چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار لنگرود: شهرستان لنگرود، نارنجی است/ از دورهمی های شب یلدا پرهیز شود

همای گیلان به نقل از روابط عمومی فرمانداری لنگرود، ” مهندس حیدری” ، فرماندار شهرستان لنگرود، با بیان اینکه شهرستان لنگرود در وضعیت نارنجی کرونایی است، گفت: در راستای گام چهارم مبارزه با بیماری کرونا و اجرای طرح شهید سلیمانی، غربالگری خانه به خانه از ششم آذرماه آغاز شد.

مهندس حیدری،  هدف از اجرای طرح مذکور را کاهش موارد ابتلا و بستری و قطع زنجیره انتقال کرونا دانست و افزود: در راستای این طرح هر خانه یک پایگاه سلامت است.

فرماندار شهرستان  لنگرود، با بیان اینکه شبکه بهداشت با همکاری نیروهای بسیج و هلال احمر رصد خانه به خانه را انجام می دهند، تصریح کرد: افرادی که آلودگی دارند یا مشکوک به بیماری هستند، در قالب این طرح به بیمارستان یا مراکز درمانی رهنمون می شوند.

مهندس حیدری، اهمیت طرح شهید سلیمانی را در خانواده محوری دانست و تاکید کرد: از زمان آغاز طرح تاکنون، ۲۴ هزار و ۹۶۸ خانوار لنگرودی غربالگری کووید۱۹ شدند که از این تعداد، ۱۰۲ نفر مشکوک به کرونا بودند و از طریق مراجعه به درب منزل و تست سریع تشخیص، تست ۱۵ نفر مثبت اعلام شد.

وی  از بازدید اماکن عمومی شامل ادارات، کارگاه های تولیدی و صنعتی، مراکز خرید، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی  و… توسط کارشناسان سلامت محیط و سلامت کار با همیاری نیروهای هلال احمر خبر داد و اضافه کرد: ۲۲۷۱ مورد بازدید صورت گرفته که از این تعداد، ۹۷ مورد اخطار دریافت کرده و ۱۹ مورد پلمب شده است.

فرماندار لنگرود، ضمن ابراز امیدواری از کاهش سیکل بیماری طی هفته های آتی، گفت: مردم شهرستان لنگرود با رعایت پروتکل های بهداشتی همواره در مقابله با کووید۱۹ همکاری داشته اند و اکنون نیز پاسخگوی مراجعین طرح شهید سلیمانی در خانه های خود باشند تا در جهت هرچه بهتر اجرایی شدن این طرح و رفع بحران کرونا گام برداریم.

مهندس حیدری  به در پیش بودن آیین باستانی شب یلدا، خاطرنشان کرد: همه آیین ها و سنن کهن فرهنگی مردم ایران به ویژه صله رحم با هدف حفظ سلامت روان و تقویت آرامش و روحیه بوده است، اما میهمان ناخوانده کرونا گرد هم آمدن ها و هم نشینی ها را تحت تاثیر قرار داده است، زیرا موجب توسعه بیماری و آسیب رساندن به دیگران می شود.

وی با بیان اینکه آموزه های دینی ما بر حفظ سلامت خود و دیگران تاکید دارد، گفت: طبق دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا از مردم می خواهیم از دورهمی شب یلدای امسال پرهیز کنند و بیشتر از طریق مجازی با یکدیگر تعامل داشته باشند تا انتقال ویروس صورت نگیرد.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

معاون وزیر صمت و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خبر داد ؛ زنجیره های تامین و تولید گیلان از مهم ترین زنجیره های تولیدی کشور

معاون وزیر صمت و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی …