چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه در سخنان قبل از خطبه های نمازجمعه مطرح کرد : اعتیاد به مواد مخدر زمینه ساز مشکلات فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی کشور است

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه گفت: اعتیاد به موادمخدر زمینه‌ ساز بروز بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و در کل تهدیدی برای امنیت کشور است.
همای گیلان،به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه ؛ مهندس حیدری با بیان اینکه مواد مخدر در کنار سه بحران جهانی فقر، نابودی محیط زیست و تهدیدات هسته‌ای، چهارمین بحران جامعه جهانی است اظهار داشت: مصرف مواد مخدر دارای سابقه ای بسیار طولانی است، که در گذشته بعنوان دارو به صورت سنتی کاربرد داشت و امروزه نوع صنعتی آن بسیار مرگبار است. تنوع مواد مخدر به ویژه در مواد صنعتی و روانگردان ها نسبت به مواد سنتی بیشتر است؛ که هر یک می تواند علایم و اثرات خود را در پی داشته باشد.
فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با تاکید بر لزوم شفاف سازی و ارائه اطلاعات کامل به مخاطبان در زمینه انواع مواد مخدر و اثرات آنها، افزود: گرانبهاترین سرمایه انسانی سلامت، فعالیت و سازندگی است. سودجویان و قاچاقچیان در زمینه اطلاع رسانی بسیار دقیق و حرفه ای برنامه ریزی می کنند و با ترفندهای گوناگون در حال تزریق مواد مخدر در کشور هستند. از اینرو باید برای پیشگیری و کاهش تقاضا، اطلاعات صحیح و کامل در خصوص انواع مخدر دراختیار مخاطبان قرار گیرد.
رحیم حیدری تنوع مواد مخدر در حوزه پیشگیری از اعتیاد را بسیار خطرناک عنوان کرد و گفت: سهولت دسترسی به اینترنت و فضای مجازی باعث شده است که هرکسی به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورد؛ بنابراین مسئولان امر باید به طور پیوسته اطلاع رسانی درباره تنوع مواد مخدر و محرک از طریق رسانه ها، محیط های آموزشی و عمومی انجام دهند تا مردم در مورد اینگونه مواد هوشیار باشند.
نماینده عالی دولت در شهرستان افزود: مواد مخدر امروز به یک تهدید علیه سلامت فرهنگی و اجتماعی در جامعه تبدیل شده است. مصرف مواد مخدرضمن اینکه تاثیر منفی فراوانی بر فرد دارد، تبعات منفی و هزینه‌های زیادی را متحمل خانواده و جامعه می‌کند.
فرماندار ادامه داد: قاچاقچیان بین المللی مواد مخدر برای آنکه جوامع را تحت کنترل خود در آورند با ناامن کردن مناطق به سرمایه گذاران اجازه سرمایه گذاری و انجام کارهای عمرانی را نمی دهند. آنها می خواهند از این طریق نظام اقتصادی کشور را فلج و ناکارآمد کنند.
رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان در این راستا افزود: ایران توانسته تا به امروز به روش های گوناگونی از مرزهای خود محافظت کند و آن را به منطقه نفوذ ناپذیر در خاورمیانه تبدیل کند. این موضوع برای برخی از رژیم های منطقه و حامیان غربی آنها، پذیرفتنی نیست و خود را برای برهم زدن نظم و امنیت کشور آماده کرده اند. با همت و تلاش نیروهای نظامی و انتظامی همواره مرزهای ایران ، مرزهای صلح ، ثبات و اقتدار بوده است.
رحیم حیدری در پایان با اشاره به نقش نهادهای آموزشی به‌خصوص آموزش و پرورش در جامعه تصریح کرد : آموزش و پرورش به دلیل در اختیار داشتن طیف عظیمی از نسل جوان و نوجوان جامعه، می‌تواند با اجرای برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و پیشگیرانه در مقابله با تهدید نرم دشمنان قدم‌های مثبتی بردارد.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

همای خبر؛ موقعیت استراتژیک آرش مال در منطقه آزاد انزلی، این مجمع تجاری و فرهنگی در موقعیتی منحصر به فرد است

همای خبر؛ موقعیت استراتژیک آرش مال در منطقه آزاد انزلی، این مجمع تجاری و فرهنگی …