چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار شهرستان سیاهکل در جلسه بازآفرینی شهری شهرستان سیاهکل: سینمای سیاهکل بعد از ۱۴ سال در سال آینده بازگشایی خواهد شد

اختصاصی همای گیلان: جلسه باز آفرینی شهری شهرستان سیاهکل با حضور مدیرکل حوزه شهری گیلان ، معاونین مدیر کل بنیاد مسکن و مسئولین باز آفرینی شهری گیلان و دیگر مسولین شهرستانی به ریاست مهندس اسلامی فرماندار شهرستان سیاهکل در سالن شهید آوینی فرمانداری برگزار شد .

رضا اسلامی به پیشینه تاریخی شهر دیلمان و سیاهکل و باز ماندن این منطقه از توسعه به دلایل مختلف اشاره کرد و گفت : با همت مسئولین استانی و با بررسی علمی و تخصصی قادر خواهیم بود که شهرستان سیاهکل را به جایگاه واقعی آن برسانیم.

فرماندار سیاهکل از شهرداران سیاهکل و دیلمان خواست کفش آهنین بپوشند و با پیگیریهای مستمر بتوان این دوشهر را به نقطه مطلوب از حیث توسعه رساند ، و به معنای بررسی طرح های درست، پرهیز از گوش دادن به مشاوره های غلط ، و با وصل شدن به ادارات کلى همچون بنیاد مسکن ….کمک به رفع مشکل شهرها بکنند، ایشان با بیان شهرداران و روسای ادارات باید با طرح ها و استفاده از طرح بازآفرینی شهری و کمک از ستاد بازافرینی برای درآمد زایی، رایزنی جهت تخصیص بودجه استانی و حتی کشوری تمام تلاش خود را به کار ببرند و بنده نیز از هیچ کمکی دریغ نخواهم کرد .

وی با توجه به فرسودگی شهر های سیاهکل و دیلمان و آسفالت نبودن ۷۵ درصد راه های دسترسی شهر سیاهکل ، گفت : باز آفرینی شهری باید توسط شورای شهر و شهرداران جدی گرفته شود و تمام تلاش خود را برای توسعه شهرستان به کار گیرند و اینگونه نباشد که شهرداران و شورای شهر بدون تاثیر گذاری ماموریت خود را به اتمام برسانند .

رضا اسلامی با اشاره به آماده سازی ۱۰ طرح برای بازآفرینی شهری شهر سیاهکل، گفت : ایجاد بازار محلی ، بازارچه های دایمی ، فرهنگسرا ، راه اندازی مجدد سینما را از مهمترین طرح های شهرستان سیاهکل بر شمرد

عالی ترین مقام دولت در سیاهکل از تخصیصی اعتبار ۵۶۰ میلیونی برای ادامه تکمیل ساخت سینما مرکز شهر خبر داد و گفت : ساختمان سینما مرکز شهر از سال ۸۳ تعطیل شده و ساختمان نیمه کاره آن سوهان روح مردم شده بود، که خوشبختانه پس از تخصیص اعتبار ۵۶۰ میلیونی تومانى و انتخاب پیمانکار بازسازی آن شروع شده و هم اکنون پیمانکار در محل مذکور در حال تجهیز کارگاه و نصب داربست است و امیدواریم سال آینده پس از ۱۴ سال سیاهکل دوباره سینمادار خواهد شد .

وی در ارتباط به طرح ساماندهی بازار هفتگی با رویکرد کالاهای سنتی و محلی با حذف واسطه ها اظهار داشت : توجیهی برای فروش البسه در بازار هفتگی نیست و باید محصولات سنتی و محلی در بازار به فروش برسد .

اسلامی به طرح ساماندهی سیمای شهر در خیابان امام ره و تخریب مغازه های این خیابان اشاره کرد و اظهار داشت : طرح ایجاد پارک بانوان ، طرح ساماندهی پارک و استخر سید وارستان که با کمترین هزینه می تواند قطب گردشگری و محل تفریحی برای مردم سیاهکل باشد .

اسلامی با توجه به وجود پتانسیلی همچون کارخانه سیمان در سیاهکل اظهار داشت : طی رایزنی هایی که با مسئولان این کارخانه انجام شده ، مقرر شد که در قبال نامگذاری قطعه۲ کمربندی سیاهکل به نام این کارخانه تمام هزینه ایجاد پیاده رو هاى طرفین ساخت این بزرگراه را بپردازند .

فرماندار سیاهکل بر لزوم ایجاد المان های فرهنگی تاکید کرد و گفت : ایجاد موزه مردم شناسی و اشیاى میراثى منطقه دیلمان با خرید ساختمان سرهنگ عضدى با مبلغ در نظر گرفته شده در کمیته برنامه ریزى فرماندارى و ورود شهردارى در تملک عرصه ساختمان مزبور شاهد رفع کاستى ها در شهر سیاهکل باشیم .
وی بر لزوم ماندگاری گردشگر و ورود سرمایه ناخالص از طریق گردشگران اشاره کرد و گفت : شهرستان سیاهکل با داشتن مواهب و نعمت های فراوان خدادادی با احداث کمپینگ و استراحتگاه و ایجاد امنیت و لوازم آسایش برای مسافران می توان ماندگاری توریست ها را بالا برد و با سرمایه گذاری در صنعت گردشگری درآمد ناخالص شهرستان را افزایش داده و ایجاد اشتغال به صورت مستقیم و غیر مستقیم داشته باشد .
اسلامی در پایان گفت : ما باید روی پای خود بایستیم و وابسته کشورها و فرهنگ های دیگر نباشیم و با ایجاد وضعیت مناسب در شهرستان هموطنان و حتی توریست های خارجی را به شهرستان سیاهکل جذب کنیم.

در ادامه این جلسه مدیرکل حوزه شهری استانداری گیلان نگاه ستاد باز آفرینی نگاه مشارکتی است ، اظهار داشت : هدف ما شناخت نقاط کم توان اقتصادی و بر طرف کردن مشکلات مردم و بهبود بخشیدن وضعیت مردم است .

خانم میرسیدی ، بر ارائه طرح های با برنامه مدون تاکید کرد و گفت : طرح باز آفرینی باید باعث مشارکت مردم و حضور مردم در اجرای این طرح ها باشد .

میر سیدی بحث سیما و منظر را مهمترین مقوله ستاد بازآفرینی دانست و گفت : با توجه به تاکید استاندار گیلان بر این مقوله شهرداران سعی کنند که بحث سیما و منظر را به طرح های خود پیوند دهند .

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …