چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار لاهیجان : شوراهای اسلامی بازوان مسئولین هستند

اختصاصی همای گیلان:فرماندار لاهیجان در همایش شوراهای لاهیجان گفت : بسیار خوشحالم که امروز شاهد برگزاری همایش هستیم که یکی از دستورات امام راحل است.

علیزاده افزود : در حکومت ما حتی انتخاب رهبری هم توسط مردم صورت می گیرد و تشکیل شورا یعنی سپردن کاری مردم به مردم .SAM_0335

وی اشاره کرد: شوراها بازوان مسئولین در روستاها و شهرها هستند که امیدواریم در سایه همدلی و وحدت بر مشکلات فائق آئیم که خوشبختانه از لحاظ همدلی و همکاری ، لاهیجان حرف اول را در استان می زند.

وی یادآور شد : حتی مقام معظم رهبری نیز به مشاوره بسیار اعتقاد دارد بعنوان مثال در اقتصاد مقاومتی از نظرات همه صاحبنظران بهره برده اند.

فرماندار لاهیجان در ادامه به شوراهای اسلامی در خصوص کم آبی هشدار داد و افزود : وضعیت آب کشاورزی مناسب نیست و آب سد کم است و مدیریت شوراها در این شرایط بحرانی بسیار مهم است و باید از تجربه میر آب ها استفاده کنند.

علیزاده خاطر نشان کرد : یکی از کارهایی که دولت در اجرای فاز دوم یارانه دنبال می کند بیمه سلامت است که حدود ۱۰ میلیون فاقد بیمه بودند که دولت قصد بیمه نمودن آنها را دارد.

وی سپس کیفیت مرغوب نان را مورد تأکید قرار داد و گفت دولت برای هر کیلو آرد ۱۰۰۰ تومان یارانه می دهد بنابراین این گفته نانوایان که آرد را آزاد می خرند توجیه خوبی نیست.

رئیس شورای شهر لاهیجان : : مسئولین و مدیران ارشد باید در کنار شوراها باشند نه در مقابل آنها

در ادامه رئیس شورای شهر لاهیجان گفت : امروز باید ببینیم که بر احوال شوراها چه گذشته است و آیا اهداف اصلی که خواسته ایم رسیده ایم.

ابراهیم مهربان افزود : کسی که خود را کاندیدا می کند در واقع شجاعت آن را دارد که گذشته و حال و آینده اش را در اتاق شیشه ای بررسی کند. اما باید دید که مسئولین با ایشان همکاری دارند یا نه؟ و اصل فلسفه شورا که مشارکت مردم است محقق می شود یا نه؟ قرار بود نماینده شورای اسلامی استان در جلسات برنامه ریزی شرکت کند آیا امروز این امر حاکم است؟ آیا شوراها اصلاً در تنظیم اساسنامه ی بودجه نقشی دارند؟ آیا واقعاً بعد از گذشت ۱۵ روز از تأیید فرماندار و بخشدار در خصوص یک مصوبه ، آن مصوبه اجرا      می شود یا اینکه سالها بطول می انجامد.

وی تصریع کرد : مسئولین و مدیران ارشد باید در کنار شوراها باشند نه در مقابل آنها.

رئیس شورای شهر لاهیجان یادآور شد : متأسفانه قانون شوراها در گیلان به خوبی رعایت نمی شود که در این زمینه از آقای ندیمی می خواهیم که بستری فراهم آورد تا ما نیز در راستای تقاضاهای نظام حرکت کنیم.

رئیس شورای استان : فلسفه وجودی شوراها بر عدم تمرکز استوار است

رئیس شورای استان در ادامه اظهار داشت : جایگاه شوراها بسیار رفیع است و قرار نیست اگر در شهری اتفاقی افتاده است شوراهای اسلامی همه شهرها زیر سوال بروند.

خدایگانی اضافه کرد : این در حالیست که شوراهای اسلامی ما بدون هیچ چشم داشتی به مردم خدمت رسانی می کنند.

وی خاطر نشان کرد : در سال گذشته ۱۴ هزار میلیارد تومان توسط شوراهای اسلامی شهر و روستا کار عمرانی انجام گرفت و با توجه به بحث تحریم، شوراها با بسیج مردم توانستند در امور عمرانی اقدامات درخشانی داشته باشند.

رئیس شورای استان ادامه داد : قانون اساسی در اصل های مختلف اختیارات بسیار خوبی به شوراها داده و اصل قانون اساسی بر عدم تمرکزات یعنی واگذاری امور به مردم مدنظر است و اصل ۴۴ قانون اساسی هم به همین امر تکیه دارد اما متأسفانه سیستم مدیریتی کشور هنوز بصورت دولتی اداره می شود.

خدایگانی افزود : شوراها نباید منتظر اعتبارات دولتی باشند بلکه باید سرمایه گذاران را وارد عرصه کنند. خوشبختانه در لاهیجان تخلفات بسیار ناچیز و اندک اند.

SAM_0328 SAM_0331 SAM_0340 SAM_0343 SAM_0346 SAM_0355 SAM_0357 SAM_0358 SAM_0360

About

Check Also

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت کمک به بازگشایی کنار رودخانه با  توافق  صاحبان اصلی مغازه ها باحضور شهردار محترم واعضای محترم شورای شهر لنگرود

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت …