چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار لاهیجان در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان خبر داد: مشارکت جدی دستگاه ها و نهادهای شهرستان در فعالیت های سوادآموزی


همای خبر به نقل از کارشناس ترویج سوادآموزی، براتی فرماندار لاهیجان در جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش و پشتیبانی سوادآموزی شهرستان گفت: نهضت سوادآموزی و مبارزه با بی سوادی از فرمان های تاریخی حضرت امام راحل و از مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده و یک وظیفه همگانی است.وی افزود: لاهیجان با سبقه غنی فرهنگی و پرورش دهنده نام آوران ملی در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، مذهبی و…. زیبنده داشتن حتی یک فرد بی سواد نیست.
فرماندار لاهیجان تاکید کرد: همه دستگاه و نهادهای اجرایی باید در برنامه های سوادآموزی مشارکت نمایند تا شاهد تحقق کامل اهداف این حوزه باشیم و شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان به عنوان مرجع تصمیم گیرنده ضمن حمایت از برنامه های سوادآموزی آماده اخذ تصمیمات لازم در این خصوص است.
داود مصطفی پور سرپرست معاونت سوادآموزی استان در ابتدای این جلسه گفت: به برکت انقلاب اسلامی، آمارهای رسمی در خصوص وضعیت باسوادی کشور و استان نشانگر موفقیت سازمان نهضت سوادآموزی در این راه بوده؛ امروز با لایه سخت بی سوادی روبه رو شده ایم و اقناع و مهیا کردن بستر های لازم با کمک سایر ارگان ها و نهاد های استان از مهم ترین برنامه های این معاونت خواهد بود.
وی تصریح کرد: حوزه علمیه، بسیج، نیروهای جهادی، سمن ها و…. به عنوان حلقه میانی بین آحاد مردم و دستگاه های اجرایی می توانند در فرآیند شناسایی، ثبت نام و آموزش افراد بی سواد و کم سواد کمک شایانی به سوادآموزی شهرستان داشته باشند.
سرپرست معاونت سوادآموزی استان در خصوص وضعیت باسوادی شهرستان گفت: گروه سنی هدف تعیین شده از سوی سازمان نهضت سوادآموزی در این ۴۹ تا ۱۰ سال بوده و طبق آخرین برآوردهای صورت گرفته بر مبنای اطلاعات سرشماری سال ۱۳۹۵ لاهیجان با ۹۸/۶ درصد بین شهرستان های استان در رتبه چهارم قرار دارد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

تیم والیبال دانش‌آموزی ایران قهرمان جهان شد

تیم والیبال دانش‌آموزی ایران قهرمان جهان شد تیم والیبال دانش آموزی ایران با شکست آلمان …