چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار لاهیجان: بهره برداری از ۲۰۱ طرح و پروژه با اعتبار بیش از ۴۹۰ میلیارد ریال در دهه فجر ۹۵

اختصاصی همای گیلان: فرماندار لاهیجان روز شنبه در گفتگویی با بیان اینکه ۳۸ سال قبل اتفاق بزرگی در کشور رخ داد که بسیاری از آن به صورت گذرا عبور کردند و قدرت انقلاب در دهه های آینده را نادیده می گرفتند اضافه کرد: تحلیل گران و افراد باهوش از توان انقلاب شناخت داشته و در خصوص ظهور انقلاب اسلامی و بر هم زدن محاسبات در خاورمیانه هشدار های محرمانه ایی را به مدیران سیاسی غرب ارائه کردند.

وی افزود: خاورمیانه منطقه بسیار با ارزشمندی است و کشورهای غربی برای تسلط برآن طرحی با عنوان خاورمیانه بزرگ را اجرا کردند  و استراتژی های و اقدامات  بسیاری برای ضربه به ایران اجرا نمودند  که اختلاف میان کشورهای منطقه ، عقب ماندگی این کشورها از جمله آن ها بود که  به لطف خدا با شکست روبرو شد.

احمدی تجدید بنای تفکر اسلامی بر مبنای دین ، مطرح شدن اسلام به عنوان یک ایدئولوژی انقلابی و احیای روحیه خود باوری و ظلم ستیزی در میان ملت های را از جمله دست آوردهای انقلاب اسلامی در سطح بین الملل دانست.

فرماندار لاهیجان اظهار داشت: امروز انقلاب پس از فرازو نشیب های بسیار و مقاومت های زیاد به دست ما رسیده و وظیفه ما این است که از انقلاب و خون های بسیاری که در راه آن نثار شده حفظ و حراست کنیم و به درستی آن را به نسل های آینده واگذار کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به اینکه هنوز هم عده ایی بر این باورند که برجام دست آوردی نداشته و منتظر معجزه ایی از آن هستند بیان داشت همین موضوع ایران هراسی که در سطح بین الملل از بین رفته دست آورد برجام است، افزایش سطح فروش نفت  در حالی که سالهای قبل به کمترین حد رسیده بود امروز به دوران پیش از تحریم بازگشته که اینها از برکت برجام است.

وی اضافه کرد: اگر وصیت امام (ره) را مرور کنیم ، به تکرار در خصوص وحدت تاکید داشته و وقتی تابع ولایت فقیه هستیم وظیفه ماست که همچون سالهای گذشته در ۲۲ بهمن وحدت را به نمایش بگذاریم و اهداف انقلاب را پیش ببریم .

احمدی خاطر نشان کرد: اگر دولت تدبیر و امید با وجود همه محدودیت ها دست آوردی بدست آورد آن را تقدیم انقلاب، رهبری و مردم می کند.

فرماندار لاهیجان در خصوص پروژه هایی که در دهه فجر سال جاری در این شهرستان افتتاح خواهد شد گفت: در این ایام ۲۰۱ پروژه و طرح با اعتبار بیش از ۴۹ میلیارد تومان و ایجاد ۱۲۸۱ فرصت شغلی به بهره برداری خواهد  رسید.

وی اضافه کرد: پروژه های دهه فجر ۹۵، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر تعداد ۲۴ درصد، از نظر اعتبار ۷۳ درصد و از نظر ایجاد فرصت شغلی ۵/۳  برابر افزایش داشته است.

احمدی افزود: طرح ها و پروژه ها با تلاش وهمکاری ارکان مدیریتی در شهرستان و مسئولین ۳ قوه در بخش های مختلفی  که دادگستری، بخش خصوصی ، شهرداری ، راه وشهرسازی،  آبفار، شبکه بهداشت، جهاد کشاورزی  توزیع برق و آموزش و پرورش از جمله آنهاست.

نماینده دولت در شهرستان با بیان اینکه یکی از وظایف دولت ها ایجاد امید به زندگی در میان مردم است اظهار داشت: خوشبختانه شهرستان در وضعیت خوبی به سر می بردو نمایندگان هر ۳ قوه تعال خوبی با هم دارند.

وی همچنین به انتخابات نیز اشاره کرد و خاطر نشان کرد: در حال نزدیک شدن به ایام انتخابات هستیم و همان گونه رئیس دولت  همواره تاکید کردند، خدمت به مردم ضروری است و ضمن اینکه شرایط برگزاری  انتخابات را می بایست فراهم نمود اجازه نخواهیم داد این موضوع تاثیری در خدمت رسانی به مردم نخواهد  داشت و امیدواریم شاهد حضور پرشور در انتخابات باشیم.

احمدی درادامه بیان داشت: یکی از اقدامات مهم دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تزریق اعتبار و تسهیلات به واحد های تولیدی است که سهم لاهیجان تاکنون ۲۲ میلیارد برای واحد های بوده که ما نیز همچنان در حال واحدها هستیم تا بتوانیم چرخه تولید شهرستان را رونق بخشیم.

فرماندار لاهیجان به مقایسه ایی از عملکرد دولت های دهم و یازدهم اشاره و اضافه کرد: در دولت دهم ۵۴۸ پروژه با اعتبار ۱۹۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون و ۱۱۶۸ فرصت شغلی ایجاد شد، در حالی که در دولت یازدهم از ابتدا تا دهه فجر۹۵ ۹۹۰ پروژه و طرح با اعتبار ۲۷۴ میلیارد و ۸۶۹ میلیون تومان که افزایش ۴۳ درصدی را شامل می شود و برای۳۸۵۴ نفر نیز فرصت شغلی ایجاد گردیده است.

About سردبیر

Check Also

تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور

تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور دبیر جمعیت مبارزه با دخانیات ایران: 🔹۶ …