چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار لنگرود خبرداد؛ ممنوعیت عرضه قلیان در قهوه خانه های لنگرود

همای گیلان « رحیم حیدری» در بیست و یکمین جلسه ستاد مبارزه با کرونا که امروز ( یکشنبه، ۱۱آبان ) در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن قدردانی از کادر بهداشت و درمان و همه ارگان های دخیل در کنترل شیوع بیماری کرونا، گفت: همه باید برای رفاه حال همشهریان و خانواده خود پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.

فرماندار شهرستان لنگرود با اشاره به اهمیت موضوع اشتعال، نشاط و آزاد بودن اظهار کرد: سلامت امری مهم و ضروری است و شیوع بیماری کرونا در حال افزایش و ابعاد بیماری مشخص نیست و باید در چرخه انتقال بیماری فاصله ایجاد شود.

وی با تاکید بر سلامت افراد و  اینکه ظرفیت برای پذیرش بیماران در بیمارستان ها  محدود و آمارها نگران کننده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت شهرستان لنگرود قرمز است و عدم تعطیلی بازارچه ها و بازارهای روز شهرستان منوط به این است که  تشدید نظارت ها، ویژه اجرا شود و در غیر اینصورت تعطیل خواهد شد.

حیدری ادامه داد: در مورد قلیانسراها هم عرضه قلیان ممنوع و نان پزی های غیر مجاز در حاشیه شهر تعطیل و جمع آوری می شود و همه شهرداران و بخشداران  بنرهای هشدار را در سطح شهر نصب کنند.

**وضعیت شهرستان لنگرود قرمز است

« الهام عاشوری» در این جلسه با بیان اینکه وضعیت شهرستان لنگرود قرمز است، گفت: در چندمین موج بیماری کرونا بیمارانی با سنین پایین و بدون بیماری زمینه ای مبتلا می شوند که این امر حساسیت ها را بیشتر می کند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان لنگرود، نظارت در روستاها را خوب ارزیابی کرد و تصریح کرد: با سرد شدن هوا و بیماری انفولانزا و کرونا به مراتب مشکلات بیشتر خواهد شد و باید نظارت ها تشدید و فاصله گذاری اجتماعی بیشتر از گذشته رعایت شود.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و تشدید نظارت ها، افزود: درخواست شبکه بهداشت شهرستان بر تعطیلی بازارهای روز، جمعه بازار، بازارچه های سنتی، تعطیلی مکان های نان سنتی در حاشیه شهر، ممنوعیت عرضه قلیان و ….. است که در کاهش شیوع بیماری کرونا تحت گذار است.

عاشوری تعداد کل نمونه های سرپایی در ماه مهر را ۲۵۴ نفر اعلام و خاطر نشان کرد: تعداد بستری ۱۳۲ نفر بود که نمونه  کرونا در ۹۶ نفر مثبت و ۱۱ فوتی نیز گزارش شد و ۱۲۱ نفر نیز بهبود یافتند.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

همای خبر؛ موقعیت استراتژیک آرش مال در منطقه آزاد انزلی، این مجمع تجاری و فرهنگی در موقعیتی منحصر به فرد است

همای خبر؛ موقعیت استراتژیک آرش مال در منطقه آزاد انزلی، این مجمع تجاری و فرهنگی …