چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار لاهیجان در ستاد مدیریت بحران شهرستان بیان کرد: شهرداران و دهیاران از هرگونه ساخت و ساز غیرقانونی در مناطق ساحلی و جدار رودخانه ها جلوگیری نمایند / اعضای ستاد باید به قانون مدیریت بحران اشرافیت کامل داشته باشند

همای گیلان:برگزاری نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان لاهیجان با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری و مدیرکل جمعیت هلال احمر گیلان

جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در شهرستان لاهیجان با حضور مدیر کل مدیریت بحران، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان، نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل، فرماندار و اعضای ستاد مدیریت بحران لاهیجان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار گردید.

فرماندار لاهیجان در این نشست با بیان اینکه بحران در بازه زمانی قبل، حین و بعد از وقوع باید مدیریت شود، خاطر نشان کرد: اعضای این ستاد باید قانون مدیریت بحران را مطالعه کنند تا شرح وظایفی قانون گذار بر عهده هر مدیر نهاده را به درستی اجرا کنیم.

محمودی تعداد خودروهای سبک، نیمه سنگین و سنگین شهرستان را ۲۷۶ دستگاه اعلام کرد و افزود: استفاده از همه ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان در زمان وقوع یک بحران الزامی می باشد.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در شهرستات لاهیجان بابت میزان سوخت مورد نیاز جایگاه ها و مقدار آرد مصرفی نانوایی ها وجود ندارد، خاطر نشان کرد: یکی از اساسی ترین، محوری ترین، چالشی ترین و استراتژیک ترین مسائل در زمان بحران در این شهرستان، فقدان امکانات اولیه برای پیشگیری، پیشبینی و اقدامات در حوزه برق است.

فرماندار لاهیجان با بیان اینکه ۸۵ درصد از اعتبارات ملی وزارتخانه ها پنهان است، ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی با استفاده از ظرفیت مدیران کل استانی و ارتباطات ملی نماینده شهرستان، برای اخذ این اعتبارات اقدام نمایند.

محمودی با تاکید بر اولویت لایروبی رودخانه سید علی اکبری لاهیجان، افزود: کاهش آسیب ها و کمبود ها و ارائه راهبرد مناسب برای مدیریت بحران ضروری است.

وی اشاره به ممنوعیت ساخت و ساز در حاشیه رودخانه ها و مناطق ساحلی، عنوان کرد: بنیاد مسکن و دهیاران باید مدافع منابع طبیعی شهرستان باشند و قبل از احداث بنا، از ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری کنند.

رسول فرخی، نماینده شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه بحران برق یکی از مشکلات اصلی لاهیجان است، گفت: شاخص برخورداری این شهرستان از برق مطمئن ۱۷ درصد است که این آمار ضعیف و نگران کننده است.

وی به لزوم برنامه ریزی و اندیشیدن تدابیر لازم برای مقابله با بحران تاکید کرد و افزود: جمعیت، موقعیت و شرایط اقلیمی ایران ما، همواره با دو خطر زلزله و تغییر شرایط آب و هوایی روبرو است.

نماینده لاهیجان و سیاهکل ادامه داد: اگر نتوانیم از نعمت بارش باران و برف را مدیریت و بهره برداری درستی داشته باشیم، شاهد بحران خواهیم بود.

فرخی با بیان اینکه نگرش سنتی مدیریت بحران، اقدامات بعد از وقوع بحران است که شهرستان را متحمل هزینه و نارضایتی عمومی را به همراه دارد، تصریح کرد: در نگرش حرفه ای مدیریت بحران که ما نیازمند آن هستیم، طرح ها، برنامه ها، اتفاقات آینده و شرح وظایف را پیشبینی نموده تا در مواقع لزوم آن را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه هر مسئولی بنا بر وظایف سازمانی دارای یک وظیفه برای مدیریت بحران است، گفت: در زمان حادث شدن یک اتفاق، نیازمند فرماندهی مدیریت بحران هستیم و در این راه، کاهش دغدغه مردم باید جزو هدف ما باشد.

سیاوش غلامی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه همپوشانی دستگاه های اجرایی در مواقع بحرانی به کاهش مشکلات مردم ختم می شود، گفت: در استان گیلان، دستگاه های اجرایی همکاری متقابل خوبی دارند.

وی با بیان اینکه لاهیجان دارای انبار امدادی جهت اسکان اضطراری و اقلام مورد نیاز به ظرفیت یک هزار نفر است، گفت: در صورت تسهیل مسیر دسترسی، امکان تبدیل شدن انبار امدادی لاهیجان به معین شرق گیلان وجود خواهد داشت.

امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه قانون مدیریت بحران تنها راه برای پیشگیری، آمادگی و پاسخ به بحران است، گفت: شرح وظایف همه اعضای ستاد مدیریت بحران و نحوه بگارگیری از ظرفیت بخش خصوصی در قانون مشخص شده است.

وی افزود: با تاکید بر اینکه در صورت عدم اجرای قانون و تخطی یا سهل انگاری در اجرای مدیریت بحران، با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با تاکید بر شناسایی نقاط ضعف و قوت دستگاهای اجرایی عضو ستاد بحران در شرایط عادی، تصریح کرد: کنترل خودروها، امکانات، تجهیزات و سایر اقدامات پیشگیرانه الزامی می باشد.

در این نشست دستگاه های اجرایی شهرستان لاهیجان، گزارشی را از میزان آمادگی و نیز بیان مشکلات مجموعه خود در جهت رفع و افزایش آمادگی برای مقابله با بحران ارائه دادند.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل …