چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار شهرستان سیاهکل در جلسه شورای اداری :موفقیت مادر بحران برف حاصل حمایتهای استاندار بود

 

همای گیلان:فرماندار شهرستان سیاهکل در جلسه ی شورای اداری این شهر که با حضور آقای شعبانپور، معاون عمرانی استانداری، ایرج ندیمی و مدیران استانی و شهرستانی در سالن شهید آوینی این فرمانداری برگزار شد گفت: الحمدلله با حمایت خوب استاندار محترم، معاونین ایشان و مدیران شهرستانی، مدیریت خوبی در بحران برف انجام گرفت، ضمن آن که دیگر اقدام خوب این شهرستان مربوط است به توزیع خوب سبد کالا.

SAM_9898

حسنعلی حاجتی با بیان این مطلب که شهرستان سیاهکل با ۱۰۴۷ کیلومتر وسعت پنجمین شهرستان پروسعت استان گیلان به حساب می آید وجمعیت این شهرستان ۴۷ هزار و پانصد نفر می باشد افزود: ۴۲ درصد جمعیت این شهرستان در قسمت شهری و ۵۸ درصد مردم روستانشین هستند.

وی اظهار داشت: این شهرستان دارای ۵ دهستان است که الحمدلله هیچ گونه مشکل اجتماعی ندارند.

حاجتی با اشاره به این که سیاهکل یک شهرستان منحصر به فرد در جذب گردشگر است، گفت: در سال گذشته ۵/۱ میلیون گردشگر وارد این شهرستان شد که پیش بینی می شود امسال به ۲ میلیون نفر برسد.

وی اذعان داشت: در سال گذشته میزان اعتبار این شهرستان ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که فقط ۳۰ درصد آن تحقق پیدا کرد. هچنین میزان اعتبار این شهرستان دردو سال قبل ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود که در آن سال هم فقط ۳۰ درصد تحقق پیدا کرد.

فرماندار شهرستان سیاهکل آن گاه به مشکلات این شهرستان اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات اساسی این شهرستان بیمارستان است که با همه ی تلاش های انجام گرفته شده، علی الخصوص همت نماینده ی محترم، اما هنوز به اتمام نرسیده است و هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ولی اعتبار بسیار اندک است و قرار بود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل حوادث بحران اختصاص داده شود که این امر محقق نشد و به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تنزل پیدا کرد، ضمن آن که تا کنون فقط ۳۰ درصد آن تخصیص داده شده است.

حاجتی دیگر مشکل اساسی این شهرستان راتخریب جاده ی سیاهکل به دیلمان اعلام کرد که بر اثر عبور کامیون های حمل سیمان به وجود آمده است. لذا به جهت این که این شهرستان گردشگرپذیر است و مسافران زیادی به این شهرستان مراجعه می کنند، درخواست می شود از۲۵ اسفند از تردد خودروها سنگین جلوگیری به عمل آید و همچنین نسبت به ترمیم و لکه گیری اسفالت اقدام شود.

فرماندار شهرستان سیاهکل ادامه داد: دیگر مشکل این شهرستان گاز دیلمان است که علی رغم این که مدیرعامل گاز استان چندین بار وعده ی اجرایی شدن آن را داده بود حتی در ایام الله فجر در برنامه ی زمان بندی ما قرار داشت اما تحقق پیدا نکرد

حاجتی تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلات اساسی این شهرستان آسیب دیدگی سر دهنه ی کانال آب کشاورزی است که بر اثر برداشت بی رویه ی شن و همچنین سیل اخیر حادث شده است که در صورت حل نشدن این مشکل می تواند تنش اجتماعی را به دنبال داشته باشد.

امام جمعه شهرستان سیاهکل:حل مشکل جاده سیاهکل به دیلمان از ضروریات است

در ادامه امام جمعه ی سیاهکل گفت: یکی از ویژگی های نظام انقلاب اسلامی خدمتگزاری به مردم می باشد، لذا شما به عنوان خادمان مردم وظیفه ی  سنگینی بر دوش دارید.

حجت الاسلام شیدایی افزود: حل مشکل جاده ی سیاهکل به دیلمان، تسریع در انجام جاده ی سیاهکل به سراوان، تعریض جاده ی سیاهکل به دیلمان و حل مشکل بیمارستان از جمله مهمترین خواسته های مردم است که امیدواریم نسبت به حل این مشکلات اقدام شود.

About

Check Also

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی؛ …