چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار لاهیجان: این شهرستان جاذبه های فراوانی دارد اما متناسب با استقبالی  که از این شهرستان به عمل می آید زیرساختهای آن آماده نشده است

اختصاصی همای گیلان:نهمین جلسه کارگروه حمایت از تولید و صنعت با حضور استاندار، معاونین استاندار، برخی از مدیران کل و عامل، رؤسای بانهای استان و مدیران شهرستان در فرمانداری لاهیجان بر گزار شد.

download (2)

فرماندار لاهیجان گفت: این شهرستان با توجه به ظرفیت هایی که در بخش های مختلف نهفته است می تواند در جهت ارتقاء سرمایه گذاری استان مؤثر باشد کمااینکه در بحث گردشگری به عنوان شهر نمونه جهان اسلام انتخاب شده است.

کاظم کسرایی افزود: با اینکه لاهیجان جاذبه های فراوانی دارد اما متناسب با استقبالی  که از این شهرستان به عمل می آید زیرساختهای آن آماده نشده است.

وی اظهار داشت: در این شهرستان یک شهرک صنعتی فعال برقرار است ضمن آنکه دو شهرک صنعتی دیگر (یکی در تموشل و دیگر در مهدی آباد) در حال شکل گیری می باشد.

فرماندار شهرستان لاهیجان اذعان داشت: در شهرستان لاهیجان در بخش کشاورزی ۲۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی و پنج هزار هکتار زمین چایکاری وجود دارد. کسرایی اضافه نمود: حدود ده هزار نفر از مردم این شهرستان چایکار هستند و اقداماتی که در سال گذشته توسط دولت تدبیر و امید انجام گرفت چه در بخش پرداخت زودهنگام پول چایکاران و هم خرید به موقع باعث شد مردم نسبت به این صنعت دلگرم شوند هرچند مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم درخواست  اعتبار ۶۰ میلیاردی است  که توسط نمایندگان در بودجه دیده شده است برای به زراعی باغات چای هر چه زودتر تحقق یابد. وی ادامه داد: فقط ۳۰ درصد از مزارع شالیزاری این شهرستان زیر تسطیح اراضی رفته است که اگر ما بتوانیم این کار را به انجام برسانیم مصرف بهینه را رعایت کرده ایم.

آنگاه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: این جلسه نهمین جلسه کارگروه حمایت از تولید می باشد که تا امروز ۴۴۰ مورد مصوبه داشته ایم که حدود ۳۰۰ مورد این مصوبات در حوزه بانکی ۴۳ مورد امورمالیاتی، ۳۲ مورد درخواست تأمین اجتماعی و ۱۴ مورد هم مربوط به مشکلات مالیاتی و نیرو می باشدکه البته ۳۰ درصد این مصوبات اجرایی شده است که به دنبال اجرای بهینه مصوبات هستیم.

دکتر منتظری افزود: مهمترین ویژگی های تشکیل کارگروه ها دیدار چهره به چهره صاحبان صنایع با مدیران می باشد تا موجب تسریع در حل مشکلات آنان شود. ضمن آنکه شفاف سازی در بخش تولید دیگر ویژگی تشکیل این کارگروه می باشد.

 

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …