چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار لاهیجان: ادارات مربوطه برنامه های خود را در توسعه بخش کشاورزی ارائه دهند/در کشاورزی نگاه باید حرفه ای باشد.

?سید محمد احمدی فرماندار شهرستان لاهیجان گفت: سازمان چای و مرکز توسعه نوغانداری باید برنامه ها و سهم خود را در توسعه بخش کشاورزی این شهرستان اعلام کنند.

همای گیلان: به گزارش روابط عمومی فرمانداری لاهیجان، مهندس محمد احمدی در جلسه شورای کشاورزی شهرستان در سخنان خود با بیان این مطلب افزود: باید سازمان چای برای احیای ۲ هزار هکتار از باغات بلا استفاده چای و مرکز توسعه نوغانداری نیز سهم خود در توسعه برنامه های کشاورزی و احیای صنعت ابریشم این شهرستان را اعلام کنندودر این راستا برنامه های مدون و کاربردی داشته باشد.

?وی با اشاره به اینکه در کشاورزی نگاه باید حرفه ای باشد ،افزود:لاهیجان اولین شهرستانی است که در آن شورای کشاورزی تشکیل شده است و ظرفیت های زیادی در آن وجود دارد که باید از این ظرفیت ها برای تولید واشتغال بهره برداری شود و کشاورزی نقاط قوت این شهرستان بشمار آید.که علاوه بر تولید محصولات کشاورزی در زمینه فراوری این محصولات نیز باشد برنامه ریزی داشته باشیم.

?ایشان ادامه داد: با توجه به پتانسیل های لاهیجان، سه محور توسعه کشاورزی، گردشگری و صنعت را تعریف کرده ایم که هرکدام جایگاه ویژه‌ایی‌ برای توسعه شهرستان دارند و پرداختن حول این سه محور موجب بالا رفتن تار نمای لاهیجان خواهد شد.

?رئیس شورای کشاورزی شهرستان افزود: لاهیجان با ۲۳۰۰۰ هکتار شالیزار ۱۰درصد از زمین‌های کشاورزی استان را داراست. مدیران مربوطه توجه داشته باشند که آبرسانی به موقع علاوه بر بالا بردن راندمان رشد محصولات کشاورزی در کشت دوم هم نیز موثر خواهد بود.

?فرماندار لاهیجان در ادامه یکی دیگر از ظرفیتها و توانمندیهای بخش کشاورزی در سطح شهرستان اشاره نمود و افزود با فعال شدن شیلات میتوانیم گامهای موثری در بالا بردن مصرفی سرانه مردم در پروتئین از جمله ماهی برداریم زیرا یکی از امتیازات شهرستان داشتن ۱۰ کیلومتر ساحل دریا علاوه بر استخر پرورش ماهی است اداره شیلات نیز باید برنامه های خود را برای استفاده از این ظرفیتها اعلام کند.

با کانال همای خبر همراه شوید

About عطیه نصرتی

Check Also

نخستین جشنواره مجسمه های چوبی لاهیجان آغاز بکار کرد

نخستین جشنواره مجسمه های چوبی لاهیجان آغاز بکار کرد شهردار لاهیجان‌ از آغاز نخستین جشنواره …