چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار لنگرود خبر داد: “برنامه‌های توسعه‌ای و حل مشکلات بخش اطاقور در دستور کار قرار دارد” “بررسی ظرفیت‌های توسعه، پروژه‌های عمرانی و چالش‌های آب و بهداشت در نشست میز خدمت با مردم اطاقور

فرماندار لنگرود خبر داد:

“برنامه‌های توسعه‌ای و حل مشکلات بخش اطاقور در دستور کار قرار دارد”

“بررسی ظرفیت‌های توسعه، پروژه‌های عمرانی و چالش‌های آب و بهداشت در نشست میز خدمت با مردم اطاقور”

به گزارش همای خبر و به نقل از روابط عمومی فرمانداری لنگرود، محمدرضا جلالی، فرماندار شهرستان لنگرود، ظهر امروز جمعه در برنامه میز خدمت مدیران ادارات و نهادهای شهرستان با مردم فهیم بخش اطاقور که در مسجد جامع این شهر برگزار گردید، به بررسی ظرفیت‌های مختلف برای پیشرفت این بخش پرداخت و مشکلات و چالش‌های موجود در این منطقه مورد اشاره قرار داد.

 

جلالی در ابتدای با اشاره به پتانسیل‌های نهفته در بخش اطاقور، گفت: “اطاقور دارای ظرفیت‌های فراوانی است که می‌تواند به توسعه اقتصادی و اجتماعی کل شهرستان کمک کند. در تلاشیم با شناسایی و بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها، مسائل موجود را حل تا زمینه پیشرفت مهیا شود. برای همین، در اعتبارات امسال در شورای برنامه‌ریزی، چهل پروژه مصوب داریم که برای آن‌ها اعتباری بالغ بر پنجاه و شش میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. این پروژه‌ها در روستاها و دهستان‌های مختلف اجرایی خواهند شد.”

 

وی افزود: “با اعتباراتی که در نظر گرفته شده است دستگاه‌های اجرایی موظف هستند بر اساس اعتبارات شورای برنامه‌ریزی، پروژه‌ها را اجرایی نمایند. در بخش اطاقور نیز پروژه‌های آسفالت در حال انجام است که به مشکلات اساسی برخی از روستاها پاسخ می‌دهد. ما به خوبی می‌دانیم که آسفالت معابر و بهبود زیرساخت‌ها می‌تواند تأثیر بسزایی در کیفیت زندگی مردم داشته باشد.”

 

فرماندار لنگرود همچنین به موضوع پسماند اشاره کرد و گفت: “شهرستان لنگرود به دلیل انباشت ودفن پسماند، مدیون بخش اطاقور است لکن با اتمام امر احداث کارخانه کمپوست، به دنبال این هستیم که با همکاری و هم‌افزایی بین دستگاه‌های مختلف ومردم عزیز این مسئله را مدیریت کنیم. زیرسازی و آسفالت مسیر دسترسی به روستای مادیان گوابر در حال انجام است و با هم‌افزایی موجود در شهرستان، ان‌شاءالله این پروژه‌ها به نتیجه خواهند رسید.”

 

جلالی در ادامه به مشکلات آب زراعی و آب شرب شهرستان اشاره کرد و گفت: “شهرستان با ضعف فشار آب روبرو است. تصمیمات و اقدامات خوبی برای رفع مشکل در این زمینه صورت گرفته است. ما در تلاش هستیم تا با افزایش منابع آبی و اصلاح خط انتقال موجود، این مشکل را حل و فصل کنیم. در بخش محرومیت‌زدایی آب شرب، حدود هفتاد کیلومتر لوله‌گذاری در جلگه انجام شده و در بخش اطاقور به دلیل موقعیت سنگی، باید از منابع آبی استان و شهرستان واصلاح شبکه استفاده کنیم تا آب لازم و مورد نیاز را تأمین نماییم.”

 

وی همچنین به تعریض جاده اطاقور به کومله اشاره کرد و گفت: “این جاده از دغدغه‌های مردم عزیز ما در این بخش است. به دلیل خط انتقال آب شرب شهر اطاقور که در این مسیر وجود داشت مشکلاتی در حین اجرای پروژه پیش آمد، تصمیمات لازم برای حل این مشکل اتخاذ شده و اعتبار مورد نیاز پروژه تهیه شده است. ما به دنبال این هستیم که این مشکل را به صورت اساسی حل کنیم.”

 

فرماندار لنگرود در پایان به وضعیت کارخانه کمپوست و سد لاستیکی اشاره کرد و گفت: “کارخانه کمپوست که جزو مطالبات اساسی شهرستان است، در حال حاضر پنجاه درصد رشد فیزیکی دارد . همچنین، برای تأمین آب منطقه، پیگیر احداث سد با تأمین اعتبار مورد نیاز هستیم. در سفر شهید دکتر رئیسی به گیلان، اعتباری برای احداث دو سد اخذ شد، کارشناسان اعلام نموده بودند سد لاستیکی ضرورتی ندارد ولی در حین اجرا ی سد بتونی و در سیلاب های مختلف ایرادات فنی این نظر را احساس کردیم، لذا در حال حاضر پیگیر تأمین اعتبار برای احداث یک سد در منطقه اطاقور هستیم.”

 

جلالی در خصوص مشکلات کشاورزی و چایکار نیز گفت: “ما در جریان مشکلات کشاورزان عزیز چایکارهستیم و در تلاشیم تا کارخانجات به تعهدات خود عمل کنند. پرداخت دیون کشاورزان چای یکی از اولویت‌های ماست و امیدواریم با همکاری و همفکری، این مشکل نیز حل شود.”

 

وی همچنین به بازدید اخیر از مرکز خدمات بهداشتی ودرمانی اطاقور اشاره کرد و گفت: “این بازدید نشان‌داد ضعف مدیریتی حاکم است و برای تأمین و تجهیز امکانات لازم، اعتباراتی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی در دستور کار قرار داده‌ایم. ما به دنبال این هستیم که خدمات بهداشتی و درمانی بهتری را برای مردم عزیز این منطقه فراهم کنیم.”

 

فرماندار لنگرود در پایان سخنان خود تأکید کرد: “ما مسئولین، وظیفه داریم به مسایل مردم گوش دهیم و با همکاری و همفکری، راه‌حل‌های مناسبی برای آن‌ها پیدا کنیم. امیدواریم با تلاش‌های مستمر و همدلی، بتوانیم به بهبود کیفیت زندگی مردم این منطقه کمک کنیم.”

About مدیر خبر1

Check Also

اهم مطالب خطبه های امروز رودسر به امامت حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه رودسر

اهم مطالب خطبه های امروز رودسر به امامت حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه رودسر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *