چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار شهرستان لاهیجان در ستاد مقابله با کرونا : سلامت مهمترین ضرورت فردی و اجتماعی جامعه بشری است /شهرستان لاهیجان نارنجی شکننده است وامکان ورود کووید دلتا وجود دارد . /محل های تزریق واکسن باید متعدد شود. /میزان مراعات مردم و رعایت پروتکل ها کم شده است . /روزانه میانگین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ واکسن کرونا در شهرستان تزریق میشود .

پنجاه و هشتمین جلسه ی ستاد مقابله با کرونا به ریاست فرماندار شهرستان در روز دوشنبه۱۴۰۰/۴/۲۸ در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

اختصاصی همای خبر/یونس محمودی در این جلسه اذعان داست :به رغم تلاش‌های مسئولان در حوزه های ملی و استانی و شهرستانی نسبتاً به نسب پیشگیری و یا جلوگیری از بروز شیوع و عوارض ناشی از کووبد ۱۹به ویژه دلتا موفق شدیم که در این زمینه اقدامات خوبی انجام دهیم از سوی دیگر با توجه به شروع بیماری دلتا که بر حسب بررسی ها و آزمایشات فنی در برخی از شهرستانها اثبات شده است .
وی اعلام داشت : ۸۱نفر در بیمارستان لاهیجان بستری هستند که در طول هفته اخیر یک نفر فوت کرده است و این نشان دهنده کنترل مرگ و میر در شهرستان است.

وی افزود :گزارشات نشان می‌دهد که میزان مراعات مردم به رعایت پروتکل ها کاهش یافته است که نشانه ی خستگی و تنفر مردم از بیماری است در این خصوص از مردم فهیم شهرستان از بازاریان ،دانشجویان و دانش آموزان و خردو کلان می خواهم از هرگونه برپایی مجالس و محافل عروسی و تجمع ها بپرهیزند اگر بیماری دلتا در شهرستان نفوذ کند بسیار مهاجم و رشد پذیر است.
محمودی گفت : از ریاست دانشگاه علوم پزشکی می خواهم که میزان دوزهای واکسن موجود در شهرستان را افزایش دهند هم توزیع هم در تتزریق و هم اطلاع رسانی به گونه‌ای عمل شود که از هرگونه تجمع در محل های تزریق اجتناب شود .

وی سلامت را مهمترین ضروریت های فردی و اجتماعی دانست و گفت:
پیشنهادم این است که ۱- محل های تزریق باید متعدد شود
۲- چنانچه اگر نیاز به کادر تزریق است ، هلال احمر بسیج و سپاه می تواند به کمک شما بیاید
۳- دبیر جلسه بااعداد و ارقام سخن بگوید .

تجمع در خیابانها در شأن ما و مردم نمی باشد باید طبق دستور استاندار مساجد و مدارس آماده باشند.
وی خاطرنشان کرد : بیماری دلتا در حال افزایش است و فعلا وضعیت شهرستان لاهیجان نارنجی شکننده است که ما باید یک حالت برابری و دوسویه ایجاد کنیم و قصوری نداشته باشیم .

در این جلسه مقرر شد بر اساس مصوبه ی ستاد کرونا در حال حاضر مسجد حضرت ابوالفضل واقع درگلستان ۳۳ در بلوار امام رضا با هماهنگی اداره اوقاف شهرستان و هیئت امنا با محوریت معاون سیاسی و مسجد امیر شمس الدین واقع در خیابان امام از امروز در اختیار دبیر جلسه کرونا قرار بگیرد و تیم چهارم واقع در هلال احمر شهرستان مستقر و مبادرت به تزریق واکسن نمایند .
در پایان دکتر نجف زاده به میانگین تزریق روزانه ی واکسن در حدود ۱۵۰۰تا ۲۰۰۰ نفر در روز اشاره کرد واظهار داشت :که این رقم از اکثر شهرستانها بیشتر میباشد .

خبرنگار:شقایق کیهان

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود  مهندس ابراهیمی شهردار چاف وچمخاله به همراه ریاست کلانتری ۱۳چاف وچمخاله از رودخانه چمخاله جهت پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود مهندس ابراهیمی شهردار …