چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار سیاهکل مطرح کرد ؛ توجه بیشتر به نقش مساجد در روستاها در ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سیاهکل با محوریت ارائه خدمات هر چه بیشتر و افزایش نقش کتابخانه های عمومی به ریاست محمود صوفی فرماندار شهرستان سیاهکل برگزار گردید.
همای گیلان، فرماندار سیاهکل در ابتدای این جلسه بر نقش و اهمیت کتاب و مطالعه و اقدامات در دولت تدبیر و امید در افزایش سرانه مطالعه و سرانه فضای کتابخانه های عمومی اشاره و گفت : با توجه به سابقه دینی و تاریخی فرهنگ غنی ایران اسلامی می توانیم از بروز انحرافات و فرهنگ های مخرب غربی جلوگیری کنیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه عصر حاضر عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات است خاطر نشان ساخت : در این عصر نوع رفتار و تعاملات در رفتارهای اجتماعی در جوامع مختلف تفاوت دارد و برای ارتقای فرهنگ عمومی و سوق دادن جامعه به سمت تقویت باورهای دینی و فرهنگی باید از تکنولوژی های نوین در افزایش سرانه مطالعه و تقویت بنیان های فرهنگی و دینی استفاده بهینه و اصولی شود .
ایشان به متاثر بودن جوامع غربی از نظریات بزرگان دینی و علمی ایران اشاره و تاکید کرد : در گذشته فرهنگ و نگاه تجدد خواهی در جامعه ایران در حال شکل گرفتن بود اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران حرکتی بر پایه و اساس دینی با رعایت تمامی جوانب فرهنگی و دینی و ارتقای فرهنگ عمومی و تقویت بنیان های دینی جامعه گسترش یافت و امروز نیز فعالان عرصه فرهنگ و هنر باید با افزایش سطح سواد رسانه ای نسبت به گسترش این فرهنگ غنی ایران و باورهای دینی تلاش و اهتمام داشته باشند.
فرماندار سیاهکل افزود : اگر قرار است در قرن حاضر جامعه ای با فرهنگ غنی و پویا داشته باشیم باید از تکنولوژی های نوین ارتباط جمعی در راستای تقویت مطالعه و افزایش سطح سرانه مطالعه استفاده کنیم و انتظار داریم که اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان در بحث کتاب و کتابخوانی و تقویت باورهای دینی و ارتقای فرهنگ عمومی بیش از گذشته اهتمام جدی داشته باشند تا یک فرهنگ غنی شده اسلامی به نسل آینده منتقل شود.
توجه بیشتر به حوزه مهم فرهنگی و ترویج کتابخوانی و ضرورت پرداخت به موقع سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی توسط شهرداری ها ، انعکاس و اطلاع رسانی فعالیت های فرهنگی ، توجه و بهره گیری بیشتر به نقش مساجد در روستاها در ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی از تاکیدات دیگر فرماندار شهرستان سیاهکل در این جلسه بود.
قابل ذکر است در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین کریمی امام جمعه شهرستان و خانم کرمی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در سخنانی به بیان اهمیت کتاب و گسترش فرهنگ عمومی کتاب و کتابخوانی به بیان مطالب پرداختند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

همای خبر؛ موقعیت استراتژیک آرش مال در منطقه آزاد انزلی، این مجمع تجاری و فرهنگی در موقعیتی منحصر به فرد است

همای خبر؛ موقعیت استراتژیک آرش مال در منطقه آزاد انزلی، این مجمع تجاری و فرهنگی …