چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه؛ مناسب سازی معابر برای معلولان و سالمندان مهمترین وظایف مسئولان است

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه گفت: ادارات و دستگاه‌های مختلف موظف هستند نسبت به مناسب سازی فضا برای تردد معلولان و سالمندان اقدام کنند.
همای گیلان، به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه؛ مهندس حیدری با بیان اینکه مناسب سازی بحثی انسانی است اظهار داشت: مناسب سازی فقط مربوط به معلولین و جانبازان نیست بلکه کل جمعیت را شامل می شود و با توجه به نرخ رشدی که در رابطه با سالمندان در کشور واستان گیلان وجود دارد، در آینده نزدیک شاهد پیری جمعیت خواهیم بود که این امر ما را موظف به انجام اقداماتی موثر می کند.
فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه دستورالعمل های مربوط به مناسب سازی را بسیار مهم برشمرد و گفت: همه آحاد جامعه باید قادر باشند راحت و بدون خطر در محیط پیرامون خود و اماکن عمومی و معابر شهری تردد کنند و از کلیه حقوق اجتماعی خود برخوردار شوند .
نماینده عالی دولت در شهرستان تاکید کرد: همه مردم از حقوق مساوی برخوردار هستند و باید تلاش کنیم تمامی ادارات و اماکن عمومی از قبیل مکان های آموزشی ، اداری ، تفریحی و تجاری در دسترس همه شهروندان بخصوص جانبازان ، معلولین و سالمندان قرار گیرد.
درادامه این جلسه حیدری به موضوع مبارزه با تکدی گری و ساماندهی کودکان کار پرداخت و گفت: در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نظیر تکدی گری نیازمند مشارکت شهروندان هستیم.اگر مردم قبول کنند که تکدی‌گری عملی زشت است و در دین اسلام هم نکوهیده شده و به متکدیان کمک نکنند، قطعاً حل این معضل بسیار سریع‌تر و آسان‌تر انجام خواهد شد.
فرماندار آستانه اشرفیه تکدی گری را پوششی برای رخداد آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: برای نهادینه کردن فرهنگ کمک نکردن به متکدیان باید از ظرفیت‌های مختلف بهره ببریم که در این میان مدارس در بحث آموزش به دانش آموزان و اولیا، شهرداری، دانشگاه‌ها و مساجد نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای دارند. باید به گونه ای این موضوع تبیین شود که لازم است کمک به نیازمندان از طریق مراجع ذیصلاح و نظام مند انجام گردد.
حیدری ادامه داد : تکدی‌گری درآمد قابل توجهی برای متکدیان دارد، لذا تنها با مشارکت شهروندان مقابله با این آسیب اجتماعی به نتیجه خواهد رسید، در حقیقت هر جا شهروندان در بحث آسیب‌های اجتماعی حضور پیدا کرده‌اند، نتایج و اثرات خوبی به دنبال داشته است.
فرماندار در بخش پایانی سخنان خود گفت: پدیده کودکان کار و خیابانی یکی دیگراز آسیبهای اجتماعی بوده که طی سال های گذشته روند رو به رشدی به خود گرفته و تاکنون نیز اقدامات مقابله ای خوبی در شهرستان با این معضل انجام شده است. وی حل این معضل را مشارکت و نقش آفرینی همه دستگاهها و نهادهای متولی عنوان نمود.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

پروژه احداث فونداسیون و نصب پایه های روشنایی در بلوار شهید بهشتی صومعه سرا

به گزارش همای خبر و به نقل از روابط عمومی شهرداری صومعه سرا؛ به منظور …