چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار شهرستان لنگرود در هفدهمین همایش خرد پویان شهرستان لنگرود؛ رشد و تعالی کشور در گرو دخالت مردم در حق تعیین سرنوشت است

فرماندار شهرستان لنگرود در هفدهمین همایش خرد پویان شهرستان لنگرود؛

رشد و تعالی کشور در گرو دخالت مردم در حق تعیین سرنوشت است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری لنگرود؛ محمدرضا جلالی فرماندار شهرستان لنگرود در همایش خرد پویان سرافراز که روز چهارشنبه در سالن دانشکده پرستاری و مامائی حضرت زینب(س) پیراپزشکی شرق گیلان برگزار گردید با بیان اینکه کشوری به رشد و تعالی نمی رسد مگر اینکه مردم بر سرنوشت خویش حاکم باشند گفت : در چنین شرایطی است که می توانیم افق روشنی برای توسعه و ارتقای کشور در شاخص های مختلف شاهد باشیم.

محمد رضا جلالی راه رسیدن به توسعه را بهره‌گیری از ظرفیت عظیم نیروی انسانی دانست و گفت: مهمترین مزیت کنونی که باید از آن امتیاز بگیریم تا راهی بسوی رشد وپیشرفت گشوده شود استفاده از منایع انسانی است.

به گفته وی، در این عصر منابع با ارزش ومولد ثروت، انســــان است و شالوده شکوفائی آن تجهیز او به علم ومهارت است.

وی داشتن ظرفیت و امکانات و استعدادهای درونی برای پیشرفت ضروری اما ناکافی خواند و اظهار کرد: آنچه می تواند اینها را احیا کند تولید علم است.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه برای رسیدن به توسعه و پیشرفت نیاز به تلاش علمی مضاعف است تصریح کرد: نخبگان در ایجاد قدرت ملی و در سازندگی و آینده کشور می‌تواند مؤثر باشند.

جلالی در بخش دیگری از سخنان خویش در خصوص انقطاع از گذشته علمی و عدم شناخت جوانان از تاریخ علمی ایران گفت: جوانان تاریخ علمی مان را نمی شناسند و این از جمله ضعف ها ماست در حالیکه در همه قرنها ما برجستگان علمی در کشور داشته ایم لکن بواسطه پادشا هان نالایق وجنگ های داخلی در این قرون اخر ضعیف شده ایم.

جلالی در خصوص نقش مردم سالاری در پیشرفت کشور نیز افزود: هر قدر تولید علم داشته باشیم و هر قدر ظرفیت واستعداد موجود باشد لکن اگر مردم بر سرنوشت خودشون حاکم نباشند آن کشور به رشد و تعالی نخواهد رسید.

نماینده عالی دولت در شهرستان بیان کرد: اگر نخبگان، رهبران،مدیران و مردم در کنار هم در صحنه های سیاسی، احتماعی واقتصادی حضور داشته باشند آن کشور رو به تعالی و بالندگی است.

فرماندار شهرستان لنگرود در خصوص نقش مردم سالاری نیز افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی موهبت ارزشمندی نصیب جامعه ایران شده وآن هم مردمسالاری و حضور مردم برای تعیین سرنوشت خویش بدست خویش است.

فرماندار لنگرود تصریح کرد: مردم سالاری و پیشرفت علمی دو نقطه ی کانونی است که می تواند موجبات پایداری و استواری ایران اسلامی باشد .

جلالی در خصوص نقش دشمن در این انتخابات پیش رو افزود: دشمن به شدت در تلاش است که مردم را از حضور در پای صندوق های رای منصرف نماید، واز آنجائیکه انتخابات صرفا تکلیف نیست بلکه حقی است که به تک تک ما داده شده ضروریست همه باهم در روز ۱۱اسفند با حضور گسترده در انتخابات، ضمن ایجاد اقتدار برای کشور عزیزمان ، با انتخاب فردی مناسب و شایسته موجبات رشد وبالندگی کشور ویاس وناامیدی دشمنان شویم.

در پایان این همایش از برترین های کنکور سراسری تجلیل بعمل آمد

About مدیر خبر1

Check Also

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو   ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادرتی ایران (ایران …