی بوده ، در بخش مرکزی در اوایل روز پنج شنبه ۴۰ درصد از برق و ۶۰ درصد از آب مشترکین نیز قطع بود که پس از بازگشایی مسیر توسط راهداری اکیپ های شرکت توزیع برق که ۳ اکیپ کمکی از اردبیل ، ۱ اکیپ از شفت و ۱۱ اکیپ هم از سیاهکل حضور داشتند بلافاصله برای رفع مشکل قطعی برق اقدام می کردند.

اسلامی همچنین  با اشاره وضعیت نیمه تعطیل شهرک صنعتی سیاهکل  دراثر برف اضافه کرد: روز شنبه در پاسخ به درخواست  خانم برومند مدیر شرکت شهرک های صنعتی در سیاهکل  اقدام به برف روبی این شهرک شد که  با باز شدن معابر اصلی  وضغیت به حالت عادی بازگشت و فعالیت ها در آن از سر گرفته شد.

مدیران استانی همگی به اتفاق از عملکرد مدیریتی سیاهکل راضی بودند

فرماندار سیاهکل افزود: در سطح مدیران استانی همگی به اتفاق از عملکرد مدیریتی شهرستان راضی بودند و ما نیز به گونه ای عمل کردیم که گویی در سیاهکل برفی نباریده ، در حالی که بحران برف در شهرستان به خوبی مدیریت شد.

وی در خصوص نقش مردم  در این بحران اظهار داشت: در کوچه های فرعی و با عرض کم که امکان ورود ماشین آلات سنگین  نیست مردم باید خود نسبت به بازگشایی راه اقدام نمایند ، نه اینکه انتظار داشته باشند در هنگام بارش برف سنگین شهرداری برای بازگشایی کوچه های فرعی اقدام کند ، چرا که در این مواقع اولویت  با معابر اصلی شهر است.

صدا وسیما در انعکاس اخبار خوب عمل نکرد

رضا اسلامی در انتها با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در انعکاس زحمات راهداران و دستگاه های اجرایی در شهرستان بیان داشت: دروغ گفتن راحت است ، اما راست گفتن شهامت میخواهد ، بی انصافی است اگر بگوییم دستگاه های اجرایی در شهرستان کاری نکردند، انتطار داریم دستگاه های فرهنگی که در فرهنگ سازی عمومی نقش دارند می بایست در همنوا کردن مردم با مسئولین گام بردارند  و اینکه بگوییم مسئولان کوتاهی کردند و خود تلاشی برای رفع نواقص نکنیم کار پسندیده ای نیست..

اسلامی در پایان  از  بنیاد مسکن استان ۶ دستگاه کمپرسی سنگین(به مدت دو روز در برف روبی خیابان اصلی شهر)،سپاه پاسداران یک دستگاه لودر ، کارخانه سیمان یک دستگاه بولدزر ، مهندس پدرام نماینده زیر ساخت وتوسعه راه های استان یک دستگاه لودر و بولدزر وهمجنین پیمانکاران بخش خصوصی ودهیاران به جهت همکاری درمرتفع نمودن  بحران برف شهرستان تقدیر وتشکر نمود./باکانال همای خبر همراه شوید

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …