چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار شهرستان لاهیجان در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت : ما مدیران باید تأمل کنیم که در سال اقتصاد مقاومتی چه کرده ام

همای گیلان : فرماندار شهرستان لاهیجان در جلسه شورای اداری این شهرستان ـ که با حضور ایرج ندیمی نماینده مردم در خانه ملت ، شعبانپور معاون عمرانی استانداری ، تنی چند از مدیران استانی و مدیران و دستگاه های اجرایی شهرستان لاهیجان برگزار شد ـ گفت : همان طوری که می دانید بحث اقتصاد مقاومتی در سال گذشته توسط مقام معظم رهبری دنبال شد و منحصر به یک سال نیست و بر ما واجب است که آن را دنبال نماییم.

untitled

علیزاده با بیان این مطلب که ما مدیران باید توجه کنیم که در سال مقاومتی چه  کرده ایم افزود : باید ببینیم که اگر کاستی بوده است چگونه بایدآن را رفع نماییم.

وی ضمن تشکر از دستگاه های اجرایی به جهت عملکرد خوبشان در بحران برف اظهار داشت : در مدت برف همه دستگاه های اجرایی علی الخصوص شهرداری ، آموزش و پرورش و مسکن و شهرسازی و هلال احمر زحمات زیادی کشیده اند ضمن آنکه نماینده محترم لحظه به لحظه مشکلات این شهرستان را دنبال می کرد لذا ما با توجه به تاکیدآقای ندیمی چه به صورت کیفی و چه به صورت شفاهی از همه مدیران که در این مدت زحمات زیادی کشیده اند تقدیر و تشکر نموده و می کنیم.

آنگاه فرماندار شهرستان لاهیجان به سفارشات مقاوم معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود : تحریک و پویایی اقتصاد ، توانایی سیاسی در مقابل عوامل تهدید زا ، استفاده از ظرفیت های علمی و سیاسی کشور ، رویکرد جهادی ، مردم محوری بر اساس معارف دینی ، تأمین اقدام اساسی و خودکفایی، کاهش وابستگی به درآمد نفت ، اصلاح الگوی مصرف ، فساد ستیزی و دانش محوری را ، ۱۰ محور اقتصاد مقاومتی نام برد.

علیزاده اضافه نمود : حال باید دید شهرستان ما در کجا این ده مبحث قرار دارد باید دید دلایل ضعف ما در ۲۳ هکتار زمین کشاورزی لاهیجان چیست؟ دلایل کم شدن زمین های کشاورزی چیست؟ و همچنین چرا باغات چایکار ما از ۱۰ هزار به ۷ هزار رسیده است؟

وی در خصوص ستاد تسهیلات نوروزی اذعان داشت : تاکنون ۱۰ جلسه کمیته استقبال انجام شده است و در آن مصوب شده است که اعضای کمیته تا ۳ روز حق خروج از شهرستان را ندارند. برآورد ما این است که با توجه به اینکه در سال گذشته ۴ میلیون و دویست مسافر به این شهرستان سفر کردند امسال این رقم بیشتر خواهد شد لذا باید به بهترین نحو از مسافرین استقبال به عمل آید و امکانات اولیه را برای آنها فراهم نماییم.

ضمن آنکه به همت مدیریت آموزش و پرورش ۳۶۰ کلاس برای اقامت مهمانان نوروزی تدارک دیده شده است همچنین تمام مدیران باید عنایت داشته باشند که استفاده از خودروی دولتی ممنوع است.

فرماندار شهرستان لاهیجان در خصوص آبرسانی به مزارع کشاورزی تصریح کرد :

از ۸۳ پمپاژ آبیاری شهرستان فقط ۳ تا قابل استفاده است و این شهرستان فقط دو دستگاه بیل مکانیکی دارد و با این امکانات اندک نمی توان تمام مزارع کشاورزی را پوشش داد لذا باید برنامه داشته باشیم و در فکر اصلاح و تعمیر پمپاژها باشیم و اداره برق هم طی این مدت همکاری و همیاری داشته باشند.

About

Check Also

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو   ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادرتی ایران (ایران …