چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار لاهیجان: تربیت نسل توانمند در مجموعه آموزش و پرورش محقق می شود

فرماندار لاهیجان، با بیان اینکه تربیت نسل توانمند در مجموعه آموزش و پرورش محقق می شود، گفت: توسعه و ترقی هر کشوری به آموزش و پرورش و نسل آموزش دیده آن بستگی دارد.

همای گیلان، سید محمد احمدی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان با بیان اینکه تربیت نسل توانمند در مجموعه آموزش و پرورش محقق می شود، اظهار کرد: توسعه و ترقی هر کشوری به آموزش و پرورش و نسل آموزش دیده آن بستگی دارد تا نسلی توسعه یافته تربیت شود و بتواند برنامه های توسعه ای را به خوبی پیش ببرد.

وی افزود: برنامه کشور براساس سیاست  های کلی نظام تدوین می شود و آموزش و پرورش باید نسلی ماهر بسازد؛ نسلی که بتواند در آینده تعالی و رشد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه را فراهم سازد.

فرماندار لاهیجان، از فرهنگیان و آموزش و پرورش به عنوان خانواده با عزت جامعه یاد کرد و گفت: باید در ایجاد امکانات رفاهی، شانیت و منزلت قشر فرهیخته و فرهنگی آموزش و پرورش حفظ شود.

این مقام مسئول، کار در آموزش و پرورش را بسیار سخت دانست و عنوان کرد: بیش از ۸۰ درصد بودجه کشور صرف این وزارتخانه می شود، ولی باز هم مشکل وجود دارد.

احمدی خاطرنشان کرد: دستگاه ها باید برای ریشه کنی بیسوادی در این شهرستان نیز به آموزش و پرورش کمک کنند تا در کوتاه ترین مدت، به همان اندک بیسوادانی هم که وجود دارند، آموزش داده شوند.

وی یادآور شد: اگر قرار است کشور در آینده از لحاظ علمی، فرهنگی، اقتصادی، دفاعی، سیاسی و… به جایگاه بالاتری برسد، قطعا یکی از اولویت  ها، اصلی آموزش و پرورش خواهد بود که نقش آن در توسعه بسیار ارزشمند است./با مردم

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

برگزاری جشنواره پنیر خیکی در ییلاقات گیلان

  برگزاری جشنواره پنیر خیکی در ییلاقات گیلان پنیر خیکی که به پنیر جلدی هم …