چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار شهرستان لاهیجان در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح کرد: امروزه هدایت و نشر افکار عمومی به عنوان بزرگترین صفت غالب است. /از آبان ماه تا به امروز ۳۹۰ تن مرغ گرم در میان مردم توزیع شده است . /اشتغال مازاد شهرستان لاهیجان ۱۴۲ درصد می باشد. /۶۴۳۲ مورد برگه تردد مجاز برای مشاغل مجاز صادر شده است. /شهرستان لاهیجان با احداث ۱۷۹ واحد مسکن محرومین پیشتاز بوده است . /در طرح غربالگری شهید سلیمانی تاکنون ۶۴۲۹۰نفر مشمول طرح غربالگری شده اند

نشست خبری فرماندار شهرستان لاهیجان مورخه ی٩٩/۹/۲۴ در سالن اجتماعات این شهرستان برگزار شد.

اختصاصی همای گیلان:یونس محمودی جایگاه خبرنگاران و خواستگاه آنها را بسیار ظریف و حساس برشمرد و گفت: خبرنگاران اندیشه ورزان و صاحبان قلم هستندو قلم آن ها از قداست خاصی برخوردار است.
قلم خبرنگاران باید دراستای بیان حقایق و انعکاس دهنده آنها حتی اگر تلخ باشند باشد خبرنگاران با جان و دل ارائه دهنده حقایق ملموس جامعه باشد که یکی از صفات برجسته صاحب قلم نیز همین است و انحصاری نیز نمی‌باشد.
امروزه هدایت و نشر افکار عمومی به عنوان بزرگترین صفت غالب است .
وی افزود خبرنگاران حامل و ناقل پیام ها و هنجارهای علمی معنوی و فکری در جامعه در حوزه‌های مختلف و دارای سوابق و لوایق روشنی هستند و ضمن پرهیز از هرگونه آزمون و خطا شفاف‌سازی را بر عهده دارندغفلت از خبرنگاران یعنی غافل شدن از هنجارهای فرهنگی ،مسئولان در کنار خبرنگاران به رشد و توسعه شهرستان فکر می‌کنند.

فر ماندار شهرستان لاهیجان در ادامه به بخشی از عملکرد دولت از ابتدای ورودش اشاره داشت و گفت:
از ابتدای ورود دولت تدبیر و امید از سال ۹۲ ۲۴۶۹ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۰۱۴ میلیارد تومان با اشتغال ١٣۴٢۶ نفر در حوزه‌های متنوع رویکرد دولت در حوزه‌های عمرانی بوده است.
از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور از محل سازمان برنامه و بودجه با تصویب ۵ پروژه شاخص با اعتبار ۴۷ میلیارد تومان و تخصیصا موضوع چای با ۲ میلیارد ،سالن تختی با ۵ میلیارد مجتمع فرهنگی لاهیجان ۵ میلیاردتاسیسات آب و فاضلاب شهری با ۵ میلیارد تومان و ساماندهی رودخانه با ۳۰ میلیارد تومان که جزو پروژه‌های سفر هستند و بعضا در حال انجام و اتمام هستند.
و یکی دیگر و یکی از مهمترین رویکردهای دولت زباله و پسماند بوده است که جا دارد از NGo ها بابت انتقادهای سازنده آن ها که ما شاهد پیشرفت روند پسماند بوده‌ایم تشکر شود .

وی در ادامه اظهار داشت : ما در شهرستان توسط مصوبه دولت و ابلاغ رئیس‌جمهور متعهد به ایجاد اشتغال بوده ایم که ۱۰۱۵۳ اشتغال ایجاد کنیم و بر اساس آمار رسمی وزارت کار به شهرستان ۱۶۴۱ شغل مازادبر رقم با ۱۴۲٪ افزایش اشتغال ایجاد کردیم که در صندوق الکترونیکی وزارت کار قابل مشاهده است.

محمودی در خصوص احداث مسکن محرومان گفت :از ٢٠٠٠ هزار واحد مسکن محرومان ۱۷۹ واحدسهم شهرستان ومعاونت عمرانی بوده که شهرستان لاهیجان در این امر پیشتاز بوده و به اتمام رسانده است.

فرماندار شهرستان لاهیجان از توزیع ٣٩٠ تن مرغ گرم در میان شهروندان خبر داد و گفت :از آبان ماه تا به امروز ٣٩٠تن مرغ گرم و ۱۹ تن مرغ و ۲۳ تن گوشت منجمد در شهرستان توزیع شده است .
در ادامه یونس محمودی از برگزاری۴٠ جلسه رسمی ستاد ملی کرونا و برگزاری طرح مهم غربالگری شهید سلیمانی در شهرستان اشاره کرد و گفت :
طرح هوشمندسازی مدیریت مقابله با ویروس کرونا در شهرستان از مورخ ٩٩/١/١ آغاز شد وما موفق شدیم با ستاد شهرستان و دهیاران و بخشداران و بسیجیان و بهورزان به طور همزمان طرح غربالگری شهید سلیمانی را اجرا کنیم که تاکنون ۶۴٢٩٠نفر مشمول طرح غربلگری شده اند از مردم شهرستان می‌خواهیم که با نزدیک شدن به شب یلدا دورهمی تشکیل ندهند تا وضعیت نارنجی شهرستان به قرمز تبدیل نسود .
نشود ۸۵٪ مردم ما ماسک را به طور اختیاری انتخاب کرده‌اند.

محمودی در پایان در راستای اجرای طرح محدودیت ها خبرداد:

۱۶۴ مورد اصناف جهت استنکاف ۱۲ نفر به دادگاه و ۴ واحد پلمپ شده اند.

۲۵۹ برخورد ارشادی پلیس راهور داشتیم که ۱۰ مورد اعمال قانون شدند .

۶۴۳۲ مورد برگه تردد مجاز برد برای مشاغل مجاز صادر شده است.

در پایان جلسه از اصحاب رسانه تجلیل به عمل آمد

خبرنگار:شقایق کیهان

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

همای خبر؛ موقعیت استراتژیک آرش مال در منطقه آزاد انزلی، این مجمع تجاری و فرهنگی در موقعیتی منحصر به فرد است

همای خبر؛ موقعیت استراتژیک آرش مال در منطقه آزاد انزلی، این مجمع تجاری و فرهنگی …