- پایگاه خبری و تحلیلی همای خبر - https://homaykhabar.ir -

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه در سخنان قبل از خطبه های نمازجمعه مطرح کرد : اعتیاد به مواد مخدر زمینه ساز مشکلات فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی کشور است

[1]

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه گفت: اعتیاد به موادمخدر زمینه‌ ساز بروز بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و در کل تهدیدی برای امنیت کشور است.
همای گیلان،به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه ؛ مهندس حیدری با بیان اینکه مواد مخدر در کنار سه بحران جهانی فقر، نابودی محیط زیست و تهدیدات هسته‌ای، چهارمین بحران جامعه جهانی است اظهار داشت: مصرف مواد مخدر دارای سابقه ای بسیار طولانی است، که در گذشته بعنوان دارو به صورت سنتی کاربرد داشت و امروزه نوع صنعتی آن بسیار مرگبار است. تنوع مواد مخدر به ویژه در مواد صنعتی و روانگردان ها نسبت به مواد سنتی بیشتر است؛ که هر یک می تواند علایم و اثرات خود را در پی داشته باشد.
فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با تاکید بر لزوم شفاف سازی و ارائه اطلاعات کامل به مخاطبان در زمینه انواع مواد مخدر و اثرات آنها، افزود: گرانبهاترین سرمایه انسانی سلامت، فعالیت و سازندگی است. سودجویان و قاچاقچیان در زمینه اطلاع رسانی بسیار دقیق و حرفه ای برنامه ریزی می کنند و با ترفندهای گوناگون در حال تزریق مواد مخدر در کشور هستند. از اینرو باید برای پیشگیری و کاهش تقاضا، اطلاعات صحیح و کامل در خصوص انواع مخدر دراختیار مخاطبان قرار گیرد.
رحیم حیدری تنوع مواد مخدر در حوزه پیشگیری از اعتیاد را بسیار خطرناک عنوان کرد و گفت: سهولت دسترسی به اینترنت و فضای مجازی باعث شده است که هرکسی به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورد؛ بنابراین مسئولان امر باید به طور پیوسته اطلاع رسانی درباره تنوع مواد مخدر و محرک از طریق رسانه ها، محیط های آموزشی و عمومی انجام دهند تا مردم در مورد اینگونه مواد هوشیار باشند.
نماینده عالی دولت در شهرستان افزود: مواد مخدر امروز به یک تهدید علیه سلامت فرهنگی و اجتماعی در جامعه تبدیل شده است. مصرف مواد مخدرضمن اینکه تاثیر منفی فراوانی بر فرد دارد، تبعات منفی و هزینه‌های زیادی را متحمل خانواده و جامعه می‌کند.
فرماندار ادامه داد: قاچاقچیان بین المللی مواد مخدر برای آنکه جوامع را تحت کنترل خود در آورند با ناامن کردن مناطق به سرمایه گذاران اجازه سرمایه گذاری و انجام کارهای عمرانی را نمی دهند. آنها می خواهند از این طریق نظام اقتصادی کشور را فلج و ناکارآمد کنند.
رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان در این راستا افزود: ایران توانسته تا به امروز به روش های گوناگونی از مرزهای خود محافظت کند و آن را به منطقه نفوذ ناپذیر در خاورمیانه تبدیل کند. این موضوع برای برخی از رژیم های منطقه و حامیان غربی آنها، پذیرفتنی نیست و خود را برای برهم زدن نظم و امنیت کشور آماده کرده اند. با همت و تلاش نیروهای نظامی و انتظامی همواره مرزهای ایران ، مرزهای صلح ، ثبات و اقتدار بوده است.
رحیم حیدری در پایان با اشاره به نقش نهادهای آموزشی به‌خصوص آموزش و پرورش در جامعه تصریح کرد : آموزش و پرورش به دلیل در اختیار داشتن طیف عظیمی از نسل جوان و نوجوان جامعه، می‌تواند با اجرای برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و پیشگیرانه در مقابله با تهدید نرم دشمنان قدم‌های مثبتی بردارد.

با کانال همای خبر همراه باشید [2]