چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار سیاهکل: ۷۴ درصد از افراد غیربومی در بازار سیاهکل به فروشندگی مشغول هستند

همای گیلان: فرماندار شهرستان سیاهکل با بیان اینکه ۷۴ درصد از افراد غیربومی در بازار روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه سیاهکل به فروشندگی مشغول هستند، گفت: از چند میلیارد تومان گردش مالی که در ماه از این بازار به‌ دست می‌آید تنها مقدار کمی در این شهرستان خرج می‌شود.

139502031804121407560724

 رضا اسلامی در جلسه‌ای که با حضور بازاریان این شهرستان در سالن شهید آوینی فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه من نیز از جنس شما هستم و خودم را سیاهکلی می‌دانم، اظهار داشت: تمام تلاش من این است تا سیاهکل به حق خود دست یابد.

وی گفت: مردم سیاهکل بسیار شرافتمند هستند و تنها به عشق خدمت به مردم است که به‌صورت شبانه روزی در حال کار کردن هستم و البته خود را از این مردم قدرشناس می دانم.

اسلامی تصریح کرد: با رفع مشکلات روستائیان به دنبال سیاست شهر گریزی به سمت روستاها هستم و می‌خواهیم با ایجاد معیشت کافی در روستاها در سالی که به نام «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» توسط رهبر فرزانه انقلاب نام‌گذاری شده است به سیاست اقتصادی نظام کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حق مردم است تا نسبت به نبود بیمارستان غدیر سیاهکل معترض باشند و من نیز پیگیر هستم تا پزشکان متخصصی که مورد نیاز این بیمارستان هستند را برای طبابت به این شهر بیاورم.

نماینده عالی دولت در شهرستان سیاهکل افزود: در رابطه با راه اندازی درمان بستر دیلمان که مورد نیاز مردم قهرمان‌پرور این بخش کوهستانی است نیز با استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مذاکره کرده‌ام و پیگیر راه‌اندازی آن هستم.

اسلامی با اشاره به کارهای انجام شده برای راه‌اندازی کمربندی سیاهکل گفت: مردم سیاهکل ۲۲ سال در انتظار راه‌اندازی کمربندی هستند که باید به زودی به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه باید کاری کنیم تا شهرستان سیاهکل در شأن مردم غیور آن باشد، تصریح کرد: شهرستان‌های هم‌جوار از جمله لاهیجان در حال پیشرفت کردن هستند و ما باید با نگاه به آن‌ها خودمان را به جایی برسانیم تا در شأن مردم شهرستان سیاهکل باشد.

فرماندار سیاهکل با بیان اینکه مردم و مسئولان سیاهکل در عقب ماندگی این شهر مقصر هستند، گفت: ما وظیفه داریم تا از مسئولان مطالبه‌گری کنیم و اگر من به‌عنوان یک سیاهکلی پیگیر نباشم چه کسی به این شهرستان می‌آید.

اسلامی با اشاره به حضور مدیران کل در شهرستان سیاهکل ابراز کرد: در روزها و هفته‌های گذشته تعداد زیادی از مدیران کل برای بررسی مشکلات و رفع آن‌ها به سیاهکل آمده‌اند.

وی بیان کرد: برای رفع مشکلات سیاهکل تمام تلاش خودم را انجام می‌دهم و تمام مدیران کل را برای مشاهده و رفع معضلات به این شهرستان می‌آورم و آن‌ها نیز برای رفع مشکلات اعلام آمادگی کرده‌اند و این کار تا رسیدن به اهداف تعیین شده به صورت مستمر ادامه دارد.

فرماندار سیاهکل تصریح کرد: پس از اینکه به سیاهکل آمدم به من گفتند که نگویید سیاهکل توسعه یافته نیست، اما من هیچ چیز محرمانه‌ای با مردم ندارم و همه چیز را با صداقت به آن‌ها می‌گویم و برای من توجیهی ندارد در شهرستانی که مردم آن خلفای عباسی را به زیر کشانده‌اند ارزش قیمتی عرصه و عیان آن حتی یک هشتم شهرهای همجوار نباشد.

وی با بیان اینکه سیاهکل، شهرستانی با جوانان فرهیخته است، گفت: به دلیل اینکه زمین و ملک در سیاهکل نسبت به سایر شهرستان‌های همجوار بسیار ارزان‌تر است، خانواده‌ها حتی در مواقع ضروری نمی‌توانند از فروش آن‌ها استفاده بهینه کنند.

نماینده عالی دولت در سیاهکل اظهار کرد: جوانان فرهیخته سیاهکل برای به‌دست آوردن شغل از این شهرستان می‌روند و با رفتن آن‌ها سن ازدواج در سیاهکل بالا رفته و این مهاجرت زمینه‌ساز معضلات اجتماعی دیگری نیز شده است.

اسلامی با اشاره به خروج میلیاردها تومان پول نقد توسط کاسب‌های بازار که از شهرستان‌های دیگر به سیاهکل می‌آیند، تأکید کرد: باید تغییر و تحول را از بازار سیاهکل ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه گردش مالی سیاهکل آزار دهنده است، گفت: ۷۴ درصد از افراد غیربومی در بازار روزهای دوشنبه و پنج شنبه سیاهکل به فروشندگی مشغول هستند و از چند میلیارد تومان گردش مالی که در ماه از این بازار به‌دست می‌آید؛ تنها مقدار کمی در این شهرستان خرج می‌شود و مابقی آن که چندین میلیارد تومان است از سیاهکل خارج می‌شود.

فرماندار سیاهکل با تعیین زمان برای ارائه نظر پیرامون بازار هفتگی سیاهکل که در دوشنبه و پنج شنبه هر هفته برگزار می‌شود، تصریح کرد: در صورتی که به نتیجه علمی و درستی برای حفظ بازار هفتگی سیاهکل دست نیابیم، در اوایل مهرماه این بازار را تعطیل می‌کنیم.

اسلامی با تأکید بر اینکه من مخالف سنت نیستم، اما این بازار به مانند خاری در چشم است که باید برداشته شود و دفاع بی مورد از آن قابل قبول نیست، تصریح کرد: روستائیان سیاهکلی حق دارند تا محصولات خود را که با زحمت تولید می‌کنند در داخل شهر عرضه کنند و باید شرایط مناسبی برای آن‌ها فراهم کرد تا بدون دغدغه و در کمال آرامش این کار را انجام بدهند.

فرماندار سیاهکل افزود: شهرداری ضمن استفاده از توان بخش خصوصی در راستای رقابت سالم با کمک مردم و بازاریان سیاهکل چند بازارچه دائمی در سطح شهر برای ارائه محصولات کسبه این شهرستان به‌ویژه در ارائه تره بار و میوه ایجاد کند.

اسلامی با بیان اینکه بعضی‌ها از تعطیلی بازار روز به دلیل ارائه محصولات خارج از آن در داخل شهر نگران هستند، گفت: با نظارت دقیق و ایجاد رقابت سالم بین بازاریان؛ هیچ جای نگرانی از بابت فروش محصولات به قیمت بالا وجود ندارد.

فرماندار سیاهکل با بیان اینکه پروژه‌ها می‌بایست مبدأ و مقصد داشته باشند و در غیر این صورت زیان خواهند داد، گفت: اگر شهرداری توان خرید زمین برای احداث بازار دائمی را ندارد، از آن می‌خواهیم تا برای ایجاد این بازار کمک حال ما باشد.

اسلامی تصریح کرد: شهرداری سیاهکل باید توان مالی ایجاد کرده و وصولی‌های خود را دریافت کند و ادارات دولتی نیز می‌بایست بدهکاری خود به شهرداری را تسویه کنند.

وی با اشاره به نظرات (کامنت) منتشر شده در سایت در سیاهکل که زیر مصاحبه وی در رابطه با سرمایه گذاری در این شهرستان درج شده است، یادآور شد: تمامی نظرات در زیر این مصاحبه را مطالعه کردم.

فرماندار سیاهکل با بیان اینکه من مسئول پولشویی نیستم، گفت: ما طرفدار سرمایه‌گذار هستیم، نه سرمایه‌دار، زیرا می‌خواهیم سرمایه‌گذاران به سیاهکل بیایند و در این شهرستان شغل ایجاد کنند و موجب رونق آن شوند.

اسلامی با اشاره به تشکیل کارگروه برای رفع موانع موجود بر سر راه پیشرفت سیاهکل خاطرنشان کرد: در این کارگروه دکتر ربیع منصر کوهساری از مفاخر علمی سیاهکل نیز حضور دارد.

وی با اشاره به نا امنی‌های موجود در خارج از مرزهای کشور تصریح کرد: دلاورمردان و غیورمندان سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران کاری کرده‌اند تا تروریست‌ها جرئت نزدیکی به مرزهای ما را نداشته باشند و در خارج از مرزها با آن‌ها در حال نبرد هستند و می‌بایست از این امنیت برای برای رفع بیکاری و مشکلات اساسی مردم در سطح شهرستان بهترین استفاده را کرد.

به گزارش تسنیم، در این جلسه که به دلیل نگرانی بازاریان از ادامه فعالیت بازار هفتگی سیاهکل و عدم فروش محصولات آنها در این شهرستان برگزار شد و بازاریان نیز از موضوعات مطرح شده در آن استقبال کردند.

تعدادی از بازاریان گفتند: برخی از مسئولان سیاهکل پاسخگو نیستند، وجود کسبه و افراد غیربومی در بازار هفتگی سیاهکل موجب شده تا پول زیادی از این شهرستان خارج شود و باید تدابیری اندیشیده شود تا بازارچه‌های روزانه در مکان‌های مناسب ایجاد شود و شورای شهر هم باید نقش خود را به شکل بهتری در شهر ایفا کند.//تسنیم

About سردبیر

Check Also

با حضور شهردار لولمان؛ آیین رونمایی از سامانه نظارت مردمی دیده بان برگزار شد

با حضور شهردار لولمان؛ آیین رونمایی از سامانه نظارت مردمی دیده بان برگزار شد شهردار …