چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار لنگرود خبر داد: رفع مشکلات ورزشی معلولان شهرستان در کوتاه ترین زمان

اختصاصی همای گیلان: همایش بزرگداشت ۱۲ آذر روز جهانی معلولان با حضور فرماندار شهرستان لنگرود، رییس اموزش و پرورش استثنایی استان گیلان،مسیولین شهرستان و جمعی از معلولان و خانواده این عزیزان در لنگرود برگزار شد.
در این مراسم پیمان محمدی پور رئیس بهزیستی ضمن گرامیداشت این روز گفت:ده درصد از جمعیت جامعه جهانی را معلولان تشکیل میدهند. در کشور ما بر اساس آمار درست امده،سه درصد از معلولان در شرایط حاد به سر برده و نیاز مند خدمات بیشتری هستند.
محمدی پور بیان داشت:با توجه به اینکه سیاست پیشگیری از معلولیت از مهمترین سیاست های بهزیستی در کشور می باشد و در این راستا اقدامات خوبی نیز صورت پذیرفته، اما سالانه ۵۰ هزار نفر به دلیل حوادث مترقبه و بیماری به آمار معلولان کشور افزوده میشوند.
وی تصریح کرد:۲۰۸۷ پرونده توانبخشی در بهزیستی شهرستان وجود دارد که از این میان ۸۱۰ پرونده تحت پوشش بهزیستی و ماهانه از مستمری برخوردارند .
وی بیان داشت : رسیدگی به ۵۰۰ پرونده دیگر نیز انجام شده اما متاسفانه خدمات رسانی مطلوبی به این عزیزان ارائه نمی گردد.
رئیس اداره بهزیستی افزود: معلولان همچون دیگر افراد جامعه،باید از خدمات مطلوبی برخوردار باشند که متاسفانه از ابتدایی ترین خدمات نیز محروم هستند. آماده سازی فضای عمومی برای تردد معلولان از ابتدایی و ضروری ترین نیاز به شمار می آید که در این راستا حمایت همه جانبه مسئولین را می طلبد.
جوادپور فرماندار شهرستان لنگرود نیز ضمن قدردانی از متولیان برگزاری این همایش و تبریک این روز به معلولان پرتوان جامعه گفت:نامگذاری ۱۲ آذر با نام معلولان،بهانه ایست تا به مشکلات این قشر از جامعه با نگاه عمیقتری نگریست،و در راستای رفع موانع و آماده سازی حضورشان در جامعه اقدامات گسترده تری صورت پذیرد.
فرماندار لنگرود بیان داشت:با نگاه به معلولان جامعه درمی یابیم این افراد نه تنها برای جامعه هنجاری ایجاد نمی کنند،بلکه با داشتن نقص عضو، در زمینه های مختلف موفق بوده و حتی درعرصه های بین الملل نیز افتخار آفرینی کرده اند.
وی در پایان سخنانش قول داد در کوتاهترین زمان ،مشکلات ورزشی معلولان شهرستان را هموار نماید.
در این مراسم بلوک اصلی رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گیلان ضمن قدردانی از ریاست محترم بهزیستی شهرستان گفت:روز جهانی معلولین بهانه است تا نیازهای این قشر جامعه که عضوی از بدن خود را ندارند،به جامعه معرفی گردد.
بلوک اصلی بیان داشت :در استان گیلان ۴۹ مدرسه استثنایی و ۲۳ مرکز اختلالات یادگیری وجود دارد که در این مراکر بیش از ۲۵۰۰ دانش آموز در حال تحصیل هستند.

photo_2016-12-08_18-13-42 photo_2016-12-08_18-13-46 photo_2016-12-08_18-13-55 photo_2016-12-08_18-13-59

About سردبیر

Check Also

بیماری‌های قلب و عروق اولین عامل مرگ و میر در کشور

بیماری‌های قلب و عروق اولین عامل مرگ و میر در کشور رئیس گروه پیشگیری و …