چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار لاهیجان گفت : کاهش نرخ بیکاری در استان گیلان توسط دولت تدبیر و امید

همای گیلان: به گزارش روابط عمومی فرمانداری لاهیجان، سیدمحمد احمدی در اولین جلسه شورای اداری شهرستان لاهیجان اظهار داشت:از رای مردم به عنوان یک حق حفاظت و پاسداری می کنیم و اجازه نمی دهیم کسی در عرصه انتخابات غیر از چارچوب تعیین شده قانونی رفتار کند.

سید محمد احمدی افزود: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم ، پرشور و با حضور حداکثری با همکاری سایر مسوولان در این شهرستان لاهیجان مهیا شده است .

وی تصریح کرد: همه تلاش ها بر این است که مردم اعتماد کنند و مانند گذشته در پای صندوق های رای حضور پیدا کنند و رای دادن را به عنوان حق خود بدانند.

مقام عالی دولت در شهرستان لاهیجان با اشاره به اینکه باید مردم را به آینده کشور امیدوار کرد ،یادآورشد:در هیچ یک از سخنان مقام معظم رهبری کوچکترین ناامیدی نسبت به امور مردم و روندکارها دیده نمی شود و همه ما با گوش دادن به این سخنان امیدوارتر می شویم و انرژی بیشتری می گیریم .

وی اظهارداشت: مقام معظم رهبری همواره بر مسایل معیشتی و اقتصادی مردم در سخنرانی های خود بویژه در مشهد تاکید دارند و در این سخنان نوروزی نقشه راه را برای همه ارایه دادند .

وی تصریح کرد: با بیان واقعیت ها و اتفاقاتی خوبی که در دولت اتفاق افتاده و پیشرفت‌هایی که صورت گرفته باید مردم را به آینده و تعیین سرنوشت سیاسی کشور امیدوار کرد .

فرماندار لاهیجان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ابزارهایی که دنیا با آن جمهوری اسلامی را ارزیابی می کند انتخابات و حضور مردم در آن است ، تاکید کرد:غربی ها و رسانه های غرب می خواهند از همه فرصت های تبلیغاتی استفاده کنند تا مردم پای صندوق رای حضور پیدا نکنند و دنبال این هستند که با کاهش حضور مردم دمکراسی خواهی ملت ایران را کم رنگ جلوه دهند.

مهندس احمدی گفت: ساختار حکومتی در ایران توسط مردم تعیین می شود و همیشه مردم ایران با رهنمودهای مقام معظم رهبری در مسایل اجتماعی و سیاسی پیشتاز بوده و هستند.

وی با اشاره به عملکرد دولت یازدهم خاطرنشان کرد: دولت ها هر کدام توانستند بعد از انقلاب گام های مهمی بردارند اما در دولت تدبیر و امید با گسترش صادرات در کشور برای اولین بار بعد از انقلاب تراز تجاری کشور مثبت شد .

وی اظهارداشت: نرخ بیکاری در ابتدای دولت تدبیر و امید در استان گیلان ۱۵ و شش دهم درصد بود که هم اکنون به ۱۱ و سه درصد رسیده است و استان در بهبود شاخص فضای کسب و کار رتبه نخست را در کشور داردکه با این اقدام دولت شرایطی در اقتصاد بوجود آمده است که بتوان در کشور سرمایه گذاری صورت گیرد.

فرماندار لاهیجان با بیان اینکه شغل بدون سرمایه گذاری ممکن نیست ، افزود: حجم سرماه گذاری خارجی هم اکنون در گیلان ۱۸۲ میلیون دلار معادل ۵۰ هزار میلیارد ریال و در مقطع فعلی بیش ۱۰ هزار میلیاردریال هم در بخش صنعت سرمایه گذاری شده است.

وی اظهارداشت: در استان گیلان ۱۲ درصد درآسفالت راه روستایی، ۳۲ درصد گاز طبیعی روستایی و ۱۲ درصد در آب شرب روستایی رشد نشان می دهند که از ۶۴ درصد به ۷۶درصد رسیده است.

ایشان بر اساس آخرین سرشماری جمعیت این شهرستان را ۱۶۷ هزار و ۵۴۴ نفر که ۸۴ هزار و ۱۹۵ نفر مرد و ۸۳هزار و ۳۴۹ نفر زن هستند اعلام کرد.

فرماندار ادامه داد: در ۱۰۶ هزار نفر در این شهرستان در شهر زندگی می کنند که ۱۰۱ هزارو ۱۰۷ نفر در شهر لاهیجان و بیش از شش هزار نفر هم جمعیت شهر رودبنه را شامل می شوند و بقیه در روستاها زندگی می کنند.

فرماندار شهرستان لاهیجان گفت: براساس آخرین آمارها تراکم جمعیت شهرستان لاهیجان ۴۱۱ و ۶۵ صدم درصد است که این آمار هم فرصت است و هم تهدیداتی ایجاد کنند که باید برای آن برنامه ریز شود.

مهندس سید محمد احمدی به مقایسه عملکرد دولت یازدهم با دولت دهم پرداخت و اظهارداشت: در چهار سال دولت دهم ۵۴۸ طرح اجرا در شهرستان لاهیجان با ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار اجرا شد و یک هزار و ۱۶۷ فرصت شغلی با اجرای این طرح ها در این شهرستان ایجاد شد.

ایشان در پایان اضافه کرد: در دولت یازدهم ۹۹۰ طرح با ۸۱ درصد افزایش از نظر تعداد نسبت به طرح های دولت دهم و با صرف ۲۷۴ میلیارد تومان اعتبار در این شهرستان اجرا شد که سه هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی در این مدت در این شهرستان مهیا شده است.

با کانال تلگرام همای خبر همراه باشید

About سردبیر

Check Also

۵۰ گونه جانوری ایران در خطر انقراض

۵۰ گونه جانوری ایران در خطر انقراض کارشناس دفتر مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط …