چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار لنگرود گفت: *باید تلاش کنیم پای خیرین و سازمانهای مردم نهاد را به موضوع (آموزش و پرورش) باز کنیم*

جلسه شورای آموزش و پرورش لنگرود عصر امروز (دوشنبه ۵ آبان ماه ٩٩) با حضور فرماندار، رئیس آموزش و پرورش، رئیس شورای اسلامی، رئیس فنی و حرفه ای، رئیس مرکز بهداشت و جمعی از معاونین آموزش و پرورش در سالن کنفرانس پژوهشگاه معلم این شهرستان برگزار شد.

اختصاصی همای گیلان ، به گزارش خبرنگار ما از لنگرود، مهندس رحیم حیدری، فرماندار شهرستان لنگرود که حضورش در اولین جلسه شورای آموزش وپرورش این شهرستان بود، اظهار داشت: ضمن تبریک خیلی خوشحالم که در یکی از مهمترین و جدی ترین شوراهای شهرستان یعنی شورای آموزش و پرورش و در جمع فرهیخته و اعضای حقیقی و حقوقی هستم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هر مجموعه ای بخواهد سر پا باشه، قوی و مستحکم باشه، ضرورت داره یک قله ای رو برای خودش تعریف کنه و از درجا زدن، ماندن و مرداب شدن فاصله بگیره گفت: برای رسیدن به آن قلل باید مسیرها و روش هایی رو برای خودش تعریف کند و به سمت جلو حرکت کنه و خوشحال شدم عزیزان در گزارشات شون اشاره داشتند، شهرستان از حیس سطح و اندازه قبولی در کنکور جایگاه بسیار ارزشمندی داره.

فرماندار لنگرود در خصوص کرونا که آسیب های جدی رو به همه جوامع، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی وارد کرده، ولی فرصت هایی رو هم برای ما ایجاد کرد، فرصت هایی که اوجشش در باره بازنگری در مسائل انسانی و اخلاقی است، تصریح کرد: در شرایط سخت کرونایی و مواجه با ناعادلانه ترین تحریم‌ها باز هم شاهد این هستیم که مردم ما علی رقم همه مشکلاتی که دارند با مشارکت در طرح مواسات و سایر طرح ها دست افراد بی بضاعت و کم بضاعت را می گیرند.

حیدری با بیان اینکه تفکر و اندیشه و توجه به آموزش و پرورش باید برای همه اقشار مهم باشد، افزود: باید تلاش کنیم پای خیرین و سازمانهای مردم نهاد را به موضوع (آموزش و پرورش) باز کنیم.

وی در ادامه گفت: هدف از تشکیل شورای آموزش و پرورش افزایش تعقل و نظارت در بین مردم و یاری رساندن برای رسیدن به پیشرفت و تحقق اهداف پیش روی آموزش وپرورش است.

مهندس حیدری در ادامه با اشاره به طرح آجر به آجر گفت: این طرح بسیار ارزشمند و هم یک طرح ملی است و هدف این طرح خدا پسندانه و انسان دوستانه هم افزایی و استفاده از کمک های اقشار مختلف مردم است تا هر فرد، با هر اندازه سرمایه، بتواند در امر مدرسه سازی مشارکت کند و از مدیر آموزش و پرورش خواست با مشارکت بخشداران، اصناف، دهیاران و نهادهای دیگر در اجرای بهتر این طرح کمک بگیرد.

فرماندار لنگرود در پایان در زمینه طرح ایران مهارت اظهار داشت: با اجرای ایران مهارت، روحیه کارآفرینی در بین دانش آموزان ایجاد خواهد شد و موجب شکوفایی استعدادهای آنان می شود و امیدوارم این طرح ملی با همکاری خوب آموزش و پرورش و با همکاری فنی و حرفه‌ای به نتایج پر بار و درخشانی برسیم و کمبودها و نیازهای امروز جامعه را برطرف کنیم.

گفتنی است پیش از سخنان فرماندار لنگرود، فاریابی رئیس آموزش و پرورش بعنوان دبیر جلسه به موضوعاتی شامل: طرح ملی آجر به آجر، شبکه شاد، برنامه های یوم الله ١٣ آبان، نام گذاری دو مکان جدید(مدرسه روستای دریاسر و سالن کنفرانس جنب اداره)، همکاری دستگاههای اجرایی استان در راستای توسعه آموزش های مهارتی و طرح ملی ایران مهارت اشاره کرد و در ادامه هر یک از معاونت های مربوطه و اعضای جلسه توضیحاتی دادند.

✍سید محمد صادق عابدینی/خبرنگار شهرستان لنگرود

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان؛ اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها جزء تکالیف وزارت ارتباطات است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان؛ اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها …