چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار لاهیجان خبر داد: آتش سوزی جنگل ها و باغات شهرستان لاهیجان مهار شد

همای گیلان: به گزارش روابط عمومی فرمانداری، سید محمد احمدی از مهار آتش در جنگل ها و باغات شهرستان لاهیجان خبر داد و گفت: طی دو روز گذشته ۱۳ مورد آتش سوزی جنگل و باغ در شهرستان لاهیجان گزارش شد که بلافاصله بعد اطلاع از آتش‌سوزی نیروها و یگان حفاظت منابع طبیعی و با همکاری اهالی بومی، نیروهای فرمانداری ،هلال احمر ، آتش نشانی، هیات کوهنوری، دهیاران و شوراهای اسلامی روستا ها، سپاه پاسداران و نیروهای مردمی بسیج و … برای خاموش کردن آتش وارد عمل شدند.

فرماندار لاهیجان بیان کرد: با توجه به هشدار های داده شده و آماده باش کامل ارگان های مرتبط، با حضور و واکنش سریع و به موقع علیرغم صعب‌العبور و ناهموار بودن مسیرها کلیه آتش سوزی ها در کمترین زمان ممکن مهار شد.

احمدی با بیان اینکه آتش سوزی های دو روز اخیر این شهرستان سطحی بوده و خسارت چندانی به اراضی ملی و جنگلی وارد نشده، گفت: از مقدار کل ۲۲ هزار و ۸۰۰ متر متر مربع حریق داخل جنگل، مساحت ده هزار و ۸۰۰ متر در داخل طرح جنگلداری، و ۱۲ هزار متر مربع خارج از طرح جنگلداری می باشد؛ همچنین مساحت حریق باغات شخصی در شهرستان ۳۵۰۰ متر مربع است.

این مقام همچنین در رابطه با حادثه وزش باد شدید و فروریختن دیوار های ورزشگاه تختی و فوت یک شهروند بر اثر آن در روز گذشته، از ارسال نامه ای برای مدیر کل مدیریت بحران استان گیلان به جهت پیگیری و اقدامات بعدی خبر داد و افزود: متاسفانه روز گذشته بر اثر وزش باد شدید و فروریختن دیوار یکی از شهروندان فرهیخته و عزیز شهرستان فوت کرد.

?احمدی خاطرنشان کرد: با جدیت در کمیته بحران فرمانداری لاهیجان پی گیر دلایل این حادثه هستیم و درگذشت این دبیر بازنشته شهرستان را به خانواده وی تسلیت عرض می کنیم.

?به گزارش روابط عمومی فرمانداری، وزش باد شدید دیروز، فوت یک شهروند لاهیجان را به همراه داشت و همچنین به سه خودروی پارک شده در محل نیز در این حادثه خسارت وارد شد.

 

About سردبیر

Check Also

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل …